Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Turbina 1,9 dti


dagobert

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie , w jaki sposób objawia się uszkodznie turbiny? U mnie w aucie przy dodaniu gazu tak ok. 2000 tys. obrotów na każdym biegu , słychać dość wyraznie cos w rodzaju zasysania , pozniej jak już utrzymuję daną prędkość to tego nie słychać. Czy takie objawy świadczą o zużyciu turbiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwizd turbiny jest normalny gdy sie laduje :mrgreen: to jest zreszta jeden z piekniejszych dzwikow, a ze akurat max ladowania jest przy 1900-2100rpm to norma :] jakby nie dostawal mocy razem z gwizdem (a dostaje prawda?), albo slyszalbys strzelanie, tarcie, stukanie, cos metalicznego wlasniew tym zakresie to wtedy sie mozna bac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no... niestety. zawsze mozesz jechac sprawdzic stan turbiny. ale to tez nie jest tanie bo trzeba pol silnika rozebrac albo go wyjac (przynajmniej w dCi, bo nie wiem gdzie w dTi jest umiejscowiona turbinka, ale pewnie tez z tylu silnika kolo kolektora, to by bylo logiczne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak bardzo glosny jest ten dzwiek ale u mnie tez jest to wyraznie slyszalne. Powiem szczerze uwielbiam ten dzwiek :mrgreen:

A wymiana turbo to droga zabawa, sa firmy, ktore specjalizuja sie w regeneracji sprezarek, pamietam, ze oferowali bardzo dluga gwarancje na uslugi (widzialem na TVN Turbo).

Pozdrawiam i zycze owocnego zasysania i upuszczania powietrza Pssss Pssss Pssss przez sprezarke oczywiscie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam ja mam pytanie odnośnie turbiny w DTI, u mnie jest taki objaw,a mianowicie na zimnym silniku kopci z rury i czuc spalany olej,dym z rury też jest,natomiast jak już się rozgrzeje to nei kopci. Turbina gwiźdże ale przy przyszpieszaniu cos nie bardzo reaguje.Jest też głośna praca silnika powyżej 2500 obrotów i musze zmieniać bieg. Pytanie czy u was też tak jest z tą głośną pracą silnika??.Jak sprawdzić czy turbinka się kończy??. Z góry dziękuje za odpowiedż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

gradi, na jaki kolor kopci? Wiesz, u mnie jak jest zimno też jest jasne kopcenie, które szybko znika. Silnik dTi ze względu na brak wtrysku common rail jest stosunkowo głośną jednostką, więc faktycznie silnik może pracować głośno powyżej wspomnianej prędkości obrotowej. Ja mam przejechane 175 tys. i na razie turbina wg mnie pracuje poprawnie. Zasadnicze pytanie, jak długo masz auto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swist jest normalny ale zalezy jaki moze masz gdzieś nieszczelnosć dolot wydech . równie dobrze moze sie tez kończyć zycie turbiny wszystko zalezy jaki jest ten odgłos. podjedz do kogoś kto sie w tym specjalizuje. nie do zadnego pana wiesia co wymienia olej. to jest dosyc kosztowna impreza około 1000 zł jak nie wiecej kapletna regeneracjia tam nie ma łozysk wiec samemu nie zrobisz hee pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Krzychu, kopci takim białawym dymem,może niebieskawym tylko jak jest zimny,ale to dosłownie chmura dymu ,smród jest konkretny .Jak mu pogazuje przez dłuższy czas to tak jakby sie rozgrzewa i juz tak nie kopci.Nie moge też odpalić rano. Dodam że płynu chłodnizego mi nie ubywa,więc chyba to turbina albo wtryski sie kończą.Mam niby nakręcone 180tyś ale mi się wydaje że coś było kręcone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gradi - może wtryski leją .Jeśli siądzie turbo to pierwszą oznaka jest branie oleju . U mnie brał 2 literki na 5000 km i poszła doi regeneracji - koszt 1000 pln i gwarancja na rok albo 100 000 km :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd był wymieniany ale przed wymianą było tak samo,więc to chyba nie od tego. Dodam jeszcze, że jak auto chodzi na biegu jałowym to tak bucha z rury,ale nie tak jak w innych autach delikatnie wydobywają się spaliny, tylko tak charakterystycznie. Gdzieś na forum kiedyś czytałem,że to też może być objaw lejących wtrysków.Co wy na to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gradi myślę ,że to będą wtryski bo jeśli chodzi o turbinkę to objawy raczej nie na wolnych obrotach . Podjedź gdzieś do dobrych macherów ( na wylocie na Olsztyn masz jednego) a i w Krzepicach mam takiego ( to tylko 35 km) . Daj znać na pw to Ci napisze dokładny adres !!! :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj obserwowałem dokładnie jak jest z tym kopceniem. Odpalam auto i od razu zaczyna kopcić,ale delikatnie,natomiast jak dodaje gazu w przedziale obrotów 1500-2000 kopci że nic nie widać z tyłu, autem telepie i wydobywa się białawy dym,może biało niebieski(ciężko określć). Nie wiem czy jakby wtryski lały czy nie kopcił by na czarno??. Napiszcie co o tym sądzicie

P.S. Dodam,że jak jest już rozgrzany to nie kopci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece żarowe, ustawienie kata wtrysku, filtr paliwa.

Jeżeli ci kopci po dłuższym postoju i jak odpalasz i masz białą chmurę to na 100% uszczelniacze zaworowe do wymiany. Jeśli jest lekki niebieskawy dym to masz zapieczone pierścienie olejowe. Pierścienie rozszerzają się po rozgrzaniu się silnika i nie kopci wtedy!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!