Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ocena Meg


MasterGood

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Obecnie jestem posiadaczem Megane I w DTI'ku. Mam zamiar kupić Megane II ph I. Bardzo stylistycznie podoba mi się to auto, ale niestety czytając różne opienie tu i ówdzie niestety mam obawy co do kosztów eksploatacyjnych. Moja Meg I, nie sprawia żadnych problemów tylko lać i jechać od 5 lat żadnej awarii. No i tak czytając jestem troszke zdziwiony tą sytuacją co Renault zrobiło Meg II. Uprzedzenia jednak nie wezmą góry i nie kupie VW gdyż moją sympatią jest Megane.

Chciałbym Was prośić o ocene kilku aut, które ewentualnie mógłbym nabyć, a przy okazjii podpowiedzieć mi na co mam zwracać uwagę, oraz co wymienić (nie licząc rozrządu itp) Chodzi mi o wymiane np. cewek zapłonowych, które się lubia "psuć". Co już po nabyciu wymieniać aby mieć jak najmniej awaryjne auto na lata.

 

Oto kilka moich typów

http://otomoto.pl/renault-megane-1-6-16v-klima-sedan-zobacz-C30196265.html - Czarny sedan 1.6 2003 rok.

http://otomoto.pl/renault-megane-1-4-16v-benz-gaz-kombi-C31176799.html - kombi 1.4 + gaz 2005 rok

http://otomoto.pl/renault-megane-1-6-C30802896.html - kombi 1.6 2003 rok

 

O drazu zaznaczę iż diesla nie chce. Ostatnim dieslem wg. mnie jest właśnie moja Meg I, bez żadnych zbędnych "ulepszeń" osprzętu silnika. A po roku 2001 diesle to nie stare dobre diesle...Z góry dziękuję za pomoc w wyborze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam sadze ze ta czarna jest raczej najlepsza. Oprócz rozrzadu musisz brac pod uwage KZFR. Cewki jak załozysz dobrej firmy to pojezdzisz. Ja posiadam taka megi z gazem i jest ok. Kwestia jak trafisz. Bo mało kto sprzedaje dobre auto/Czesci nie sa az takie drogie. Tez obawialem sie zakupu no ale ludzie jezdza a narzeka chyba tylko ten co chce miec auto i nic nie dokładac. Silnik 1.4 moze byc za słaby jak na kombi dopakujesz i moze braknoc troche mocy aczkolwiek nie jezdzilem taka. Ta meganka z Belgi raczej bym ci odradzil bo juz na zdjeciach mnie osobiscie nie podoba sie i powiem ze bylo cos robione. Moje zdanie jest takie ze jak megi to krajowa i najlepiej miec wglad w historie auta. Jak chcesz miec autko do szybszej jazdy to 2.0 masz. Napisałem jakie jest moje zdanie. Ja wymieniam własnie sprzegło cena czesci 577zł plus robota. Ogolnie wydaje mi sie ze ludzie przesadzaja mówiac ze co francuskie to beeee. Kupujac patrz zeby były dwie karty

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

 

Kolego Blazio26 po znakach przystankowych stosujemy spację. Poprawiłem. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to czarna meganka sedan wcale nie jest taka bezwypadkowa i miała dzwona (być może nie mocnego) w lewy przód (patrząc od strony kierowcy). Ta sprowadzona z Belgi ma silnik 1.4, a on w połączniu z gazem i nadwoziem kombi ledwo ten samochód odpycha. Jeśli potrzebujesz do miasta - wystarczy, jeśli niekoniecznie to odpuść sobie. Poza tym zdjęcia są podłej jakości i niewiele widać, w dodatku koleś nie napisał jaka instalacja jest zamontowana, a zdjęć silnika nie ma ;)

Ta ostatnia zrobiła na mnie chyba najlepsze wrażenie w sumie, chociaż jakoś nie bardzo wierzę w ten przebieg. Znam przykład takiej meganki, która po 200 tyś. nie miała aż tak startej gałki dźwigni zmiany biegów. Silnika 1.6 bać się nie należy ;)

Edytowane przez Boss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!