Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

mam pytanie odnośnie koła pasowego/chyba tak się nazywa na sprężarce klimy.

 

Od jakiegoś czasu zaczęły dochodzić dziwne odgłosy z tamtej strony...na wolnych obrotach lub przy mocniejszym dodawaniu gazu podczas jazdy.Koło nie jest krzywe,nie bije itd.Odgłos o tak jakby terkotanie - stukanie nieregularne.

Jak przejadę się po trasie następuje cisza.Miałem wymieniane wszystkie paski,wraz z rolką prowadzącą.

 

Czy to koło można wymienic?czy jest to kpl ze sprężarką?

 

pozdrawiam i czekam na info,może ktos miał coś podobnego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

franz998, właśnie koło pasowe sprężarki klimy jest jej sprzęgłem. To elektrosprzęgło wydaje takie odgłosy, przy włączonej klimie, w obecnych nie za wysokich temperaturach i podczas przechodzenia z wolnych obrotów na wyższe (i odwrotnie). Prawdopodobnie nastąpił taki zbieg tych 3 okoliczności, że czujniki nie mogły się "zdecydować' czy zasprzęglic sprężarkę czy nie. Posłuchaj czy te objawy występują przy wyłączonej klimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to juz temat klaruje się chyba ;-)

 

otóż ostatnio po zapaleniu silnika zaczęło stukać,włączyłem klimę to się nasiliło,po wyłączeniu stukało nieregularnie...i tak jest cały czas,tzn raz stuka raz nie...jak popuszczę nogę z gazu to cisza,przyspieszam to zaczyna stukać,ale nie zawsze.

 

Dziwnie to brzmi,ale szukałem przyczyny - ostra jazda,spokojna itp i nie wiem :-/

 

czy wymienić to koło... o ile się da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość KrzysiekP

Mam chyba nieco podobnie.

Jest tak: klima wyłączona - jest cicho, koło pasowe sprężarki pracuje bez wibracji.

Po włączeniu: zaczyna hałasować, koło pasowe wibruje. Mimo hałasu wszystko pracuje poprawnie, chłodzenie jest.

Po jakimś czasie cichnie i pracuje już normalnie.

Macie jakieś pomysły co może się dziać i jak może się to skończyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam i proszę o podpowiedź. W moim scenicu ostatnio coś rytmicznie piszczy-kwiczy w okolicach paska, jakby zacinające się łozysko. Dzis przypatrywałem się temu i stwierdziłem, że koło sprężarki kręci się tylko przy włączonej klimie :shock: . Czy tak ma być, ze pasek się ślizga po kole?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gres, bieżnia koła kręci się zawsze. W jego środku znajduje się elektrosprzęgło, które zasprzęgla bieżnię z wałkiem sprężarki dopiero po załączeniu klimy. Wówczas widzisz że środek się obraca. pobierz i przeglądnij sobie to: http://megane.com.pl/dload.php?action=category&id=4 W dokumencie 4440A.pdf pokazano "+/-" jak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ja tępy, na to nie wpadłem. Wielkie dzięki i sorki ale to moje pierwsze autko z klimą :roll:

A moze ktoś podpowie co tam moze piszczeć tak bardziej jakby od dolu (jakie łozysko)? I jak się do tego zabrać bo dostep chyba kiepski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

wiem ze podaliście plik z danymi serwisowymi do klimy ale za żadne skarby mie mogę go sobie otworzyć więc mam taką prośbę czy ktoś móglby podać ile powinno być czynnika r134a w ukladzie klimatyzacji Reni Megane 96' 1,9dt ilość oleju też bylaby mile widziana! Mam dostęp do maszyny ale działa ona tylko w trybie automatycznym a w tym serwisie o auto-dacie to nikt nie słyszał samochód kupiłem niedawno i niestety żadnych książek nie dostałem na nalepkach pod maską tez takich informacji nie ma!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!