Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nietypowy problem


kaczor25022

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niedawno nabyłem Megankę IphI 1.9 dt, mam nietypowy problem sporo szukałem i niestety nic nie znalazłem na ten temat. Mianowicie, auto jak stoi przez noc ma problem z odpaleniem, kręci i kręci i nic po czym odpali, z wydechu trochę zakopci na niebiesko. Jeśli pod pompuję pedałem podczas odpalania to odpala szybciej. Jak chwilę pochodzi mogę go zgasić i już odpala za każdym razem bez najmniejszego problemu. Świece sprawdzałem ... iskrzą czyli wydają się być dobre, prąd do nich dochodzi. Wiem tyle że w pompie wtryskowej są do wymiany łożyska bo już je słychać. Co by mogło być powodem takiego odpalania, auto podczas jazdy nie ma braku mocy zbiera się całkiem dobrze nie kopci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlącze sie do tematu - mam identyczny problem. Początkowo myślałem ze to wina świec, ale raczej sa okej.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Moze byc tak, ze świece nie grzeją i to jest przyczyną?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Zawsze paliła na strzała, myślałem ze to wina mrozu ale teraz jest cieplo a problem pozostał.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Dodam ze jak rano odpale, przejede około 30km i wieczorem znowu ten problem z odpalalniem jest.

 

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem myślę że rozwiązany. Na całość składało się kilka elementów mianowicie:

- pomiędzy gruszką a filtrem paliwa był założony zaworek zwrotny który był niepotrzebny więc go wywaliłem,

- następnie wyczyściłem przewód paliwowy a dokładniej przed i za gruszką (w środku jest coś na podobieństwo filtra wyłapującego grubsze kawałki brudu z paliwa) ten niby filterek zrobiony ze sprężynki był cały obklejony brudem,

- wymieniłem filtr paliwa

- wymieniłem elektrozawór w pompie wtryskowej bo stary raz działał raz nie.

Po tych operacjach auto odpalało trochę lepiej ale dla mnie i tak dalej coś nie grało. Po dalszym szukaniu wykręciłem 2 świece (jak wcześniej pisałem, że są dobre okazało się że 1 była spalona) po odkręceniu kolejnej - również spalona. Ostatnia świeca i tu jest problem mianowicie świeca nr 3 (za mocowaniem pompy wtryskowej) ktoś chyba próbował ją już wykręcić i zepsuł cały sześciokąt na klucz. Walczę z tym już 2 dni i jak narazie udało się sprawić by świeca puściła. Niestety sześciokąt jest tak objechany że już żadnym kluczem nie da rady się tego odkręcić. Przed chwilą załatwiłem klucz do wtrysków i jutro wykręcę wtrysk no i mam nadzieję, że ostatnia świeca będzie wymieniona. O efekcie czy auto odpala normalnie napiszę jak w końcu zrobię do końca całość, czyli mam nadzieję, że nastąpi to jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- pomiędzy gruszką a filtrem paliwa był założony zaworek zwrotny który był niepotrzebny więc go wywaliłem,

Niekoniecznie.

Jeśli ten z gruszki nie trzymał to pewnie dlatego został założony drugi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie świece wymienione, auto odpala szybko i bez problemu. Jest tylko 1 problem i wydaje mi się, że przyczyną są wężyki przelewowe wtryskiwaczy. Po odpaleniu auto chodzi jak traktor tak jakby na 2-3 cylindry. Kupiłem owe wężyki ale coś mi się wydaje, że za luźno powchodziły. Jutro wymienię na ciaśniejsze i zobaczę. Ewentualnie co jeszcze może być przyczyną takiego działania, dodam tylko że podczas wymiany świec były wykręcone przewody doprowadzające paliwo do wtrysków i wykręcony był wtrysk nr 3 licząc od prawej strony. Dodam jeszcze, że jak tak chodzi nie na wszystkich cylindrach nie ma mocy i pali się kontrolka z nierównej pracy silnika.

 

 

 

Problem całkowicie rozwiązany, ostatnia rzecz jaką wymieniłem to wężyki przelewowe i auto odpala i chodzi równo :)

Edytowane przez kaczor25022
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!