Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kilka pytań i odpowiedzi.


bucho23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników forum. Jestem tutaj nowym użytkownikiem, aczkolwiek Megankę posiadam ok. pół roku. Moja wersja to grantour z 2005r. 1,5 dCi w wersji Sport Way. Od pierwszego dnia po zakupie spotykam się z pewnymi drobnymi usterkami. Jako, że pod tym względem bywam pedantyczny, to staram się usuwać je na bieżąco. Może po kolei. Gdy kupiłem samochód nie działało podświetlenie rejestracji. Zaopatrzyłem się, więc w nowe żarówki i do roboty. Niestety, ku mojemu zdziwieniu, nie była to wina przepalonych żarówek, nie był to również bezpiecznik. Skorzystałem, więc z forum i okazało się, że przerwany był przewód w gumowym łączniku pomiędzy nadwoziem, a klapą bagażnika. Samochód powędrował do elektromechanika, koszt naprawy 100zł. Kilka tygodni później zapaliły się kontrolki airbag oraz servive. Działo się tak już wcześniej w tym samochodzie, więc od razu poryszałem wtyczkami i przewodami pod fotelem kierowcy. Zawsze skutkowało, nawet we wcześniejszym Clio. Zawsze... aż do wtedy. Znów komputer, internet, forum - częsty problem zwijacz pod kierownicą. No trudno znowu wydatki pomyślałem, znalazłem w mojej okolicy pewnego sympatycznego pana, który owy zwijacz wymieniał na zregenerowany. Pojechałem, wymienił mi na miejscu i... niestety nic. Kontrolki jak świeciły tak świeciły - to nie wina zwijacza. Samochód znowu powędrował do wspomnianego już wyżej elektromechanika. Winną całemu zamieszaniu okazała się jakaś kostka od kurtyny bocznej kierowcy. Cena z wymianą 150zł. Da się przeżyć, wszak chodziło o bezpieczeństwo, a jak wiadomo na nim oszczędzać się nie powinno. Kilka dni temu, chyba po raz pierwszy, użyłem pokrętła od regulacji wysokości reflektów. Niestety jak się okazało nie działało. Światła stały w miejscu. Tradycyjnie już odwiedziłem forum. Poszukałem, poczytałem i jak większoć napisała, najczęstszą przyczyną są uszkodzone silniczki od regulacji. Nie dałem jednak łatwo za wygraną. Próbowałem różnych rozwiązań i po kilku godzinach pracy okazało się, że jest złe połączenie przy samym pokrętle. Większą kostkę w owym panelu trzeba doćś mocno docisnąć, żeby styk był prawidłowy.

To kilka problemów, które udało mi się już wyeliminować. Nie zanczy to jednak, że nie ma ich więcej. Otóż są i dlatego postanowiłem zapytać znawców jak sobie z nimi poradzić. Są to kolejno:

1. Zbierająca się woda w kieszeni drzwi bocznych kierowcy. Temat często wałkowany na forach, jednak konkretnego rozwiązania nie znalazłem. W moim przypadku woda cieknie po głośniku. Nie zadowala mnie rozwiązanie typu uszczelnienie silikonem połączeń w panelu drzwi. Wtedy owszem woda nie będzie dostawała się do kieszeni, ale nadal będzie się lała po przewodach i głośniku. Myślałem nad oklejeniem drzwi matą wygłuszającą albo grubą folią, nie wiem jadnak na ile dobre to rozwiązanie.

2. Przy włączaniu spryskiwacza tylnej szyby, trzeba poczekać kilka dobrych sekund zanim dotrze on do szyby. Zdarzyło się nawet, że podczać włączania spryskiwacza szyby tylnej właczyły się przednie.

3. Nie działa mi podgrzewanie lusterek bocznych. Bezpiecznik jest o.k. Podejrzewam, że przepaliły się maty grzewcze. Pytanie tylko czy wymienić wkłady na zamienniki czy lepiej zainwestować w oryginalne.

4. Ostatni mój problem to skrzypiące plastiki kokpitu. Zastosowałem się do porad użytkowników forum i spryskałem niektóre elementy silikonem w sprayu. Spray powędrował między szybę czołową a kokpit, pod daszek nad zegarami oraz w okolice bocznych kratek nawiewu. W ostatnim przypadku użyłem nawet wazeliny technicznej, lecz lewa kratka nadal głośno skrzypi. Gdy dociskam ją ręką przestaje.

 

Strasznie się rozpisałem i chyba powoli zaczynam wątpić w to, że komukolwiek będzie się chciało czytać moje wypociny. Może jednak ktoś pozytywnie mnie rozczaruje...

 

Pozdrawiam

 

Kolego Bucho23 proponuję przeczytać regulamin forum i do niego się zastosować a nie zakładać nowy temat, skoro rozwiązania są na forum już od dawna na Twoje problemy. Nie możesz znaleźć przez opcję szukaj na forum, to zapytaj wujka Google i na pewno poda gdzie masz szukać. Ten temat zamykam. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!