Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nietypowy problem


kaczor25022

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niedawno nabyłem Megankę IphI 1.9 dt, mam nietypowy problem sporo szukałem i niestety nic nie znalazłem na ten temat. Mianowicie, auto jak stoi przez noc ma problem z odpaleniem, kręci i kręci i nic po czym odpali, z wydechu trochę zakopci na niebiesko. Jeśli pod pompuję pedałem podczas odpalania to odpala szybciej. Jak chwilę pochodzi mogę go zgasić i już odpala za każdym razem bez najmniejszego problemu. Świece sprawdzałem ... iskrzą czyli wydają się być dobre, prąd do nich dochodzi. Wiem tyle że w pompie wtryskowej są do wymiany łożyska bo już je słychać. Co by mogło być powodem takiego odpalania, auto podczas jazdy nie ma braku mocy zbiera się całkiem dobrze nie kopci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlącze sie do tematu - mam identyczny problem. Początkowo myślałem ze to wina świec, ale raczej sa okej.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Moze byc tak, ze świece nie grzeją i to jest przyczyną?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Zawsze paliła na strzała, myślałem ze to wina mrozu ale teraz jest cieplo a problem pozostał.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Dodam ze jak rano odpale, przejede około 30km i wieczorem znowu ten problem z odpalalniem jest.

 

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem myślę że rozwiązany. Na całość składało się kilka elementów mianowicie:

- pomiędzy gruszką a filtrem paliwa był założony zaworek zwrotny który był niepotrzebny więc go wywaliłem,

- następnie wyczyściłem przewód paliwowy a dokładniej przed i za gruszką (w środku jest coś na podobieństwo filtra wyłapującego grubsze kawałki brudu z paliwa) ten niby filterek zrobiony ze sprężynki był cały obklejony brudem,

- wymieniłem filtr paliwa

- wymieniłem elektrozawór w pompie wtryskowej bo stary raz działał raz nie.

Po tych operacjach auto odpalało trochę lepiej ale dla mnie i tak dalej coś nie grało. Po dalszym szukaniu wykręciłem 2 świece (jak wcześniej pisałem, że są dobre okazało się że 1 była spalona) po odkręceniu kolejnej - również spalona. Ostatnia świeca i tu jest problem mianowicie świeca nr 3 (za mocowaniem pompy wtryskowej) ktoś chyba próbował ją już wykręcić i zepsuł cały sześciokąt na klucz. Walczę z tym już 2 dni i jak narazie udało się sprawić by świeca puściła. Niestety sześciokąt jest tak objechany że już żadnym kluczem nie da rady się tego odkręcić. Przed chwilą załatwiłem klucz do wtrysków i jutro wykręcę wtrysk no i mam nadzieję, że ostatnia świeca będzie wymieniona. O efekcie czy auto odpala normalnie napiszę jak w końcu zrobię do końca całość, czyli mam nadzieję, że nastąpi to jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- pomiędzy gruszką a filtrem paliwa był założony zaworek zwrotny który był niepotrzebny więc go wywaliłem,

Niekoniecznie.

Jeśli ten z gruszki nie trzymał to pewnie dlatego został założony drugi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie świece wymienione, auto odpala szybko i bez problemu. Jest tylko 1 problem i wydaje mi się, że przyczyną są wężyki przelewowe wtryskiwaczy. Po odpaleniu auto chodzi jak traktor tak jakby na 2-3 cylindry. Kupiłem owe wężyki ale coś mi się wydaje, że za luźno powchodziły. Jutro wymienię na ciaśniejsze i zobaczę. Ewentualnie co jeszcze może być przyczyną takiego działania, dodam tylko że podczas wymiany świec były wykręcone przewody doprowadzające paliwo do wtrysków i wykręcony był wtrysk nr 3 licząc od prawej strony. Dodam jeszcze, że jak tak chodzi nie na wszystkich cylindrach nie ma mocy i pali się kontrolka z nierównej pracy silnika.

 

 

 

Problem całkowicie rozwiązany, ostatnia rzecz jaką wymieniłem to wężyki przelewowe i auto odpala i chodzi równo :)

Edytowane przez kaczor25022
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!