Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Homologacja


lukas285

Rekomendowane odpowiedzi

Też się jednego czasu orientowałem w tym kierunku, nie wszystkim butlom da się przedłużyć homologacje, to zależy od oznaczeń nabitych na butli. Brak oznaczeń, brak możliwości przedłużenia,są oznaczenia, jest możliwość jednorazowego przedłużenia na 10 lat. W Krakowie koszt około 250zł(trwa to około 4godz,nie 4dni). Diagnosta mi powiedział tyle, że jak skończy mi się homologacja, nie podbije mi dowodu, ale zasugerował mi też, że jeśli zrobię to nawet dzień przed końcem, podbija bez problemu i mam w sumie rok spokój do następnego przeglądu, więc wnioskuję że nie jest to jakieś wykroczenie jeździć po upływie homologacji. Ale że to było Stare auto i pojechałem do przeglądu niestety po upływie homologacji, to dopadłem butlę za 100zł z homologacją do 2017r,czyli używaną, wymieniłem ją pod garażem w godzinę, i przegląd przeszedł bez problemów, diagnosty nie obchodziło skąd mam butlę i kto ja zmieniał, interesowały go tylko papiery z aktualną homologacją, wklepał w komputer, skasował 160zł i powiedział do zobaczenia za rok. Auto sprzedałem 2 miesiące później.

Mam nadzieję że pomogłem.Pozdrawiam. B-)

Edytowane przez rafoooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem świeżo po homologacji to opowiem co i jak.

Robiłem swoją "starą" butlę ponieważ mam Vialle i tam butla jest znacznie droższa niż legalizacja.

Legalizacja kompletna butli montowanej w miejscu koła zapasowego (demontaż butli-pompa w zbiorniku-sporo z tym zabawy jest, legalizacja, montaż) 400 zł i mam na kolejne 10 lat (maksymalnie butla może mieć homologację do okresu kiedy kończy 20 lat od daty produkcji. Wszystko trwało 3 dni ponieważ dozór przyjeżdża do warsztatu raz w tygodniu.

Przy normalnym zbiorniku - w sensie bez pompy gazu (zapytałem z ciekawości) około 250 zł.

Niedogodnością jest czas oczekiwania i konieczność jazdy na Pb w tym czasie jednak przy mojej instalacji koszt kilkakrotnie mniejszy niż zakup nowego zbiornika - koszt ponad tysiąc złotych.

Z drugiej strony jeżeli dla kogoś kto ma "zwykłą" butlę nie jest problemem poczekać 3 dni to 100-150 zł chyba nie warto więcej wydawać na nową butlę bo w niczym ona nie jest lepsza od tej starej.

Edytowane przez bamilek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na ile lat dostaniesz homologację nie zależy od jakiejś woli czy chęci tego, kto to robi. Zasada jest taka: Zbiornik ma datę produkcji i od tej daty dostaje homologacje na 10 lat. Jak się ona skończy można zamontować kolejną butlę (nową lub używkę ale z ważną jeszcze homologacją) lub zrobić homologację tej posiadanej i wówczas, jeżeli butla jest w dobrym stanie (a to ocenią już wizualnie na początku, zresztą jak siedzi w aucie to raczej będzie ok, problem bywa z tymi montowanymi na zewnątrz bo korodują) to dostajesz na kolejne 10 lat od razu czyli do daty produkcji + 20 lat bo butla może być używana maksymalnie 20 lat od wyprodukowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!