Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dTi brak mocy


tvk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od pewnego czasu w mojej Meganie 1.9 dTi 80 KM borykam się z problemem wysokiego spalania i braku mocy. Gdy jadę sam jest jeszcze całkiem znośnie, ale pod górkę w 4 osoby Vmax=80 km/h, a silnik wyje i trzęsie się jak wirująca pralka (jakbym nie wiem jak go katował).

Problem się zaczął, gdy auto było po dość srogim przegonieniu na trasie ok. 400 km - zaczęło wtedy więcej palić (po mieście 10 l/100 km), pojawiło się syczenie powyżej 2000 obrotów. Kiedyś przy maksymalnie wciśniętym gazie spalanie chwilowe nie podchodziło powyżej 15 litrów, teraz nie boi się pokazać 18-20 l. Wymieniono rurę łączącą turbinę z kolektorem dolotowym (wstawiona nowa, w starej uszczelki były już powyginane), niestety nic to nie dało. Auto odpala dobrze, nie kopci. EGR zamknięty na amen (błąd: obwód przerwany). CLIP nie wskazuje żadnych innych błędów. Filtry i olej wymienione.

Ma ktoś może jakiś pomysł cóż to może być? Mechanik powiedział żebym zmienił turbinę, bo "to na pewno to", no ale przy wymianie rury turbina-kolektor ją oglądałem no i zero luzów, więc wiem że to nie to.

Liczę na Waszą pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiego masz EGR-a? Jak możesz to wrzuć zdjęcie silnika, tak żeby było widać ten zawór. Może on być zacięty. Jak masz obwód przerwany a zawór jest podłączony, to odłącz wtyczkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR mam ten "na trzy śrubki". Ten błąd już od conajmniej roku jest (wtedy kupiłem auto), nawet kiedyś wymontowałem EGR i go przeczyściłem ale niestety cała kuracja nie przywróciła mu życia.

 

Silnik wygląda dokładnie jak ten:

http://allegro.pl/renault-kangoo-1-9-dti-zawor-egr-inne-i3694398316.html

Edytowane przez tvk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, przepływkę też sprawdzałem - po odpięciu wyświetla się EKG i auto nie idzie powyżej 3000 obrotów, więc ciężko też ocenić obiektywnie moc.

 

Ale usiadłem dzisiaj do auta żeby troszkę pogrzebać i znalazłem pewien trop - z lewej strony (patrząc na auto od przodu) od bloku silnika idzie metalowa lub plastikowa rurka do turbiny (z tego co widziałem to chyba wchodzi do gruszki przed turbiną). Od strony bloku silnika, po zakręceniu silnikiem powyżej 2500 obrotów wylatuje spod jej łączenia z blokiem silnika gęsta czarna maź i dmucha gorące powietrze.

Czy dobrze kombinuje, że jest to rurka, która odpowiedzialna jest za otwieranie się zaworu turbiny i jeżeli przez ową nieszczelność gruszka nie ma odpowiedniego ciśnienia to po prostu w pełni nie otwiera zaworu i z 1.9 dTi zrobiło mi się 1.9D? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli ten właśnie przewód który nieudolnie zaznaczyłem. Leci z niego powietrze od strony bloku silnika, tam na dole.

 

Hm, z tego co widzę to jest to przewód smarujący turbiny. To ciekawostki, czemu z niego leci powietrze no i czy ma jakiś związek z mocą silnika?

 

Dodano: 03 gru 2013 - 13:17

Odpiąłem dzisiaj ten wężyk z kolektora dolotowego do gruszki turbiny no i auto z odpiętym wężykiem jedzie dokładnie tak samo jak z podpiętym. Padnięte turbo? Słychać niby że pracuje. Zablokowany zawór przed turbiną? Co jeszcze posprawdzać?

 

Dodano: 04 gru 2013 - 12:36

Oddaję autko jutro do zulugaraż-u we Wrocławiu, może coś Panowie wymyślą.

 

Dodano: 05 gru 2013 - 18:49

No i jeszcze raz odpowiem sam sobie, okazało się, że EGR zawieszony w pozycji półotwartej (mimo że od roku na CLIP-ie wychodził błąd stały "EGR - obwód przerwany").

 

Polecam Panów z Zulugaraż-u.

 

Pozdrawiam!

post-57157-0-03766000-1386023459_thumb.jpg

Edytowane przez tvk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już w pierwszym swoim poście napisałem:

Może on być zacięty.

Zaoszczędziłbyś czasu i $$ gdybyś to sprawdził od razu - tym bardziej, że potrafisz to robić bo sam napisałeś, że to robiłeś :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!