Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problemy z odpaleniem auta oraz dziwne terkotanie w czasie jazdy


kapi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam niestety dwa problemy ze swoją meganką.

1. Nie za każdym razem moge ją odpalic kręce rozrusznikiem i nic( przekażnik od pompy paliwa nie działa) przeczyściłem już chyba wszystkie możliwe styki ale problem powraca, najgorsze jest to że nigdy nie wiem czemu nagle jest dobrze.

Dlatego mam pytanie czy imobilizer może tak sam się zawieszac i odwieszac????

2.Podczas jazdy jak jade z niewielką prędkością na wyszych biegach to słycha coś jakby terkotanie po stronie pasażera które ustępuje natychmiast jak zdejmę noge z gazu.

Czekam na wszelkie propozycje jak rozwiązac te problemy bo ja już nie mam koncepcji :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie , centralny na podczerwień , jak nie mogę otworzyć z pilota tylko manualnie to nie można odpalić .

Mówią że to wina imo (można spróbować zdjąć), mnie wygląda raczej na niknące zasilanie w tej części inst. elektr. (zasilanie centr., imo.). Dlaczego i gdzie znika jeszcze nie znalazłem . .Raz nie działa za parę czy parędziesiąt minut działa, bez żadnej ingerencji .

U mnie po różnych czarach jakiś czas nie świruje (odpukać w niemalowane ).

Ad. pkt. 2 nic nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terkotanie generuje elektrozawór pochłaniacza par paliwa. To znany i powtarzający się problem w benzynowych silnikach Renault, a nawet nie tyle problem co przypadłość nie stwarzająca żadnych negatywnych konsekwencji poza wkurzaniem kierowcy. :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeden problem z głowy jeżeli to tylko pochłaniacz :) dzieki colins za pomoc

 

Niestety problem z odpaleniem samochodu dopadł mnie dzisiaj na dobre :-D nie wiem dlaczego ginie masa na przekazniku pompy paliwa????? plus jest, jak go zewre (załorzyłem inny który jest na stałe zblokowany) to pompa działa ale auta i tak nie sposób odpalic. Czy jest szansa samemu to rozpracowa czy tylko podpięcie pod komputer go uratuje??????????

 

Czytaj to co nastukałeś na klawiaturze :)

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa nie ginie tylko nie jest dostarczana .Plus jest tam na stałe .

Większością urządzeń w aucie steruje się masą, czyli ją podaje wtedy kiedy urządzenie ma zadziałać .

Reszta jak w mym poprzednim poście .Tylko ktoś kto potrafi bdb. czytać schematy elektr. lub ma doświadczenie, może szukać po kolej sprawdzając ,skąd powinno przyjść sterowanie i dlaczego go nie ma .

Komputer może coś pokazać , ale nie musi .

Szukaj bdb. fachmana , nie daj się naciągać na naprawy metodą wymiany części na nowe ( a może trafimy )bo cię w gonią w koszty wymieniając dobre na nowsze .

Odwiedź lub zadzwoń do kilku fachowców (jeżeli nie masz zaufanego ) ,przedstaw objawy i słuchaj /zapamiętaj co ci radzą .

Zapłatę za naprawę ustalaj przed zaprowadzeniem auta (wtedy wołają ostrożniej bo a nuż nie przyprowadzi).

Piszesz " przeczyściłem już chyba wszystkie możliwe styki " co i gdzie czyściłeś, czy się wtedy naprawiło .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Jeśli chodzi o styki które czyściłem to są to wszyskie możliwe łaczenia masy jakie tylko udało mi sie w tym samochodzie zlokalizowac a także zrobiłem porządek w bezpiecznikach koło akumulatora.

Nic to nie pomogło aż tu nagle na drugi dzień auto zapaliło tak jakby sam się naprawił.

I tu niestety pojawił się kolejny problem zapala bez problemu ale podczas jazdy gaśnie na dosłownie sekunde i znowu jest dobrze aż do kolejnej przerwy, podczas tej przerwy w pracy zapala się kontrolka STOP oraz ta przypominająca silnik z na napisem stop w środku obie czerwone.

Dodatkowo zaobserwowałem że jak włącze sam zapłon i tak go zostawie to co pewien czas ta czerwona kontrolka przypominająca silnik też się na chwilę zapali oraz załączy sie pompa paliwa

Jeżeli ktoś miał podobne problemy to prosze o jakieś rady co to może byc?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Tak sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w aucie pod kątem przepalenia oraz czystości styków oraz wszystkie łącza także pod kątem ich zabrudzenia. Jestem pewny na 99% że przyczyna leży gdzieś indziej.

p.s to moje czwarte autko i pierwsze reno -troszkę się do niego zraziłem :?:

 

Dodano: 09 lut 2014 - 22:37

POMOCY!!!!!!

Już mi ręce opadają jest coraz gorzej!!!!!! wygląda to tak że teraz potrafi zgasnąć w czasie jazdy i nie można go odpalić, jednocześnie nie zaświeca się ta czerwona kontrolka co wygląda jak silnik i ma napis STOP w środku, jak przekręcę zapłon to jej po prostu nie ma!!!!!!

A po pewnym bliżej nie określonym czasie po prostu nagle się pojawia i jest dobrze aż do następnego razu.

Każda rada która pomoże rozwiązać ten problem mile widziana

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem już jak pomóc.

Wygląda na to że któreś z urządzeń mających wpływ na zapłon traci z jakichś powodów zasilanie lub się kończy .

Jeżeli czytasz schematy to szukaj od tyłu czyli skąd kontrolka o której piszesz dostaje zasilanie / sygnał i po kolei dalej . Może w ten sposób dojdziesz co sprawdzać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Przyznam że usterka wygrała z moją wiedzą i uznałem się za pokonanego :blink:

Udałem się do specialisty a ten od razu rozpoznał że wina leży po stronie sterownika silnika i że musze mu autko zostawic na trzy godz koszt 250 zł ala teraz jest idealnie.

Temat uważam za zamknięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!