Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obroty.


HassanG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Renault Megane Classic 1.6 v8 z automatyczną skrzynią biegów. Mój problem to falujące obroty, nie chodzi mi o taki przypadek jak opisane w innych tematach na forum że spadają i do góry, tak w kółko. Mój problem tkwi w tym że są albo za duże( sporo za duże ) lub za małe że auto aż gaśnie. Dziś miałem przypadek że odpalam auto tak jak zawsze z dźwigienką ustawioną w pozycji "P" odpalam auto a obroty podskoczyły do 4 tyś. i nie chciały spaść. Gdy przerzuciłem na "D" obroty spadły do około 2 tyś. Po ponownym odpaleniu nic się nie zmieniło. A więc ruszyłem w krótką trasę, podczas stania na światłach spoglądam w lusterko a za mną przeraźliwa chmura. Postanowiłem zjechać na najbliższą stacje i zgasić silnik. Po dwóch minutach odpalam auto i ku mojemu zaskoczeniu auto pracuje jak zupełnie inny model. Obroty na "P" to około 900 a na "D" 700. Wie ktoś czego to może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój problem to falujące obroty, nie chodzi mi o taki przypadek jak opisane w innych tematach

W wielu tematach objawy są podobne, jak nie takie same.

1) Należy wyczyścić przepustnicę, najwidoczniej brudna jest i może się przycinać

2) Jak już będziesz tą wyczyszczoną przepustnicę zakładał to wymień uszczelki na przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wielu tematach objawy są podobne, jak nie takie same.

Z tego co czytałem to raczej się różniły ale być może to to samo. ;) Jutro poszukam an forum jak to zrobić dokładnie i w week się za to zabieram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać że w aucie mam instalację LPG jednak dzieje się u mnie tak i na PB i LPG. Nie zwróciłem jednak uwagi czy przestaje po rozgrzanym silniku. Około 11 muszę zrobić około 100km to odrazu napiszę co zaobserwowałem.

 

Co do silniczka krokowego to z tego co czytam to nikomu to nie pomogło. ;> W jednym przypadku pomogło ale na kilka godzin. Spróbuję zobaczyć cewki i świece jeszcze. Tylko nie wiem co do tych cewek. Kolega jarojarek w innym temacie napisał coś takiego, mogę się tym kierować?

 

"Witam

Chyba poszła mi cewka i chciałem je sprawdzić osobiście (chodzi jak traktor, rusza się lewarek, świeci się check).

Mimo tego iż dużo czytałem na ten temat muszę raz jeszcze upewnić się że zrobię test dobrze.Proszę o ewentualne poprawki. Jestem lakiem więc proszę nie dziwić się że przedstawiam sytuację bardzo szczegółowo :bash:

1. Gasimy auto

2. Zdejmujemy plastik znad silnika (w jaki sposób, to jakaś trudna sprawa?)

3. Odpinamy przewody zasilające (rozumie że do każdej cewki przyporządkowana jest jedna?)

4. Odkręcamy śruby trzymające cewki kluczem nr 10 bo tx 30 nie posiadam

5. Podpinamy przewody z powrotem

6. Odpalamy auto

7. Podnosimy cewki po kolei (powoli czy szybko – pewnie na zgaszonym wcześniej spróbuje)

8. Jeśli po podniesieniu cewki auto zmieni dźwięk to znaczy że cewka jest dobra, jeśli nic się nie zmieni znaczy że właśnie ta jest zepsuta.

9. Wymieniam cewkę

10. Uśmiecham się i jeżdżę autem bez nerwów.

Tak to ma wyglądać?

Zamieniłem Opla Astre F na Meganke i ucze się dopiero :)

Pozdrawiam,

Łukasz "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Jak już cytujesz to cytuj prawnie, są do tego odpowiednie przyciski pod każdym postem.

2) Nie ma sensu przyklejania czyjeś wypowiedzi, bo wyrwana z kontekstu może wprowadzać w błąd lub może być niezrozumiała. Lepiej podać bezpośredni link do konkretnego posta. Przy każdym poście masz numerek, klikasz na niego i dostajesz linka. Wystarczy skopiować.

3) To jest opis sprawdzenia cewek w silniku 16V, gdzie cewki są na każdej świecy. U ciebie jest silnik 8V, masz dwie cewki i przewodami WN zasilane są świece (1-4 i 2-3)

Zamieniłem Opla Astre F na Meganke i ucze się dopiero

Na Dwonloadzie masz Sam Naprawiam, instrukcje obsługi i instrukcje serwisowae, zacznij od tego.

To czego tam nie napisano, a nie napisano wiele, znajdziesz na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem do domu. Gdy wyjechałem z domu obroty na "N" były około 1200-1300. Na "D" Około 1000 jednak na ciepłym silniku spadły do 600-700. Auto ładnie pracowało. Przed droga powrotną auto było zgaszone dosłownie 5minut a więc silnik nadal ciepły. Obroty na "N" około 4000 a na "D" 1500-2000... Nie pomogło tak jak wcześniej ponowne odpalenie auta. Już jakieś 2/3 Km przed domem obroty gdy puszczałem pedał gazu obroty sobie same skakały od 1500-2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety pogoda pokrzyżowała moje plany i nie mam jak tego zrobić. Ponieważ nie posiadam garażu narazie muszę przełożyć tą naprawę.. Chyba że kolega pożyczy mi warsztat co najwcześniej możliwe jest w środę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!