Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

światła awaryjne podczas hamowania


Gość Usuniety

Rekomendowane odpowiedzi

W orginalnej polskiej instrukcji obsługi przeczytałem że przy nagłym hamowaniu powinny się włączyć światła awaryjne :?:

Czy tak jest w rzeczywistości czy tylko tak napisano w instrukcji. :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba uzyskac dobre przeciezenie...

 

Najlepiej sprawdzic odhamowujac sie ze 150 do zera na granicy ABSu - wtedy wlacza sie wspomaganie hamowania - zawsze - towarzysza temu swiatla awaryjne i wypadanie galek ocznych :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej sprawdzic odhamowujac sie ze 150 do zera na granicy ABSu - wtedy wlacza sie wspomaganie hamowania - zawsze - towarzysza temu swiatla awaryjne i wypadanie galek ocznych :evil:

 

Ale wniosłeś do mojego tematu :?: poziom przedszkolaka,po to jest Forum aby się zapytać a jeżeli nie masz nic mądrego do powiedzenia to się nie udzielaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździłem dwoma megankami z 2001 obecnie scenikiem z 2001 i w żadnym nie włączały mi sie awaryjne podczas nagłego hamowania. może w instrukcji napisali a jest to opcja dla wersji super wyposażonej :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz w zyciu cos takiego mi sie wlaczylo w megane......hamowanie ze 160 km/h do zera na wbitym hamulcu w podloge na moscie siekierkowskim w Warszawie na suchej nawierzchni...nie chce sie juz rozpisywac nt ww sytuacji (chcialem wyjsc i pobic goscia), ale wlasnie wtedy po raz pierwszy wlaczyly sie automatycznie swiatla awaryjne. to samo mialem w lagunie (hamowanie z ok 90 km/ do zera).

ostrzega to po prostu następnych kierowców :?:
a powod jest dokladnie taki jak wymienil Piok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to w Megankach II jest to montowane seryjnie i w lecie włączyły mi się kilka razy, nawet przy nie tak ostrym hamowaniu. Natomiast teraz ze 100 km/h hamowałem do 0 i nic. Poczekam, aż nawierzchnia się osuszy i spróbuje dać heble w podłogę czy się włączą, czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raz na obwodnicy Białobrzegów k. Radomia musiałem zwolnić o 60 km/h bo ciężarówki postanowiły zrobić sobie wyścigi i wtedy pierwszy raz awaryjne się włączyły. Nieraz ostro hamowałem ale widać tylko wtedy położyłem się na hamulcu. Także nie wiem co jest wyznacznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to nie tylko zalezy od predkosci czy tez roznicy predkosci, ale przede wszystkim od szybkosci i energii z jaka wciskamy pedal hamulca.

W moim przypadku wlaczyly sie awaryjki gdy przyspieszalem a w nastepnej chwili hebel niemal w podloge (ehh te czerwone swiatla;p)

Dodam ze nigdy podobna sytuacja nie zdarzyła sie w [ meg I phII] jedynie w [ meg II phII]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak szaleje po miescie i jest sucho czesto mam doczynienia z awaryjkami. Zazwyczaj jak hamujac z duzej predkosci zwiekszam sile hamowania dosc dynamicznie. Czuc wtedy przeciazenie, pedal sie przykleja do podlogi i awaryjki migaja. Jak mam dobry dzien :evil: to dwa trzy razy migna :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się nigdy nie zdarzyło, żeby automatycznie awaryjne się włączyły przy hamowaniu (no chyba, że pasażer kolanem :?: ). Wydaje mi się, że jak już, to pod koniec produkcji 'jedynki' w co lepiej wyposażonych wersjach mogło się coś takiego znaleźć, ale osobiście nie słyszałem o takich przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie jest tak po wczorajszej wymianie płynu hamulcowego przeprowadziłem test jadąc 60 km/h nacisnąłem z całych sił hamulec i zaświeciły sie awaryjne i mrugały tak długo az nie puściłem hamulca. Sądzie ze włączają se wtedy gdy gwałtownie wciśnie sie hamulec i uzyska jakieś przeciążenie dudze typy 2g i tyle na temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!