Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drżenie na biegu jałowym wyczuwalne siedząc za kierownicą


Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy to istotne, do tej pory myślałem, że to tak powinno być, ale objawy się nasilają mam wrażenie.

Otóż, Stojąc na biegu jałowym, delikatnie szarpie samochodem, czuć tak jakby ktoś popychał palcem siedzenie z tyłu. Czuć tylko na siedzisku i oparciu, jak np. czekam na zmianę świateł, jak dodaję gazu już nic nie czuć.

Silnik pracuje równo, samochód nie drży przy dodawaniu gazu, ani przy odpalaniu, więc poduszki silnika raczej wykluczam. Kiedyś myślałem, że to przez przesunięcie rozrządu o ząbek, bo miałem taki problem, ale po naprawie rozrządu nie było poprawy.

Drganie które przenosi się na siedzenie czuć tylko podczas postoju na biegu jałowym, nie występuje podczas innych sytuacji. Czuję je tylko na siedzeniu, kładąc ręce na karoserii, czy silniku nic nie wyczuwam. Samochód jeździ normalnie.

Jak się objawiają zużyte poduszki skrzyni biegów?

Druga sprawa to taka, że jak przejeżdżam przez garb na jezdni, mijam go, mam drugi bieg, dodaję lekko gazu i wtedy słyszę jakieś ćwierkanie z przodu - czyli ćwierka pod lekkim obciążeniem. Czyżby poduszka jednak się kończyła? Nie wiem czy to może mieć związek z powyższym.

Przez ostatnie 3 miesiące zrobiłem zaledwie ok 500 km, ale wydaje mi się, że szarpie coraz mocniej, kiedyś musiałem się wczuć, żeby je poczuć, teraz czuję nie skupiając się na tym zbytnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak drżenie, a silnik pracuje równo, z osiągami jest wszystko ok to poduszki: albo przy rozrządzie górna (stojąc przed maską po lewej stronie), albo skrzyni biegów (po prawo, pod akumulatorem).

Walczyłem z drżeniem kierownicy i siedzeń parę ładnych miesięcy (wymienione zostało dosłownie wszystko, co mogło być odpowiedzialne za drżenie) i okazało się, że konieczna była ponowna wymiana poduszki pod skrzynią pomimo tego, że była wymieniana kilka tygodni wcześniej. Prawdopodobnie poprzednia wymiana była zrobiona na tanim zamienniku (niestety nie sam kupowałem część, tylko mechanik), albo źle skręcona. Przypomniałem sobie, że po wymianie wtedy było gorzej niż przed i zaryzykowałem wymianę jeszcze raz. Sam kupiłem oryginał i wymieniłem u sprawdzonego mechanika - jak ręką odjął. Teraz mimo tego że to diesel jest cichutko i bez najmniejszych drgań na wolnych obrotach :D.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U mnie bracie jest identyczny problem co do joty. Przejechałem już z tym ładne kilometry i nie wiem co to. Byłem u speców powiedzieli mi że poduszki są jak nowe" ale czy im wierzyć". Kiedyś mi się środkowa rozwaliła bo dudniło w podłogę a wyglądała jak nowa. Jeżeli dojdziesz do czegoś daj znać albo napisz bo to już jest męczące.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak wymienił tą poduszkę skrzyni, ale tylko na oryginał. Mi też mechanicy (a dokładnie trzech) mówiło, że z poduszkami jest ok, ale ja się uparłem i kazałem wymienić tą konkretną pod skrzynią. Jak ręką odjął. Cichutko i bez drgań czy to z włączoną czy wyłączoną klimą.

 

A faktycznie przed wymianą z włączoną klimą było u mnie też gorzej niż z wyłączoną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt poduszki to 60 zł, ja mam bodajże SASIC. Jedni mówią, że to oryginał inni nie i w sumie nie wiadomo. Ale SASIC podobno dobra firma. Natomiast wymiana tej poduszki to koszt 100-150 zł w zależności od mechanika, bo tam jest sporo rozkęcania (akumulator, podstawa akumulatora itd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem podejrzewam identyczny problem tylko 1.4 16v

Auto mi na biegu jałowym `podskakiwalo`czułem czasami taki lekkie podszarpywanie, bujanie (jak kto woli )

Po wymianie rozrządu w serwisie powiedziano mi, że 1.4 16v tak ma :-O

Więc po tej informacji ja naiwniak tak zrobiłem prawie 3 tys km.

Aż przyszedł czas wymiany żarówki.

Dowiedziałem się, że u mnie w mieście kolejny koleś otworzył warsztat specjalizujący się w Renówkach.

Pojechałem do niego z tą nieszczęsną żarówką i zapytałem przy okazji o te drgania.

Otworzył maskę popatrzył i od razu powiedział co jej dolegało...

CO się okazało, rozrząd był założony źle ( z tego co mówił mechanik , na jednym i drugim wałku było przesunięte o ok.1cm ) jak i również poduszka pod skrzynią była do wymiany.

Autko teraz leciutko zadrga czasami, ale co do tego to już mechanik ten mi powiedział, że takie już zostaną...1.4 16v tak ma.

 

Mam nadzieję, że w jakikolwiek sposób pomogłem !

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!