Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane coupe 1,6 90 KM przy rozgrzaniu świecą się kontrolki.


maras_W-wo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Renault Megane Couch 96 rok 1,6 90 KM mam następujący problem, w aucie po rozgrzaniu (około 90 stopni)przy obrotach jałowych zapalają się kontrolki (rezerwa, ciśnienie oleju) tak jakby samochód miał zaraz zgasnąć. Obroty samochodu są ok. (około 0.8 tyś), autem nie trzęsie, silnik pracuje płynnie. Wiecie może co to jest? Dodam że ostatnio wymieniłem krokowy, ale nic się nie zmieniło. Pozdrawiam Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Tak. Gasną po dodaniu gazu, ale tak dopiero powyżej 1 tyś obr.

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie

Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

A co tam dokładnie mam sprawdzać w tych połączeniach? Możesz mi podpowiedzieć, które to są? Widzę jeden za silnikiem do przegrody silnika, a pozostałe?

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie

Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popraw, czyli oczyść styki.

Plecionka jest przyczepiona na śrubę do grodzi. Odkręcasz tą śrubę, przecierasz papierem ściernym (plecionkę oraz miejsce na grodzi, gdzie była przykręcona), przykręcasz z powrotem. To samo robisz na drugim końcu plecionki. Obok tego końca jest druga śruba, to punkt masowy komputera, powtarzasz czynność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok. Dzięki za szybką odpowiedź. Wezmę się za to po świętach i dam znać. Pozdrawiam.

 

Dodano: 31 gru 2013 - 12:26

Święta, święta i po świętach, więc wziąłem się za te punkty masowe. Przeczyściłem ten przy akumulatorze od minusa, ten który jest przyczepiony do grodzi oraz na drugim jego końcu ten który do silnika jest przymocowany, oraz ten od komputera. Zauważyłem, że są razem połączone te przewody od komputera i od grodzi do silnika, a z tego co Kreciq pisał powinny być osobno (było miejsce na drugą śrubę), więc kupiłem śrubę i zrobiłem tak jak powinno być(może właśnie to było problemem). Wczoraj jechałem 50 km i nic się działo. Mam nadzieje, że tak zostanie. Dzięki za pomoc.

 

Dodano: 01 sty 2014 - 14:06

Wszystko na marne. Dziś przejechałem 30 km a potem stałem na torach i zauważyłem taką sytuacje, że jak ciecz miała około 80 stopni to samochód chodził idealnie miał tak na oko 900 obr. a po staniu z 5 min na tych torach temperatura przekroczyła 90 stopni i samochód zszedł na jakieś 800 obr. (ale tylko zauważalne po przyglądaniu się obrotomierzu bo autem nie trzęsło i silnik pracował równo) i zaczęło się znów mryganie kontrolek :) . Nie wiem co teraz. Poradzi ktoś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak stałeś, prawdopodobnie załączył się wentylator chłodnicy. Ma od dosyć duży pobór prądu i jeżeli w momencie jego załączenia zaczęła się dyskoteka na liczniku, proponuję przyjrzeć się dokładnie alternatorowi. Prawdopodobnie kończą się szczotki i/lub komutator (pierścień ślizgowy). Naprawa nie jest kosztowna (jak naprawiasz sam: szczotki 2 zł, komutator 10zł), jak mechanik (i elektryk), to doliczy robociznę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Aha. Ok to dzięki Kreciq za całą pomoc. Oddam Renie do mechanika. Pozdrawiam :applause:

 

Dodano: 12 sty 2014 - 12:22

Oddałem samochód do elektryka. Alternator był do remontu ale nic się nie zmieniło. Do tego samochód zaczął przygasać. Dlatego pojechałem do warsztatu specjalizującego się w Reno i się okazało, że apropo świecących się lampek to mam zbyt rzadki olej. Mechanik odpiął chyba czujnik ciśnienia oleju i przestało mrygać. Tłumaczył to tym, że te lampki się świecą bo olej jak się zagrzeje to się robi rzadki i czujnik widzi za małe ciśnienie, a sprawę czemu się świeci rezerwa wśród tych lampek to powiedział, że może jakieś spięcie. Samochód oddaje do warsztatu w środę na wymianę oleju, regulację luzu zaworów, poszukiwanie tych problemów z przygasaniem, oraz mam za bogatą dawkę paliwa (wyszło na komputerze i ostatnio zaczął więcej palić około 10 l). Mam nadzieje, że to pomoże. Pozdrawiam maras_w-wo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!