Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Usterka hamulców


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry,

 

Mam problem ze swoim Megane. Szukałem już tematów podobnych do mojego na różnych forach, również na tym, ale w innych tematach samochód nie kręcił. Temu się to udaje. Kiedy naciskam START samochód próbuje odpalić przez kilka sekund, ale nieskutecznie. Delikatnie podnosi się tylko wskazówka obrotomierza. Podczas trzeciej próby odpalenia pojawia się sygnał dźwiękowy i na komputerze wyskakuje komunikat "USTERKA HAMULCÓW". Zajrzałem do zbiorniczka płynu hamulcowego i trochę go dolałem - nic to nie dało. Wydaje mi się, że to nie wina komputera (mógł wykryć, że brakowało trochę płynu hamulcowego i dla bezpieczeństwa odciąć zapłon), ale wtedy samochód w ogóle by nie kręcił. Czytałem też o czujniku w pedale hamulca, ale w tym temacie było napisane, że po naciśnięciu STRAT nic się nie działo. Macie może jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro rozrusznik kręci i próbuje odpalać ale nie daje rady, to może to być po prostu słaby akumulator. W takich przypadkach właśnie mogą pojawiać się różne komunikaty/usterki. W czasie rozruchu jest duży pobór prądu, a gdy aku jest słaby, to dzieją się wtedy takie cuda z elektroniką.

Przychodzi mi do głowy jeszcze problem w skrzynce bezpieczników w komorze silnika, ale wtedy nie powinien w ogóle zakręcił, tylko od razu wyświetliłby błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie nie wiem co to jeszcze może być, nic konkretnego nie przychodzi mi do głowy. Zastanawiający jest ten komunikat, czy faktycznie to on jest przyczyną problemu, czy może odwrotnie. Bardziej bym się skłaniał ku tej drugiej opcji, ale to tylko przypuszczenia. Najlepiej i najpewniej trzeba by podłączyć auto pod CLIPa i sprawdzić dokładnie co go boli.

Jesteś pewien, że akumulator jest sprawny na tyle, żeby odpalić auto? Może to już koniec jego żywota i nawet ładowanie nie pomaga. Jak nie aku, to może coś z rozrusznikiem. Trudno mi coś konkretnego doradzić. Nie wiem jakie jeszcze może być powiązanie tego komunikatu z brakiem odpalania, jeszcze się z takim przypadkiem nie spotkałem. Choćby nawet był problem z układem hamulcowym, to auto powinno jednak odpalać.

Może ktoś inny się jeszcze wypowie w tym temacie, co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator ma niecałe 2 lata i wydaje mi się, że powinien jeszcze śmigać :P Mam nadzieję, że w tym tygodniu uda mi się podpiąć komputer do auta. Może jednak jeszcze warto spróbować odpalić auto na innym akumulatorze albo z kabli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że warto sprawdzić na innym akumulatorze, to nic nie kosztuje, a może ostatecznie wykluczy to problem z aku.

Kiedyś ktoś na forum opisywał jak łatwo jeszcze można sprawdzić czy akumulator nadaje się do rozruchu. Jak masz miernik, to należy sprawdzić spadek napięcia na klemach podczas rozruchu. Jeśli będzie mniej jak 10 V to aku do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przełożyłem akumulator z drugiego auta i nic. Ciągle to samo. Czekam na komputer.

 

Dodano: 18 mar 2014 - 22:16

Dzisiaj auto odebrałem od mechanika. Okazało się, że problemem była przepalona kostka przy pompie paliwa. Została wymieniona i wszystko działa. Przy okazji zostały poprawione jakieś szczegóły i skasowane błędy z komputera. Auto śmiga jak należy ;) Jak widać problem wcale nie leżał w hamulcach, tak jak pokazywał komputer. Oczywiście jeśli mogę wierzyć mechanikowi :P

Edytowane przez ixde
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!