Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II phI - Tempomat działa tylko na 2. i 3. biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam następujący problem - mój tempomat działa tylko na 2. i 3. biegu. Po zmianie biegu na czwarty i kolejne automatycznie się rozłącza i jakiekowliek klikanie przycisków nie pozwala na powrót do zadanej prędkości czy ustawienie nowej. Taki tempomat to raczej mało przydatny jest, bo w mieście po prostu na nic, a w trasie na 5. i 6. biegu nie działa.

 

W ASO podpięli wszystkie swoje cudaczne komputery i zmiękli. Stwierdzili, że oni nie wiedzą, ale mogą podpiąć samochód do komputera i połączyć się z ekspertami we Francji, ale koszt samej takiej diagnostyki to minimum 500 złotych. Na razie z tej możliwości zrezygnowałem, bo obawiam się, że eksperci z Francji każą wymienić komputer silnika i za taką "poradę" zabulę 5 stów albo więcej.

 

Może ktoś z forumowiczów ma jakiś pomysł?

 

Z góry dzięki za wszystkie sugestie! Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie spróbuję tego resetu. Czy w związku z tym mogą wystąpić jakieś kwestie uboczne, z którymi powinienem się liczyć? Chodzi mi o jakąś konieczność ustawiania lub regulowania czegoś po takim resecie.

 

Swoją drogą jestem ciekaw, czy próbowali tego w ASO...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod dostaniesz za 30-50pln z salonu.

A moze wersje oprogramowania wymienic (format).

 

Bo to brzmi jak faktycznie - problem z kompem. Albo poszukaj ludzi ktorzy znaja sie na kompach lepiej niz w aso (o to nie trudno).

 

Nie wyswietala sie zaden komunikat (w stylu cruise control fault)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak jakichkolwiek komunikatów o błędach tempomatu. W ASO mi powiedzieli, że komputer diagnostyczny też nie zwraca błędów, ale mój komputer był podobno pierwotnie zamontowany w innym samochodzie (konkretnie w Scenicu z 2004 r.). Może to jest przyczyną...

 

Mówisz, że o dobrych speców od komputerów nietrudno. A możesz podać jakieś wskazówki, jak ich szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panorama Firm i dzwon mow o co chodzi, czy ktos sie podejmuje.

 

A dzialal wczesniej ten tempomat? Bo moze faktycznie wina tego, ze komp przelozony.

Poza tym jak oni w ASO sprawdzali ten samochod, podczas jazdy, czy na postoju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkąd samochód kupiłem, to tempomat nie działa. W jaki sposób go sprawdzali w ASO to nie wiem - zgłosiłem im awarię tempomatu to najpierw mi auto oddali i powiedzieli, że przecież działa. No więc jadę na drogę - nie działa. Wracam do salonu i mówię jak jest, a oni mi na to, że oni tylko na 2. biegu sprawdzili. No normalnie żenada. Potem wzięli samochód znowu i nic już więcej nie wymyślili.

 

Pewnie popróbuję z PF. Dzięki :?:

 

PS. Tak mnie jeszcze naszła jedna myśl. Czy możliwa jest sytuacja, że skoro ktoś założył używany komputer ze Scenica, to ten komputer pochodzi na przykład z modelu ze skrzynią 5-biegową? Nie wiem, czy jest możliwe, by komputer z samochodu z 5-biegową skrzynią bezproblemowo współpracował z moim silnikiem i skrzynią 6-biegową. Bo jeśli jest to możliwe, to może po prostu komp nie rozpoznaje trzech ostatnich biegów z powodu niekompatybilności ze skrzynią. Z góry zaznaczam, że to tylko moje teoretyczne dywagacje i jeśli plotę bzdury, to proszę o wybaczenie, bo się na tym nie znam kompletnie :?:

 

Tego rodzaju "smaczków" jest w moim aucie więcej. Na przykład: po odpaleniu silnika kontrolka ASR przechodzi test bez problemów, czyli zapala się i gaśnie. Jednak ASR nie działa - gdy tylko zechcę, koła buksują aż miło. Próby wyłączenia ASR z przycisku na desce rozdzielczej powinny skutkować zapaleniem się kontrolki ASR, co też się nie dzieje. W ASO mi powiedzieli, że zamontowany komputer w ogóle nie ma wiązki od ASR, w związku z czym tego systemu po prostu nie ma. Czyżby Renault wypuszczało modele bez tego systemu?

 

Wniosek jest jeden - ktoś z tym samochodem wcześniej dobrze pokombinował :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Update po czasie: problem rozwiązany. Przyczyną był komputer sterujący silnikiem ze Scenika, który został zamontowany w moim aucie przez jednego z poprzednich właścicieli. Po zamontowaniu właściwego komputera z Megane problem ustąpił całkowicie.

Dzięki za wszystkie porady <czerwona>. Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Odświeżam temat ponieważ mam ten sam problem, jednakże u mnie pojawił się po naprawie skrzyni biegów (wyskakujące 6stka ) po naprawie tempomat działa do 3 biegu, na 4-6 od razu reakcja jak bym wdusił sprzęgło lub hamulec, a czasem w ogóle nie reaguje na przyciski. Wcześniej tempomat działał prawidłowo na wszystkich biegach. Samochód megane CC 1.9dci z 2004 roku.

Mam też drugi problem - kontrolka poduszki - wymieniona taśma, wszystko było ok przez miesiąc i zapaliła się poducha i tak sobie świeci...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do poduszki to nachyl się pod siedzenie pasażera i poruszaj kabelkami. U mnie i w pięciu innych megankach które znam coś nie styka pod fotelem pasażera i poruszanie fotelem pomaga, a jak nie pomoże odpal auto, przesiądź się na miejsce pasażera i przesuwaj fotel o jeden ząbek do przodu i poczekaj 5 sekund i jak nie zgaśnie to przesuń o kolejny ząbek. Bardzo częsta usterka w tym modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!