Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana zarówek w halogenach


Gość kammat1

Rekomendowane odpowiedzi

czy konieczne jest wymontowanie przedniego zderzaka

To jest oficjalna wersja z instrukcji :) , też się zastanawiam nad dobraniem się do halogenów, chcę tam wsadzić inne żarówki(H11), jakieś jaśniejsze ;)

W MII można było się dostać od spodu, po zdjęciu osłony silnika, w MIII stanie pewnie na demontażu nadkola, bo lampy są szeroko, jakby w osi przed kołem :) i tak pewnie będzie najwygodniej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem z tym nadkolem ,ale po jego demontażu (po stronie kierowcy)i tak nie dało sie wymienic tej żarówki!

 

Dodano: 25 lis 2013 - 13:45

A tak wogóle to jaki typ żarówki znajduje się w tych halogenach?H7 czy H11?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W manualu jest zdjęcie zderzaka ;) jednak ;)

thumb_hosting_zdjec_1385384172__1.png thumb_hosting_zdjec_1385384206__2.png

Żarówka to H11

Mam nadzieję, że ktoś już przerabiał ten temat (tak jak z filtrem kabinowym, wersja bez demontażu schowka jest możliwa)

 

Na jakimś angielskim forum znalazłem taki opis:

Changing the normal H11 fog light bulbs:

Unlike what it says in the manual,Its a diy job.

 

To change the lhs/offside bulb.

1 turn the steering wheel to full right lock.

2.On the plastic wheelarch liner undo two stardrive self tapping screws. One about 3 in up from the bottom near the edge,the next about a foot up from that.

You wont need any pics,besides its too cold out to be doing them now .

3. Bend back the wheelarch liner,its plastic and flexible.You can now access the rear of the foglight,as long as you dont have bodybuilder arms.

A simple twist and the bulbholder/bulb is off.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że nie da się wymienić żarówki bez demontażu zderzaka. Kilka dni temu zdejmowałem zderzak aby pogrzebać coś przy chłodnicy i właśnie przyjrzałem się halogenom pod kątem wymiany żarówki. Nie ma z tym wiele problemu, ale trzeba poświęcić trochę czasu no i kanał by się przydał, bo trzeba zdjąć osłonę pod silnikiem i tamże odkręcić kilka śrub.

Po zdjęciu tylko nadkoli po lewej stronie jest czarny plastikowy element i jeśli się nie mylę, jest to element doprowadzający powietrze do silnika. Z kolei po prawej stronie jest zbiornik spryskiwacza. Od dołu pod całym zderzakiem jest taka osłona, która co prawda ma zatrzaski i jest demontowalna, ale dopiero po zdjęciu zderzaka, więc na jedno wychodzi ;) No i od góry nie ma kompletnie dojścia.

Demontaż: od dołu osłona silnika (bodajże 6 śrub) + chyba 6 śrub trzymających zderzak.

Od lewego i prawego boku najpierw zdjęcie nadkoli - najlepiej po uprzednim zdjęciu kół(nadkola są dwu elementowe, więc wystarczy zdjąć przednie elementy), a następnie po 2 śruby "10" + po jednym wkręcie - dojście jest całkiem całkiem, ale potrzebna jest grzechotka.

Dalej - bardzo ważne - przy lewym nadkolu należy koniecznie rozłączyć kabel - zasilanie halogenów.

No i od góry: wyjęcie lamp oraz odkręcenie widocznych śrub trzymających plastik, który jest nad chłodnicą.

Następnie wysunięcie zderzaka do przodu. I gotowe. jak potrzeba to mogę też wieczorem podać nr stron z instrukcji z obrazkami.

Edytowane przez rzadki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dziś wymieniałem cały halogen od strony kierowcy i nie zgodzę się z moim przedmówcą. Udało mi się to zrobić bez zdejmowania zderzaka i nawet bez odkręcania koła.

1. Skręcamy max w prawo

2. Odkręcamy 2 wkręty (klucz 7mm) i wypinamy spinki przedniej części nadkola (najwięcej problemu jest z tą spinką łapiącą obydwie części nadkola, ale naprawdę da radę to zrobić), po czym wyjmujemy osłonę

3. Skręcamy max w lewo i mamy naszą przestrzeń operacyjną

4. Żarówkę można wymienić bez problemu, mimo elementów dolotu powietrza (po wyjęciu żarówki z oprawki można ją wyciągnąć do nadkola w celu rozpięcia złącza)

5. Wymienić halogen też się da, najlepszy jest do tego celu oczkowy, odgięty kluczyk 7mm (moja grzechotka 1/4" się tam nie zmieściła ze względu na dolot) - odkręcamy dwa wkręty po przekątnej i halogen wychodzi dołem

6. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i otwieramy pifko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Do wymiany żarówki (ew. całego halogena) z prawej strony też nie trzeba ściągać zderzaka. Po zdjęciu osłony silnika, koła i nadkola trzeba odkręcić dolne śruby zbiornika płynu spryskiwacza w celu odsunięcia go, co pozwoli na zrobienie sobie wystarczającej ilości miejsca do wymiany. W każdym razie tyle zrobił mój mechanik i bez większych problemów wymienił rozbity halogen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!