Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik wycieraczki tył


Rekomendowane odpowiedzi

Nie znalazłem tematu więc piszę nowy. Czy ktokolwiek z was miał okazję rozbierać silniczek wycieraczki tylnej Megane 2 2003r HB? Przy próbie uruchomienia tylnej wycieraczki było zero reakcji jeśli chodzi o ramię natomiast silniczek zaczął się robić ciepły, założyłem więc radośnie że nie wszystko stracone. Po zdemontowaniu ramienia (klucz 13) i zaślepki ozdobnej (pociągnąć do siebie śmiało), zdemontowaniu osłon wewnątrz i przewierceniu oryginalnych nitów mam taką sytuację

thumb_hosting_zdjec_1390126209__imag0888.jpg

Po zdjęciu plastikowej osłony ośki wycieraczki posypało się pełno białego proszku, więc zapewne jest go przy samej ośce jeszcze w srodku. Pytanie: jak ją zdemontować dalej? Wybić młotkiem?

 

Załatwione. Trzeba równo sprasować to bolec wyjdzie. Po kąpieli w oleju, nasmarowaniu i zamontowaniu hula jak złoto.

Edytowane przez PanMango
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Podepnę się pod temat i napisze kilka słów od siebie bo w elektryce szukałem przyczyn nie działania mojej tylnej wycieraczki.

Zdecydowałem się jednak na demontaż silnika, ryzykowałem demontaż bujaniem się potem z ponownym montażem ale warto było.

 

Tak jak pisze PanMango, jeśli na wtyczce jest napięcie a po włączeniu wycieraczki silnik zaczyna nabierać lekko temperatury, nalezy zerwać nity (przewiercić lub je złamać jak to zrobiłem ja bo nie miałem dostępu do prądu i wiertarki pod ręką). Ja dremelkiem z tarczą naciąłem trochę czop nitu i dalej zaczałem kręcić śrubokrętem płaskim, dłubać żeby osłabić ścianki nitu aż w końcu dała się całość wyginać i przełamać.

Po demontażu silnika (uwaga na blaszki ze szczotkami zamontowane w plastikowym deklu silnika) ukazał się mechanizm który za nic nie chciał się ruszyć. Udało mi się jednak po zdjęciu gumowej osłony z trzpienia, wybić tenże, oczyścić i zeszlifować wżery/korozję.

Nasmarowanie całości i złożenie zajęło chwilę. Najwięcej pracy było przy ponownym montazu na śruby...podkładki nakrętki, poprawne "wypoziomowanie" tego ustrojstwa.

Udąło się jednak i wycieraczka chodzi tak jak nie chodziła jeszcze nigdy. W razie czego służę pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Jako, że to mój pierwszy post na tym forum, chciałem się przywitać: SIEMA :)

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Wracając do tematu napisałeś "jeśli na wtyczce jest napięcie", a co jeśli na mojej wtyczce jest zawsze, powtarzam ZAWSZE 7V, czy jest sens rozbierać silnik czy po prostu szukać problemu w kablach?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Zgadzam się z użytkownikiem PanMango.

Również miałem przypadek że wycieraczka początkowo chodziła coraz słabiej po czym całkowicie przestała pracować.

Polecam rozwiercić nity wiertłem 8 (sam środek) Bo wtedy można ładnie poskładać to z powrotem na śruby i podkładki.

U mnie również silnik był ciepły a po rozebraniu i wybiciu trzpienia (do wewnatrz) widoczne wżery korozji.

Kąpiel trzpienia w benzynie, wyczyszczenie papierem ściernym i nasmarowanie pomogło i chodzi lepiej niż wcześniej.

Warto wcześniej zrobić sobie zdjęcie ułożenia mechanizmu wewnątrz obudowy żeby wszystko ładnie poskładać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!