Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nietypowy problem z sondą lambda.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Problem z moja meganą jest taki ze świeci się kontrolka Check engine. Diagnoza komputerowa pokazuje ze jest przerwany obwód lub zwarcie sondy, wiec kupiłem nową sondę po przejechaniu max. 200 km zaświeca się Check engine, po czym pojechałem s powrotem do mechanika po podłączeniu komputera jest ten sam problem co przed wymiana sondy. Mechanik machając rękoma polecił mi jechać do elektryka samochodowego, co też zrobiłem. Elektryk przejrzał kable, złącza, skasował błąd i powiedział że będzie dobrze (według niego na kablach jest wszystko w porządku), po przejechaniu ok. 100 km zaświeca się kontrolka. Załamany pojechałem do innego elektryka zrobił co poprzedni powiedział to samo co w.w, problem nie ustąpił ok. 200 km zaświeca się kontrolka. Pomyślałem ze sonda która kupiłem jest zepsuta wiec podjechałem jeszcze raz do elektryka z tym, na co on powiedział że to może być przyczyną, wymienił sondę na używana którą miał u siebie na warsztacie ze swojego starego auta takiego samego jak mam ja (auto poszło do kasacji po wypadku). Podłączony komputer na warsztacie do auta pokazywał że sonda jest w pełni sprawna (pracowała w odpowiednich wartościach), po przejechaniu ok. 200 km kontrolka i ten sam problem na diagnozie. Trzeci elektryk zrobił to samo co pierwszy i drugi (pomierzył instalację sprawdził styki skasował błąd) ok. 200 km i s powrotem to samo, po drugiej wizycie zaproponował wymianę komputera (komputer w aucie nie zmieniany odpuściłem sobie z tym elektrykiem)

 

Od was chcę abyście mi poradzili co z tym może być (może miał ktoś podobny problem) za co z góry dziękuję.

Silnik w aucie to 1.6e 8V 90KM (K7M), rocznik 1999.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś się tu nie zgadza. W Megane z silnikiem K7M, nie ma kontrolki Check Engine. Jest natomiast kontrolka Usterki elektronicznej. Poza tym, sonda nie powoduje zapalania się ww kontrolki. Można sondę nawet całkowicie odpiąć i kontrolka się nie zapali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem dzisiaj sondę i rzeczywiste kontrolka się nie zapala (testowane na postoju), po podłączeniu sondy pojechałem przetestować auto i zauważyłem że kontrolka zapala się przy wyższych obrotach silnika, a przy jeździe tak 2 tys. do 3,5 tys. obrotów gaśnie po dwóch minutach. Wyczytałem że kontrolka Usterki Elektronicznej może wskazywać na awarie układu wtrysku paliwa. Dodam jeszcze że auto pali bez zarzutów, a w czasie jazdy spadają często obroty i delikatnie moc auta.

Jeśli jest to awaria wtrysków to jak to zdiagnozować (na diagnozach nie było żadnej informacji o wtryskach), czy przez to może być problem z ,,niedziałającą sondą''?

Przepraszam za błąd z Check Enginem.

Edytowane przez lata5656
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 8 przypadkach na 10, powodem zapalania się kontrolki jest słaby styk masy.

Proponuję poprawić punkty masowe na silniku. Znajdują się one na tej samej łapie, co górne mocowanie alternatora. Jak to nie pomoże, będziemy myśleć dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba poszukać głębiej.

Możliwości są 2. Albo pada komputer, albo gdzieś gniją styki. Sprawdź wszystkie bezpieczniki (są w 3 różnych miejscach). I nie na oko, tylko każdy wyciągnij i najlepiej oczyść styki drobnym papierem ściernym. Zdejmij również złącze z komputera, sprawdź stan pinów oraz obecność wilgoci.

Komputera niestety tak łatwo nie sprawdzisz. Chyba tylko przez podmianę na sprawny w 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!