Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obroty.


HassanG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Renault Megane Classic 1.6 v8 z automatyczną skrzynią biegów. Mój problem to falujące obroty, nie chodzi mi o taki przypadek jak opisane w innych tematach na forum że spadają i do góry, tak w kółko. Mój problem tkwi w tym że są albo za duże( sporo za duże ) lub za małe że auto aż gaśnie. Dziś miałem przypadek że odpalam auto tak jak zawsze z dźwigienką ustawioną w pozycji "P" odpalam auto a obroty podskoczyły do 4 tyś. i nie chciały spaść. Gdy przerzuciłem na "D" obroty spadły do około 2 tyś. Po ponownym odpaleniu nic się nie zmieniło. A więc ruszyłem w krótką trasę, podczas stania na światłach spoglądam w lusterko a za mną przeraźliwa chmura. Postanowiłem zjechać na najbliższą stacje i zgasić silnik. Po dwóch minutach odpalam auto i ku mojemu zaskoczeniu auto pracuje jak zupełnie inny model. Obroty na "P" to około 900 a na "D" 700. Wie ktoś czego to może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój problem to falujące obroty, nie chodzi mi o taki przypadek jak opisane w innych tematach

W wielu tematach objawy są podobne, jak nie takie same.

1) Należy wyczyścić przepustnicę, najwidoczniej brudna jest i może się przycinać

2) Jak już będziesz tą wyczyszczoną przepustnicę zakładał to wymień uszczelki na przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wielu tematach objawy są podobne, jak nie takie same.

Z tego co czytałem to raczej się różniły ale być może to to samo. ;) Jutro poszukam an forum jak to zrobić dokładnie i w week się za to zabieram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać że w aucie mam instalację LPG jednak dzieje się u mnie tak i na PB i LPG. Nie zwróciłem jednak uwagi czy przestaje po rozgrzanym silniku. Około 11 muszę zrobić około 100km to odrazu napiszę co zaobserwowałem.

 

Co do silniczka krokowego to z tego co czytam to nikomu to nie pomogło. ;> W jednym przypadku pomogło ale na kilka godzin. Spróbuję zobaczyć cewki i świece jeszcze. Tylko nie wiem co do tych cewek. Kolega jarojarek w innym temacie napisał coś takiego, mogę się tym kierować?

 

"Witam

Chyba poszła mi cewka i chciałem je sprawdzić osobiście (chodzi jak traktor, rusza się lewarek, świeci się check).

Mimo tego iż dużo czytałem na ten temat muszę raz jeszcze upewnić się że zrobię test dobrze.Proszę o ewentualne poprawki. Jestem lakiem więc proszę nie dziwić się że przedstawiam sytuację bardzo szczegółowo :bash:

1. Gasimy auto

2. Zdejmujemy plastik znad silnika (w jaki sposób, to jakaś trudna sprawa?)

3. Odpinamy przewody zasilające (rozumie że do każdej cewki przyporządkowana jest jedna?)

4. Odkręcamy śruby trzymające cewki kluczem nr 10 bo tx 30 nie posiadam

5. Podpinamy przewody z powrotem

6. Odpalamy auto

7. Podnosimy cewki po kolei (powoli czy szybko – pewnie na zgaszonym wcześniej spróbuje)

8. Jeśli po podniesieniu cewki auto zmieni dźwięk to znaczy że cewka jest dobra, jeśli nic się nie zmieni znaczy że właśnie ta jest zepsuta.

9. Wymieniam cewkę

10. Uśmiecham się i jeżdżę autem bez nerwów.

Tak to ma wyglądać?

Zamieniłem Opla Astre F na Meganke i ucze się dopiero :)

Pozdrawiam,

Łukasz "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Jak już cytujesz to cytuj prawnie, są do tego odpowiednie przyciski pod każdym postem.

2) Nie ma sensu przyklejania czyjeś wypowiedzi, bo wyrwana z kontekstu może wprowadzać w błąd lub może być niezrozumiała. Lepiej podać bezpośredni link do konkretnego posta. Przy każdym poście masz numerek, klikasz na niego i dostajesz linka. Wystarczy skopiować.

3) To jest opis sprawdzenia cewek w silniku 16V, gdzie cewki są na każdej świecy. U ciebie jest silnik 8V, masz dwie cewki i przewodami WN zasilane są świece (1-4 i 2-3)

Zamieniłem Opla Astre F na Meganke i ucze się dopiero

Na Dwonloadzie masz Sam Naprawiam, instrukcje obsługi i instrukcje serwisowae, zacznij od tego.

To czego tam nie napisano, a nie napisano wiele, znajdziesz na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem do domu. Gdy wyjechałem z domu obroty na "N" były około 1200-1300. Na "D" Około 1000 jednak na ciepłym silniku spadły do 600-700. Auto ładnie pracowało. Przed droga powrotną auto było zgaszone dosłownie 5minut a więc silnik nadal ciepły. Obroty na "N" około 4000 a na "D" 1500-2000... Nie pomogło tak jak wcześniej ponowne odpalenie auta. Już jakieś 2/3 Km przed domem obroty gdy puszczałem pedał gazu obroty sobie same skakały od 1500-2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety pogoda pokrzyżowała moje plany i nie mam jak tego zrobić. Ponieważ nie posiadam garażu narazie muszę przełożyć tą naprawę.. Chyba że kolega pożyczy mi warsztat co najwcześniej możliwe jest w środę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!