Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie na luzie BENZYNA/LPG - Rozwiązanie problemu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od pewnego czasu mam spore problemy z samochodem Megane Coupe 2.0 8V + GAZ. Auto ma problemy po wrzuceniu luzu lub wciśnięciu sprzęgła, szczególnie kiedy wcześnie był trzymany w okolicach 2000 obrotów. Obroty nagle spadają w okolice zera, czasem powodując że samochód gaśnie. Zostały wymienione wstępnie świece oraz silniczek krokowy. Została przeczyszczona przepustnica. Po tych zabiegach nie ma żadnej pozytywnej zmiany. Co więcej auto zaraz po odpaleniu trzeba trzymać od razu na gazie przez 2,3 minuty bo w przeciwnym razie także gaśnie. Zauważyłem, że im zimniejszy silnik, tym obroty oscylują w niższych wartościach, około 500. jeśli silnik się rozgrzeje osiągają już nawet 1200, z tym że potrafią zejść do zera po gwałtownym wciśnięciu luzu i ponownie na tą granicę wrócić. Wymieniłem więc także czujnik temperatury powietrza dolotowego, bo komputer wykazał jego błędy - skasowano też od razu błędy krokowego itp.

Niestety nie przyniosło to po raz kolejny żadnej poprawy. Zaznaczam, że identyczne objawy można zaobserwować na benzynie i na gazie.

Czy macie jakiś pomysł co jeszcze mogło to by być? komputer nie wykazał żadnych innych większych problemów.

Czytając forum natknąłem się na propozycje sprawdzenia węży podciśnienia, filtru paliwa, przepływomierza, gaźnika... ale nie wiem od czego warto było by zacząć, lub czy szukać jeszcze gdzieś indziej.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Sorry, nie wiem skąd mi się to wzięło - 2.0 8V - poprawione w poście pierwszym

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie

Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Aku odłączone żeby "zresetować" krokowy

Mechanik twierdzi że żadnego lewego powietrza nie ma. W sumie mechanik twierdził, że jak dawał mu lewego powietrza to podobno lepiej chodził nawet - wiem, dziwne...

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie

Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

A lambda nie odpowiada tylko za gaz? Takie same ceregiele dzieją się u mnie na benzynie.

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie

Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być lambda, mam inny silnik, ale w swoim kiedyś miałem bardzo podobny problem. Często gasło szczególnie na zimnym silniku, nieważne czy benzynka czy gaz, a jak się dogrzał to zazwyczaj trzymał za wysokie obroty na luzie. Okazało się, że nie tyle sonda nawaliła co przewód do niej się ukruszył, po naprawie problem zniknął.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdzę to też.

Ale z tego co wiem to przy uszkodzeniu sondy lambda zwiększyło by się zużycie paliwa i prawdopodobnie spadła by moc silnika, co u mnie nie występuje.

Mechanik stawia na czujnik temperatury w termostacie, ten biały który wysyła dane do komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo częsta usterka, co więcej na kilkadziesiat tematów w necie nie ma rozwiązania. Ostatnimi czasy z tym walczyłem, wymieniając co się da (kable, świece, czujnik wału, krokowy i inne cuda). Co się okazuje, powoduje to czujnik przepustnicy (taka mała kostka, można samemu zmienić). Jak luzujesz, nie wysyła czasami sygnału (szczególnie na zimnym silniku) przez co auto "myśli" że gaz jest wciąż wciśnięty. Nie radzę wymieniać całej przepustnicy razem z czujnikiem ze szrotu, bo najprawdopodobniej nie będzie działać (przy dwóch sztukach rzadne mi poprawnie nie działało, a auto jechało kangurem). Obecnie na allegro można dostać nowe czujniki (bez przepustnicy) za cenę 150zł bądź 80zł (wersja przed liftem jest droższa).

Edytowane przez tommm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No u mnie próbowaliśmy wymienić czujnik temperatury powietrza dolotowego, czujnik temperatury wody, ale bezskutecznie. Może ten czujnik się nada - a masz może zdjęcie tego czujnika, albo jakiś link do aukcji na allegro?

 

Dodano: 30 kwi 2014 - 09:52

Wyobraźcie sobie, że nadal męczę się z tym autem. 3 mechaników nie dało sobie rady, więc opiszę jeszcze raz objawy jakie u mnie występują i proszę was o ich przeanalizowanie i pomoc. Może części które wymieniałem były także uszkodzone, stąd niekończące się problemy.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Zacznijmy od najbardziej irytującej rzeczy, czyli gaśnięcia samochodu na biegu jałowym. Dzieje się to w szczególności przy operowaniu biegiem wstecznym i pierwszym, czyli w sytuacjach "korkowych" kiedy podjeżdża się co kawałek, lub przy parkowaniu. Obroty spadają wtedy do zera, czasem silnik potrafi je przywrócić do około 1000 obrotów i stabilizuje na około 750, czasem auto po prostu gaśnie.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Nierówne obroty natomiast pojawiają się gdy samochód jest na postoju. Auto chodzi normalnie przez jakieś 15 sekund po czym obroty spadają do zera i wracają na około 1000, potem znów zero i albo gaśnie, albo wraca do 1000 i stabilizuje na 750 obrotów. Sytuacja ta jest cykliczna z przerwami około 15 sekund.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Kolejną sprawą jest problem z odpalaniem. Auto z rana odpala idealnie, po zgaszeniu go i próbie odpalenia po 8 godzinach jest gorzej, ale całkiem nieźle. Najgorzej jest gdy odpalam auto po pół godzinie/godzinie - wtedy trzeba kręcić z 5 sekund i wspomagać auto dodawaniem gazu żeby odpaliło. Auto odpala, ale od razu czuć że nie do końca pracuje tak jak powinien. Przy każdym kolejnym odpaleniu auta czuć zapach benzyny/gazu tak jakby był zalewany.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Innym objawem jest szarpnięcie przy odpuszczeniu gazu na wszystkich biegach. Kiedy trzymam auto na około 2000 obrotów i puszczę gaz następuje szarpnięcie jakby odcięło dopływ paliwa/powietrza, po czym moc jakby wraca i auto powoli schodzi z obrotów i prędkości. Nie występuje to przy pierwszym odpaleniu auta.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Co więcej sytuacja i objawy są tym gorsze, im więcej razy odpalam auto tego samego dnia. Pierwsze odpalenie przynosi najmniejszą skalę objawów, ale już 3 czy 4 jest tak intensywne, że niemal uniemożliwia normalną jazdę. Z rana kolejnego dnia znów jest wszystko w porządku.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Czy ktoś ma pomysł co za część może powodować te wszystkie objawy, bo pojawiły się one łącznie wszystkie, a wymiana kilku części nie przyniosła pozytywnych efektów. Oczywiście wszystkie te objawy występują zarówno na gazie jak i na benzynie z taką samą intensywnością.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!