Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nietypowy rezystor, opornica dmuchawy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam mały problem.

Zdjagnozowano w mojej Megance awarię rezystora, opornicy nawiewu.

Problem w tym, ze wszędzie na allegro i na szrotach mają ale do przełącznika 4 biegowego.

Mój przłącznik dmuchawy jest 6-cio biegowy.

Dajcie mi znać gdzie to kupić albo jak to się nazywa, abym mógł zapytać fachowo w sklepie :(

A najlepiej by było gdyby ktos mi to sprzedał :(

 

Dodano: 24 sty 2014 - 16:06

W załączniku dodałem foto przełącznika nawiewu oraz część która się zepsuła.

Umie ktoś zidentyfikować poprawną nazwę tej części ?

 

Dodano: 24 sty 2014 - 16:07

Zagubiona fotka

regulator foto.bmp

post-23003-0-53776200-1390576013_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie takiego samego poszukuje do meganki siostry.

Nowy kosztuje ok 400zł. Jest na allegro oferta naprawy za 120zł, a jak się wpłaci kaucje zwrotną w wysokości 100zł to gość pierwszy wysyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten ktoś wymienia tylko tranzystory, które można kupić za 30-40 zł. Wychodzi, że bierze 80 zł za robociznę. Dlatego też ma zakryte oznaczenia tranzystorów, żeby nie było widać, co kupić jak się chce samemu wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienia tylko tranzystory,

Bo praktycznie tylko one się psują.

Znalazłem za 350zł nówkę jutro jeszcze zadzwonię do hurtowni i spytam sie czy mogą mi załatwić i za ile.

 

Dodano: 28 sty 2014 - 07:47

No więc zamówiony 345zł czekam dzisiaj powinien dotrzeć

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego też ma zakryte oznaczenia tranzystorów

A te już dawno u nas na forum w odpowiednim temacie są rozszyfrowane :)

Dodatkowo powiem, że to nie jest rezystor a moduł.

Są tam dwa tranzystory i cewka. Co to ma wspólnego z rezystorem to ja nie wiem :P :)

Jedyną warstwą rezystywną w tym, jest chyba ta obudowa z czarnego plastiku :-D

zamówiony 345zł

A wystarczyło wymienić tranzystory za parę zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że są rozszyfrowane. Nawet było porównanie, które są lepsze i dlaczego. Sam nawet dzięki forum wymieniłem je u ciotki i działają po dziś dzień.

Ale nie zmienia to faktu, że nie każdy potencjalny nabywca jest/był/przegląda to forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co nowe to nowe.

Oczywiście życzę szerokiej drogi. Co nowe to nowe, teoretycznie wkładasz i masz. Z drugiej strony jak się ma smykałkę do elektroniki, albo zna takie osoby to można zaoszczędzić. Osobiście mam średnie pojęcie o takich naprawach. Konserwacja, drobne, naprawy malarskie, mechaniczne bardzo proszę, ale elektronikę i lutowania oddaje w znajome mi ręce. Nic nie płacę bo to rodzina i znajomi. Oczywiście zawsze towarzysze w takich akcjach i staram się załapać o co chodzi. :-D

Odnośnik Kreciqa baaaardzo ciekawa cena. Cóż, fachowa robota kosztuje. Jak sobie przypomne ostatnie grzebanie przy dmuchawie to w pewnym sensie rozumiem fachowca, który musi "bawić się" w lutowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc nowe założone i śmiga aż miło.

Generalnie jestem osobą która lubi oszczędzać zresztą jak każdy. Tu wiadomo wyszło jak wyszło, ale na pewnych cześciach nie oszczędzam. Znam to z autopsji. Jestem mechanikiem i wiem jak zachowują się tanie cześci.

Tanio kupujesz kupujesz dwa razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wiem jak zachowują się tanie cześci.

Pisałeś, że twój przypadek był specyficzny więc OK. W mojej sytuacji problemem był uwalony tranzystor od dmuchawy. Kilkanaście złotych rozwiązało problem. Założyłem to samo co było( identyczna firma i numer) Zobaczymy na ile starczy, ale typowa usterka i typowa naprawa :!:

Co do tanich części to nie mam pełnego zaufania do żadnych. Z przyzwyczajenia wybieram najczęściej tzw firmowe, ale..... z doświadczenia wiem, że granica między tanim i drogim to coraz częściej iluzja. Jedna fabryka trzepie dla kilku marek a człowiek wybiera pomiędzy tym co mu się wydaje, że dobre. Forum pomaga, ale czasem można ogłupieć z nadmiaru produktów. <szukaj>

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Kreciq możesz podpowiedzieć co to za tranzystorki? Bo i moja opornica się kończy (czasem zadziała przy niższych temperaturach, a ogólnie lipa), a na nadmiar funduszy nie cierpię ;) Ewentualnie prosiłbym jakiś link do stronki jak wygląda ta opornica (nawiew 6 biegów, klima).

 

Edit:

Poczytałem raz jeszcze forum i chyba znalazłem odpowiedź (a jeżeli nie to porządne wskazówki) w temacie (sam nie wiem jak mogłem przeoczyć coś co było pod ręką :) )

Edytowane przez kroliq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!