Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nietypowy problem z sondą lambda.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Problem z moja meganą jest taki ze świeci się kontrolka Check engine. Diagnoza komputerowa pokazuje ze jest przerwany obwód lub zwarcie sondy, wiec kupiłem nową sondę po przejechaniu max. 200 km zaświeca się Check engine, po czym pojechałem s powrotem do mechanika po podłączeniu komputera jest ten sam problem co przed wymiana sondy. Mechanik machając rękoma polecił mi jechać do elektryka samochodowego, co też zrobiłem. Elektryk przejrzał kable, złącza, skasował błąd i powiedział że będzie dobrze (według niego na kablach jest wszystko w porządku), po przejechaniu ok. 100 km zaświeca się kontrolka. Załamany pojechałem do innego elektryka zrobił co poprzedni powiedział to samo co w.w, problem nie ustąpił ok. 200 km zaświeca się kontrolka. Pomyślałem ze sonda która kupiłem jest zepsuta wiec podjechałem jeszcze raz do elektryka z tym, na co on powiedział że to może być przyczyną, wymienił sondę na używana którą miał u siebie na warsztacie ze swojego starego auta takiego samego jak mam ja (auto poszło do kasacji po wypadku). Podłączony komputer na warsztacie do auta pokazywał że sonda jest w pełni sprawna (pracowała w odpowiednich wartościach), po przejechaniu ok. 200 km kontrolka i ten sam problem na diagnozie. Trzeci elektryk zrobił to samo co pierwszy i drugi (pomierzył instalację sprawdził styki skasował błąd) ok. 200 km i s powrotem to samo, po drugiej wizycie zaproponował wymianę komputera (komputer w aucie nie zmieniany odpuściłem sobie z tym elektrykiem)

 

Od was chcę abyście mi poradzili co z tym może być (może miał ktoś podobny problem) za co z góry dziękuję.

Silnik w aucie to 1.6e 8V 90KM (K7M), rocznik 1999.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś się tu nie zgadza. W Megane z silnikiem K7M, nie ma kontrolki Check Engine. Jest natomiast kontrolka Usterki elektronicznej. Poza tym, sonda nie powoduje zapalania się ww kontrolki. Można sondę nawet całkowicie odpiąć i kontrolka się nie zapali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem dzisiaj sondę i rzeczywiste kontrolka się nie zapala (testowane na postoju), po podłączeniu sondy pojechałem przetestować auto i zauważyłem że kontrolka zapala się przy wyższych obrotach silnika, a przy jeździe tak 2 tys. do 3,5 tys. obrotów gaśnie po dwóch minutach. Wyczytałem że kontrolka Usterki Elektronicznej może wskazywać na awarie układu wtrysku paliwa. Dodam jeszcze że auto pali bez zarzutów, a w czasie jazdy spadają często obroty i delikatnie moc auta.

Jeśli jest to awaria wtrysków to jak to zdiagnozować (na diagnozach nie było żadnej informacji o wtryskach), czy przez to może być problem z ,,niedziałającą sondą''?

Przepraszam za błąd z Check Enginem.

Edytowane przez lata5656
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 8 przypadkach na 10, powodem zapalania się kontrolki jest słaby styk masy.

Proponuję poprawić punkty masowe na silniku. Znajdują się one na tej samej łapie, co górne mocowanie alternatora. Jak to nie pomoże, będziemy myśleć dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba poszukać głębiej.

Możliwości są 2. Albo pada komputer, albo gdzieś gniją styki. Sprawdź wszystkie bezpieczniki (są w 3 różnych miejscach). I nie na oko, tylko każdy wyciągnij i najlepiej oczyść styki drobnym papierem ściernym. Zdejmij również złącze z komputera, sprawdź stan pinów oraz obecność wilgoci.

Komputera niestety tak łatwo nie sprawdzisz. Chyba tylko przez podmianę na sprawny w 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!