Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprawdzenie sondy oraz map sensora


Skorpioniks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wiem że nudzę, ale jestem już na wykończeniu z tą meganką. Chyba proszę was już ostatni raz o rade. Jak sprawdzić sonde i map sensora?. Da się to jakoś bez specjalistycznej aparatury. Kolega Megan92 napisał mi żebym na włączonym silniku wyciągnął wężyk od mapa i zatkał jego wylot, powinnien się wówczas włączyć tryb awaryjny "zygzak" na desce jeżeli obroty przestaną falować wtedy padnięty będzie on. Dobry to sposób, będzie można póżniej z tego awaryjnego trybu wyjść?. Dwa nie znalazłem nigdzie odpowiedzi co do sondy lambda.

 

Silnik 1.6e 8v 98r. Jeżeli dało by się to jakoś posprawdzać i , dało by to jakieś rezultaty przynajmniej wiedział bym co mam kupić i wydał bym już te kilkanaście zł lub kilkaset. Podłączana była Renia do kompa i nic nie pokazał złego w czujnikach, ale ja jakoś już nie wierze temu. Jakieś pomysły??

 

Nie wiem czy to pomoże ale jeżeli renia jest zimna ma wysokie obroty 1tyś wtedy jest spoko, z biegiem nagrzewania i spadania obrotów do właściwych "po rozgrzaniu" zaczyna się zabawa z falowaniem.

Jeżeli dojdzie do normalnej temp w której pracuje, zaczyna falowanie, gdy dojade do świateł i dam luz renia przez sekunde czy dwie trzyma wyższe obroty później je obniża, nie wiem czy to pomocne ale piszę jak jest.

 

Gdy cofam do tyłu wówczas też potrafi sobie zafalować , prawie chce zgasnąć.

 

Jakieś pomysły, czy poprostu muszę się pożegnać z normalną jazdą i męczyć będę się dalej.

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko kolego, to masz nieszczelny dolot. Proponuję zakupić samostart w spray-u i na uruchomionym, rozgrzanym silniku psiukać po całym układzie dolotowym (również proponuję wejść pod auto i psiknąć w łączenie kolektora dolotowego z głowicą). Do sprawdzenia również wąż idący do serwa oraz gniazda wtryskiwaczy.

Jak podczas psiukania silnik zacznie zwiększać obroty, znalazłeś miejsce nieszczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Kreciq dzięki za radę sprawdzę to też ALE. Chyba udało mi się znaleźć przyczyne falować :( . Idąc radą kolegi Megane92 na temat map sensora. Wbiłem dziś do reni i dawaj, powolutku wyjąłem wężyk idący do kolektora od map sensora " jak się mylę poprawcie" Renia zaczęła szaleć po chwili się ustabilizowała, włączył się tryb awaryjny "chyba" taki zygzak na desce rozdzielczej. Renia nie dośc że nie faluje, dwa ma większe obroty o jakieś 100. Jest troszkę nad kreską która jest w połowie między 10 a 5. Każdy chyba wie o co biega :(.

 

To teraz tak mam rozumieć że mapa mam padniętego tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty będą wieksze w trybie awaryjnym. Tylko sprawdź jak się zachowuję na drodze renia w trybie awaryjnym. I wiesz co? Nie kupuj nowego. Bo są do bani map sensory. Kup jakiś używany, ale żeby był oryginalny. I też sprawdź szczelności jak kolega Kreciq. Sprawdź WSZYSTKIE wężyki dochodzące do kolektora. WSZYSTKIE. Nawet do serwa. Bo one mogą byc uszkodzone. Co do lambdy można ją sprawdzić poprzez sprawdzenie rezystancji. Wartości mozna znależć w "Sam naprawiam".

Edytowane przez Megan92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim trybie można jechać? Dwa co się może dziać?

 

Ps. Ok jak są większe w trybie awaryjnym spoko, ale nie zmienia faktu że chodzi równo i nie faluje :(

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jakoś trzeba dojechać do serwisu, nie?:( Ale nie polecam jeżdżenia cały czas na awaryjnym bo Ci chleje więcej. W sumie nic nie powinno się dziać. Bo ja teraz też mam problemy u siebie bo jak jest zimny to czasami mi się silnik włącza, wyłącza co skutkuje przerywaniem i szarpaniem. Może to być winna instalacja elektryczna od czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trzeba trzeba tyle że jak się zapłon wyłaczy i włączy to znika tryb awaryjny :( ale mówisz żeby się przejechać jak będzie załączony ok spoko.

 

Czyli mam rozumieć, że to ten czujnik padł tak?. Bo tak jak mówię tyle co zrobiłem jak radziłeś renia chodzi równo bez falowania.

 

Pytam się tak dlatego,że tylu mechów grzebało, tulu sprawdzało, tylu spartoliło i jeżdziłem z tym falowaniem tyle, że aż trudno uwierzyć że to może być taka pierdoła mała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swojego sprawdziłem następująco: Odkręciłem mapa od jego miejsca i go odwróciłem. I wtedy przestał mi falować. Tak zrobilem rok temu. Ale wiesz u każego może inaczej się zachowywać. U każdego może być inna usterka. Inny sposób to pojechac do jakiegoś znajomego co też ma meganke i pobawić się w "transplantację" mapa albo w sklepie z używanymi częściami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co gadałem to po lifcie tak że :( no nic dobra sprawie sobie tego mapa "nowego albo używkę" jeżeli to to, to masz Megane92 WIELKIE piwo. Napisze w ciągu tygodnia co ustaliłem

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , zrobiłem tak jak piszesz i to nawet nie raz. Podłączali też Renie do kompa i nic nie pokazuję. Ja wiem że to nie jest roczne autko no ale coś musi się jej dziać. Wszyscy rozkładają ręce, a ja nie lubię jeżeli coś jest nie domkniętą sprawą.

 

Kiedyś mi ten wężyk od mapa strzelił "sparciały był" wymieniłem na nowy, ale samego mapa nie tykałem nigdy. Może ta lambda już się skończyła nie wiem, no ale jakoś spalanie nie wyszło mi większe niż te podczas kupna meganki. W lecie bez piłowania 8 litra będzie spokojnie w zimie 9... do 10 dojdzie no ale miałem to zawsze nawet przed falowaniem" nie wsadze do niej gazu nawet jak by miała 15 litrów chlipać" :( . A z tego co czytam podwyższone spalanie to jedna z oznak uszkodzonej sondy. Szukam panowie/panie, co się może dziać. Jestem już bliziutko coś mi się wydaje końca tej sprawy ale wciąż nie wiem na 100%. Jeżeli ktoś by był z KrK i miał jakieś pomysły piszcie.

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!