Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Silnik przy wylączonym "ciepłym" nawiewie, nagrzewał sie normalnie, do normalnej temperatury (czyt. 3 kreski) i czy bym stal czy jechal temperatura utrzyywała sie, natomiast wystarczyło włączyc nawiew ciepły i temperatura spadała od razu, nie podnoszac sie juz nigdy do pracy nominalnej, dopiero wylaczenie nawiewu powodowało powrocenie temperatury. Ok. Zapewne termostat do wymiany, zakupilem wiec nowy termostat kompletny (obudowa, wklad i czjnik cieczy firmy "Wahler") + nowy płyn chlodniczy. Po wymianie wszystkiego, nie nastapiła zadna poprawa, prawdę mowiąc nastapiło pogorszenie bo silnik w ogole nie osiaga maksymalnej roboczej temperatury przy wyłączonym i włączonym nawiewie(termostat nowy rzekomo sprawny). Dodam ze problemu z ogrzewaniem nie ma, zawsze leci ciepłe powietrze nigdy nie zdarza sie ze leci zimne. W układzie na tyle ile mozna bylo obejrzec przy i zaraz po wymianie nie widac przecieków. Nie widać przenikania oleju ani nic, wszystko wyglada ok. I dalej nie wiem co robic, czy sa jeszcze jakies mozliwosci ktore mozna sprawdzic?

Czy podłączenie pod komputer coś da? Moze to wskazówka jest uszkodzona (czy jest mozliwosc sprawdzenia?).

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem co miała dać wymiana termostatu skoro na trzeciej kresce temperatura utrzymywała się prawidłowo.

Tak to jest, że praw fizyki się nie obejdzie. Nagrzewnica to taki rodzaj chłodnicy. Jeśli otwierasz nawiew z zewnątrz to podczas mrozu chłodzisz silnik bardzo zimnym powietrzem. Nie ma co się zatem dziwić, że jego temperatura może zmaleć.

U mnie dzieje się tak samo do puki silnik się całkowicie nie nagrzeje.

Czy przy ogrzewaniu obiegiem wewnętrznym też temperatura nie wraca do normy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utrzymywała sie prawidlowo do momentu wlaczenia nawiewu. Czy to bylo lato, czy zima zawsze spadala i nigdy nie powracała do 3 kreski, falowała po prostu, podniosla sie troche po czym spadla, nie miala stalej wartosci.

Nie rozumiem Twoich prawidel na temat praw fizyki, nie pisal bym tego tematu gdyby byla to normalna rzecz, przez 5 lat bylo ok, jak sie nagrzal to trzymal bez wzgledu na wszystko a teraz nagle fizyka go przerosła?

Aha i po wymianie termostatu mechanik stwierdzil ze stary byl juz do wymiany.

Nie probowalem na obiegu zamknietym, rzadko uzywam tego opcji gdyz w megane b. szybko szyby pokrywaja sie parą.

I to nie jest kwestia ze ja przejadę 1 km i juz chce by silnik byl cieply itp, nie, moge przejechac 300 km i nie zagrzeje sie.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!