Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane coupe 1,6 90 KM przy rozgrzaniu świecą się kontrolki.


maras_W-wo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Renault Megane Couch 96 rok 1,6 90 KM mam następujący problem, w aucie po rozgrzaniu (około 90 stopni)przy obrotach jałowych zapalają się kontrolki (rezerwa, ciśnienie oleju) tak jakby samochód miał zaraz zgasnąć. Obroty samochodu są ok. (około 0.8 tyś), autem nie trzęsie, silnik pracuje płynnie. Wiecie może co to jest? Dodam że ostatnio wymieniłem krokowy, ale nic się nie zmieniło. Pozdrawiam Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Tak. Gasną po dodaniu gazu, ale tak dopiero powyżej 1 tyś obr.

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie

Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

A co tam dokładnie mam sprawdzać w tych połączeniach? Możesz mi podpowiedzieć, które to są? Widzę jeden za silnikiem do przegrody silnika, a pozostałe?

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie

Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popraw, czyli oczyść styki.

Plecionka jest przyczepiona na śrubę do grodzi. Odkręcasz tą śrubę, przecierasz papierem ściernym (plecionkę oraz miejsce na grodzi, gdzie była przykręcona), przykręcasz z powrotem. To samo robisz na drugim końcu plecionki. Obok tego końca jest druga śruba, to punkt masowy komputera, powtarzasz czynność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok. Dzięki za szybką odpowiedź. Wezmę się za to po świętach i dam znać. Pozdrawiam.

 

Dodano: 31 gru 2013 - 12:26

Święta, święta i po świętach, więc wziąłem się za te punkty masowe. Przeczyściłem ten przy akumulatorze od minusa, ten który jest przyczepiony do grodzi oraz na drugim jego końcu ten który do silnika jest przymocowany, oraz ten od komputera. Zauważyłem, że są razem połączone te przewody od komputera i od grodzi do silnika, a z tego co Kreciq pisał powinny być osobno (było miejsce na drugą śrubę), więc kupiłem śrubę i zrobiłem tak jak powinno być(może właśnie to było problemem). Wczoraj jechałem 50 km i nic się działo. Mam nadzieje, że tak zostanie. Dzięki za pomoc.

 

Dodano: 01 sty 2014 - 14:06

Wszystko na marne. Dziś przejechałem 30 km a potem stałem na torach i zauważyłem taką sytuacje, że jak ciecz miała około 80 stopni to samochód chodził idealnie miał tak na oko 900 obr. a po staniu z 5 min na tych torach temperatura przekroczyła 90 stopni i samochód zszedł na jakieś 800 obr. (ale tylko zauważalne po przyglądaniu się obrotomierzu bo autem nie trzęsło i silnik pracował równo) i zaczęło się znów mryganie kontrolek :) . Nie wiem co teraz. Poradzi ktoś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak stałeś, prawdopodobnie załączył się wentylator chłodnicy. Ma od dosyć duży pobór prądu i jeżeli w momencie jego załączenia zaczęła się dyskoteka na liczniku, proponuję przyjrzeć się dokładnie alternatorowi. Prawdopodobnie kończą się szczotki i/lub komutator (pierścień ślizgowy). Naprawa nie jest kosztowna (jak naprawiasz sam: szczotki 2 zł, komutator 10zł), jak mechanik (i elektryk), to doliczy robociznę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Aha. Ok to dzięki Kreciq za całą pomoc. Oddam Renie do mechanika. Pozdrawiam :applause:

 

Dodano: 12 sty 2014 - 12:22

Oddałem samochód do elektryka. Alternator był do remontu ale nic się nie zmieniło. Do tego samochód zaczął przygasać. Dlatego pojechałem do warsztatu specjalizującego się w Reno i się okazało, że apropo świecących się lampek to mam zbyt rzadki olej. Mechanik odpiął chyba czujnik ciśnienia oleju i przestało mrygać. Tłumaczył to tym, że te lampki się świecą bo olej jak się zagrzeje to się robi rzadki i czujnik widzi za małe ciśnienie, a sprawę czemu się świeci rezerwa wśród tych lampek to powiedział, że może jakieś spięcie. Samochód oddaje do warsztatu w środę na wymianę oleju, regulację luzu zaworów, poszukiwanie tych problemów z przygasaniem, oraz mam za bogatą dawkę paliwa (wyszło na komputerze i ostatnio zaczął więcej palić około 10 l). Mam nadzieje, że to pomoże. Pozdrawiam maras_w-wo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!