Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto nie pali na wszystkie cylindry ?


rivoN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio mój Megane zaczął sprawiać problem, a mianowicie, po dość dłuższej trasie ok. 250 km, wjechałem sobie do garażu, wszystko było w porząku najlepszym. W sobotę wieczorem, wyjechałem z garażu jak gdyby nigdy nic, jechałem z 3-4 km i auto zaczęło wariować, w sensie takim, że obroty silnika na zegarze spadały i i rosły, silnik zaczął dziwnie wibrować i jeśli dobrze myślę, to dostawał takich ruchów, że wydech obijał się o podłogę, auto oczywiście zgasło, więc zjechałem na bok, włączyłem awaryjne i odpaliłem od nowa, działo się to samo, jednak na jałowym było wszystko ok, ale gdy tylko nacisnąłem troszkę gaz, auto tak jakby chciało wejść na obroty, ale wskazówka od nich po prostu szła w dół a nie w górę i było słychać tą padaczkę silnika. Odpaliłem od nowa raz trzeci, wcisnąłem gaz i było już ok, przejechałem może z kilometr i znów to samo. Po którymś odpaleniu z kolei wszystko było ok i dojechałem do celu, jakieś 5km. W drodze powrotnej stało się tak samo, ale już tylko jeden raz, z tym że auto jak wcześniej na jałowym chodziło super, a przy dodaniu gazu dławiło się i obroty szły prawie do zera. Po którymś odpaleniu przy postoju na awaryjnych wszystko było ok już do samego domu. Co może być przyczyną ów przygód ? Dodam iż mój wujek, jest mechanikiem i wstępnie powiedział mi że auto w tej sytuacji może nie palić na któreś garki, tyle że mieszkam dość sporo od niego i tyle przez telefon się dogadaliśmy. Mógłbym wstawić auto do mechaniora tu u mnie w mieście, ale znając rodaków, wymienią mi pół silnika, zapłacę spore sumy, a auto może nie wrócić do sprawności... także tutaj proszę was o radę, bo dla mnie jako studenta liczy sie każdy, nawet najśmieszniejszy grosz <piwko> W aucie było wymieniane:

 

rok temu:

-cewki

-kable

-świece

-czujnik położenia wału

 

Parę dni temu:

Sprężyny przód i końcówki drążka.

 

Dziś nagrałem film jak zachowuje się auto podczas "ataku", dodam że musiało się rozgrzać żeby zaczęło się tak dziać.

https://www.youtube.com/watch?v=dTyXtdvzVm8

Edytowane przez rivoN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, miałem to samo co Ty masz teraz, strzelał i nie chciał się wkręcać, tylko że u mnie ten problem pokazywał się po przekroczeniu 2tys obrotów ... wracałem tak kiedyś 40km do domu. Okazało się w moim przypadku walnięty MAP SENSOR. Radziłbym tobie także go sprawdzić zanim zaczniesz cokolwiek innego wymieniać.

 

Znajdziesz go tu [cięcie] - nieregulaminowe zdjęcie

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem, to niestety nie to. Patrzyłem też na czujnik temperatury powietrza, ale też brak zmian. Niestety to chyba wszystko co sam mogę zrobić i tyle dowiedzieć się z forum, bo temat już troszkę leży i nikt nie miał więcej pomysłów, więc nie pozostaje mi nic innego jak zawitać u mechanika, bo potrzebuje w najbliższym czasie samochodu. Oczywiście dam znać, jeśli uda mi się uporać z tym kaprysem, co było jego przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto sprawne.

 

Okazało się, że winien całemu zamieszaniu był "obdarty" kabelek przy czujniku położenia wału. Mechanik wyczyścił czujnik, zarobił nowy przewód z pinem i wszystko śmiga. Koszta nieduże, a jaka radość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!