Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnie dość ciepłe dni skłoniły mnie do włączenia klimatyzacji, niestety z nawiewów leciało powietrze nie tak chłodne jak zawsze tylko lenie, czyli o temperaturze zbliżonej do temperatury panującej na zewnątrz mimo ustawienia na LO, wyłączyłem klimę i włączyłem normalny nawiew (też na LO), temperatura z nawiewów bez zmian.. Wnioskuję, że klima (kompresor) w ogóle się nie załączał. Czy w związku z tym ma ktoś jakiś pomysł (jak to zweryfikować, co się mogło stać?) i czy zna ktoś dobry warsztat zajmujący się klimatyzacją?

Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prawdopodobne, że przez okres zimowy kiedy nie używałeś klimy czynnik z układu odparował poniżej poziomu minimalnego. Włączając klimatyzację w kabinie zapala Ci się kontrolka włączonej klimy, komputer wysyła polecenie załączenia sprężarki do komputera sterującego silnikiem. Ten natomiast sprawdza szereg warunków które muszą zostać spełnione do załączenia sprężarki np. ciśnienie w układzie klimatyzacji, temperaturę zewnętrzną. Jeżeli np. okaże się, że ciśnienie jest za niskie sprężarka nie zostaje załączona pomimo sygnalizowania tego faktu w kabinie. Miałem identyczną sytuację. Wystarczyło tylko dobić klimę i wszystko działa. Warto również przy okazji sprawdzić zaworek do napełniania klimy albo nawet profilaktycznie go wymienić. U mnie okazał się nieszczelny i w ciągu jednej zimy zeszło mi z obiegu około połowy czynnika.

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Edytowane przez unkis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zobacyzć nasickając zaworek na wężu od klimy czy w ogóle jest jakieś ciśnienie w ukłądzie.

Albo podjechać gdzie napełniaja klime, żeby sprawdzili czy jest czynnik. Od tego trzeba poporstu zacząć , typowe miejsca gdzie ucieka to wąż za nadkolem prawym lub łączenie przewodów do osuszacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 13.03.2014 o 09:44, Tytan555 napisał(a):

Można zobacyzć nasickając zaworek na wężu od klimy czy w ogóle jest jakieś ciśnienie w ukłądzie.

Układ musiałby być całkowicie pusty, bez ciśnienia, żeby nie psyknęło.

W każdym innym przypadku będzie słyszane psykniecie, ale czy na pewno jest odpowiednia ilość czynnika można sprawdzić jedynie na specjalnym urządzeniu lub sprawdzając to CLIPEM.

Ostatni pokaże czy ciśnienie jest odpowiednie do włączenia sprężarki, ale wszystko zależy od temperatury otoczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odpowiedzi, a czy ktoś może polecić jakiś rzetelny zakład zajmujący się klimatyzacją? Ostatecznie zostaje mi ASO, jak się dowiadywałem to sprawdzenie szczelności i ewentualne uzupełnienie czynnika to koszt ok. 300zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kataryniarz, promocja w ASO dotyczy tylko odkarzania klimy (ozonowanie) i nic poza tym, dzwonilem, pytalem.

cinas_ do Kaczor mam ponad 400km... więc niestety odpada.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki i 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 14.03.2014 o 20:25, Michal.A. napisał(a):

Ostatecznie zostaje mi ASO, jak się dowiadywałem to sprawdzenie szczelności i ewentualne uzupełnienie czynnika to koszt ok. 300zł

..no właśnie, sprawdzenie przez ASO może tyle kosztować - usunięcie usterki może 2 lub trzy razy tyle. Ja ostatnio nieszczelności usuwałem w Smolnicy obok Gliwic - warsztat niepozornie wygląda, ale mechanik wie, co robi i mówi. Zapłaciłem ok. 1/3 tego, co chcieli w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Norauto przeprowadzają diagnostykę klimatyzacji za darmo.

Mam podobny problem do tego który opisałeś i na jutro jestem umówiony na sprawdzenie układu.

Zobaczymy ile jest ona warta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem już po sprawdzeniu szczelności, niestety czynnika nie było ani grama. Panowie nabili układ azotem i po kilkunastu minutach zeszło jakieś 0,5 bara, szukali, psikali ale nic nie znaleźli. Umówiłem się na koniec tygodnia, zostawię auto, zdemontują zderzak i zobaczymy czy coś znajdą.

PS. za samo sprawdzanie szczelności też nic nie płaciłem (oczywiście to nie było ASO)

 

Pokrych, daj znać czy znaleźli coś u Ciebie.

Edytowane przez Michal.A.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie czynnika było tyle ile w przewodach.

 

Nie stwierdzili nieszczelności, ale dla pewności wlali kontrast razem z czynnikiem i mam się za tydzień-dwa zgłosić znowu na darmową diagnostykę żeby lampą UV sprawdzili czy gdzieś cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!