Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kilka pytań i odpowiedzi.


bucho23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników forum. Jestem tutaj nowym użytkownikiem, aczkolwiek Megankę posiadam ok. pół roku. Moja wersja to grantour z 2005r. 1,5 dCi w wersji Sport Way. Od pierwszego dnia po zakupie spotykam się z pewnymi drobnymi usterkami. Jako, że pod tym względem bywam pedantyczny, to staram się usuwać je na bieżąco. Może po kolei. Gdy kupiłem samochód nie działało podświetlenie rejestracji. Zaopatrzyłem się, więc w nowe żarówki i do roboty. Niestety, ku mojemu zdziwieniu, nie była to wina przepalonych żarówek, nie był to również bezpiecznik. Skorzystałem, więc z forum i okazało się, że przerwany był przewód w gumowym łączniku pomiędzy nadwoziem, a klapą bagażnika. Samochód powędrował do elektromechanika, koszt naprawy 100zł. Kilka tygodni później zapaliły się kontrolki airbag oraz servive. Działo się tak już wcześniej w tym samochodzie, więc od razu poryszałem wtyczkami i przewodami pod fotelem kierowcy. Zawsze skutkowało, nawet we wcześniejszym Clio. Zawsze... aż do wtedy. Znów komputer, internet, forum - częsty problem zwijacz pod kierownicą. No trudno znowu wydatki pomyślałem, znalazłem w mojej okolicy pewnego sympatycznego pana, który owy zwijacz wymieniał na zregenerowany. Pojechałem, wymienił mi na miejscu i... niestety nic. Kontrolki jak świeciły tak świeciły - to nie wina zwijacza. Samochód znowu powędrował do wspomnianego już wyżej elektromechanika. Winną całemu zamieszaniu okazała się jakaś kostka od kurtyny bocznej kierowcy. Cena z wymianą 150zł. Da się przeżyć, wszak chodziło o bezpieczeństwo, a jak wiadomo na nim oszczędzać się nie powinno. Kilka dni temu, chyba po raz pierwszy, użyłem pokrętła od regulacji wysokości reflektów. Niestety jak się okazało nie działało. Światła stały w miejscu. Tradycyjnie już odwiedziłem forum. Poszukałem, poczytałem i jak większoć napisała, najczęstszą przyczyną są uszkodzone silniczki od regulacji. Nie dałem jednak łatwo za wygraną. Próbowałem różnych rozwiązań i po kilku godzinach pracy okazało się, że jest złe połączenie przy samym pokrętle. Większą kostkę w owym panelu trzeba doćś mocno docisnąć, żeby styk był prawidłowy.

To kilka problemów, które udało mi się już wyeliminować. Nie zanczy to jednak, że nie ma ich więcej. Otóż są i dlatego postanowiłem zapytać znawców jak sobie z nimi poradzić. Są to kolejno:

1. Zbierająca się woda w kieszeni drzwi bocznych kierowcy. Temat często wałkowany na forach, jednak konkretnego rozwiązania nie znalazłem. W moim przypadku woda cieknie po głośniku. Nie zadowala mnie rozwiązanie typu uszczelnienie silikonem połączeń w panelu drzwi. Wtedy owszem woda nie będzie dostawała się do kieszeni, ale nadal będzie się lała po przewodach i głośniku. Myślałem nad oklejeniem drzwi matą wygłuszającą albo grubą folią, nie wiem jadnak na ile dobre to rozwiązanie.

2. Przy włączaniu spryskiwacza tylnej szyby, trzeba poczekać kilka dobrych sekund zanim dotrze on do szyby. Zdarzyło się nawet, że podczać włączania spryskiwacza szyby tylnej właczyły się przednie.

3. Nie działa mi podgrzewanie lusterek bocznych. Bezpiecznik jest o.k. Podejrzewam, że przepaliły się maty grzewcze. Pytanie tylko czy wymienić wkłady na zamienniki czy lepiej zainwestować w oryginalne.

4. Ostatni mój problem to skrzypiące plastiki kokpitu. Zastosowałem się do porad użytkowników forum i spryskałem niektóre elementy silikonem w sprayu. Spray powędrował między szybę czołową a kokpit, pod daszek nad zegarami oraz w okolice bocznych kratek nawiewu. W ostatnim przypadku użyłem nawet wazeliny technicznej, lecz lewa kratka nadal głośno skrzypi. Gdy dociskam ją ręką przestaje.

 

Strasznie się rozpisałem i chyba powoli zaczynam wątpić w to, że komukolwiek będzie się chciało czytać moje wypociny. Może jednak ktoś pozytywnie mnie rozczaruje...

 

Pozdrawiam

 

Kolego Bucho23 proponuję przeczytać regulamin forum i do niego się zastosować a nie zakładać nowy temat, skoro rozwiązania są na forum już od dawna na Twoje problemy. Nie możesz znaleźć przez opcję szukaj na forum, to zapytaj wujka Google i na pewno poda gdzie masz szukać. Ten temat zamykam. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!