Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

piski podczas jazdy na małym gazie


pomerenke

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio zaobserwowałem pewien problem. Mianowicie co jakiś czas (najczęściej po kilkunastu minutach jazdy) przy wolnej jeździe bez gazu lub z małą ilością gazu słychać w mojej Megance coś w rodzaju pisków bądź gwizdów. Jak dodam gazu to przestaje. Ostatnio zdarza mi się to prawie za każdym razem jak dojeżdżam do domu drogą osiedlową na bardzo małym gazie. Dość głośno mi samochód piszczy.

Nie wiem co to moze być więc proszę Was o pomoc. Czy to mogą być przyczyną niskie temperatury? I czy póki co mogę ten rpoblem zignorować?

Dodam jeszcze, że latem miałem spawany kolektor wylotowy silnika. Powiedzieli mi wówczas, że nie dają na to żadnej gwarancji, bo zdarza się, że wskutek zmian temperatur (zima, nagrzewanie silnika) spaw moze nie wytrzymać, i wówczas może się to obiawiać piskami?! Choć tu mi się wydaje, że w takim przypadku, piski mogłyby być słyszalne gdy normalnie wciskam pedał gazu podczas jazdy, a nie jak jadę powoli praktycznie na luzie.

Proszę poradźcie co powinieniem z tym zrobić i czy ewentualnie narazie mogę to zignorować?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego. To piszczenie to któryś pasek. Na alternatorze lub wspomaganiu. Mam nadzieję że nie rozrządu. Oznacza to że należało by wymienić któryś z pasków. Nie jest to niebezpieczne pod warunkiem że to nie pasek rozrządu. Jak będziesz wymieniał to jako pasek rozrządu polecam firmę GATES, jeśli chodzi o inne paski jak na przykład na alternator to polecam firmę BOSCH ponieważ paski te są wykonane z bardziej miękkiej gumy i raczej piszczenie się im nie zdaża. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy w jakim stanie jest pasek akcesorii, a jego zerwanie wcale nie jest takie bezpieczne.

Po oglądać tez należy kółka na których kręci się pasek, tam też lubi piszczeć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki masz silnik ale u mnie po czyszczeniu EGRa miałem podoby objaw. Okazało się że przy jakimś metalowym kolektorze dolotowym ( chyba powietrze do turbo ) jest metalowa uszczelka która po skręceniu się 'spłaszcza' bo ma takie wyżłobienie na obwodzie. Po ponownym skręceniu wszystkiego uszczelka przepuszczała powietrze i gwizdało na niskich obrotach ( tak gdzieś do 1500obr.) Dało się to namierzyć pod maską ręką, ostro dmuchało. Gościu posmarował ją jakąś specjalną pastą uszczelniającą i teraz nic nie piszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Niedawno pisałem o piskach jakie słyszę podczas wolnej jazdy. Podejrzewałem że to pasek klinowy, który mi naciągnęli, jednak to nie dało efektu. Dopiero jak mechanik wysluchał z zewnątrz samochodu i zidentyfikował przyczynę pisków okazało się że to blokuje mi się tylne koło. Po przedmuchaniu piski ustąpiły, jednak nie mogę ruszać hamulca ręcznego, gdyż znów się koło blokuje. Mechanik mówił że trzeba wymieniś albo jakiś przewód, rurkę, albo coś jeszcze. Nie wiem dokładnie o co chodzi. Dopiero w następnym tygodniu jadę to zrobić - naprawa wymaga sporo pracy ponoć. Mam pytanie: Panowie, ile to może orientacyjnie kosztować. Nie znam tych kosztów, choć wiem że muszę to zrobić. Proszę powiedzcie jeżeli mieliście podobne problemy.

 

Po co w takim razie zakładasz nowy temat :?: Przeniesione. Następnym razem będzie :?:- Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!