Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik pożera olej


Piszczu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mój silnik wręcz pożera olej. Zaświeciły się kontrolki od oleju wiec wlałem 1.5L, po 150 km znowu się zaświeciły ,więc wlałem znowu 1L oleju, teraz po zrobieniu 200 km znowu kontrolki świecą.. Najczęściej dzieje się tak na zakrętach lub szybkim starcie. Co może być przyczyną? Czy wynalazek typu Ceramizer może tutaj coś pomóc? Dodam że podkładałem karton pod spód, odkręcałem świece, byłem u mechanika i on też sprawdzał czy może gdzieś nie kapie. Ostatnimi czasy samochód zaczął spalać więcej oleju ,ale dużo mniej paliwa. Zaczęło się tak dziać po wymianie uszczelki pod głowicą (pękła). Proszę o jakąkolwiek pomoc.

Edytowane przez Piszczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to często niestety bywa, może być tak, że po uszczelnieniu głowicy szlag trafia dół silnika. Zwykle w takim przypadku pierścienie olejowe na tłokach mówią papa i tak jak mówi przedmówca remont kapitalny silnika jest mocno prawdopodobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem podobny przypadek z tym silnikiem, dymił bardzo mało, prawie wcale, a olej znikał. Pokusiłem się na wlanie ceramizera, tego małego w strzykawce. I szczerze powiem, że nic się nie zmieniło, zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją, przeczekałem okres ceramizacji bez zbędnego piłowania silnika i...nic. Co ciekawe, u kolegi w Fordzie Galaxy ceramizer pomógł. Doszedłem do wniosku, że muszą być sparciałe uszczelniacze zaworowe i dlatego ceramizer nie zadziałał (działa tylko na styku metalu z metalem). Radziłbym zerknąć pod pokrywę zaworów i skontrolować uszczelniacze, może gołym okiem będzie widać pęknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Kolego pisząc o startach (ostrych) i zakrętach jak rozumiem zapala Ci się kontrolka (czerwona) jeśli tak jest to dobijasz właśnie dół silnika (panewki) bo to kontrolka od ciśnienia które znika bo jest za malo oleju.Tak ludzie zabijają silniki bo dolewają olej po zapaleniu się lampki niskiego ciśnienia a to już za późno.

Pozim oleju sprawdza się na bagnecie i to z tym wiekszą częstotliwością gdy silnik zaczyna zjadać olej.

Ale do rzeczy jeśli głowa byla zdjęta a auto z większym przebiegiem należało sprawdzić uszczelniacze i prowadnice bo gdy sa wyrobione to wymiana uszczelniaczy na długo nie starczy i to samo w przypadku moto-doktorów jakie by nie byly.

Ja jeśli już demontuję głowicę to ją sprawdzam tak samo jak cylindry (progi) i pierścienie (wiem że to uogulnione sprawdzenie ale warto)zalewając tłoki.

Taka naprawa kosztuje trochę ale po złożeniu silnika zapomina się o problemach na długo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!