Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lampa do ksenonów, oryginał czy zamiennik, edit: + oznaczenia reflektora


Rekomendowane odpowiedzi

Powitać, gdyż właścicielem Meganki jestem od niedawna <piwko>

Mam następujący problem: megane IIph2 z końca 2005r. z fabrycznymi ksenonami, spryskiwaczami itd

Auto w przeszłości miało stłuczkę z przodu i został wymieniony lewy reflektor, niestety poprzedni właściciel będąc świadom lub nieświadom zamontował angielski reflektor.

Postanowiłem go wymienić, gdyż upierdliwie jest mieć auto z ksenonami które oświetla oba pobocza, a przez to drogę przed autem już trochę gorzej, poza tym może oślepiać (choć obniżyli mi go na maksa, aby właśnie tego nie czynić).

Nie chciałbym się naciąć "znowu" dlatego postanowiłem nie ryzykować w używki tylko kupić nówkę. Zastanawiam się jednak co sobą reprezentuje poniższy zamiennik:

http://allegro.pl/renault-megane-ii-06-reflektor-xenon-nowy-i4086155208.html

Tak wiem, że zamiennik to zamiennik a oryginał to oryginał, jednakże są lepsze i gorsze zamienniki, a jednak ten DEPO jest 2x tańszy od VALEO.

Prosiłbym bardziej doświadczonych o poradę czy spora oszczędność tutaj nie okaże się z czasem stratą (planuje jeździć autem 3-4lata).

Drugie pytanie to czy cały osprzęt pozostały ksenonów będzie można bez problemu przełożyć do nowej lampy i czy brać się za to samemu czy lepiej oddać auto do serwisu (moje umiejętności manualne określiłbym jako średnie - parę rzeczy w poprzednim aucie (lagunaII) udało mi się naprawić, jednakże z ksenonami nigdy nie miałem doczynienia)

 

Z góry dziękuję ;)

 

P.S.

Przy okazji, nie będę tworzył nowego tematu - jedno mnie zastanawia - w większości miejsc/serwisów/sklepów z częsciami wersja Megane phII jest oznaczana jako 06-08. Ja jednakże kupiłem auto Z 11.2005r. sprowadzone wcześniej z Francji. Jest to na 99% wersja po lifcie, o czym świadczą reflektory przednie/tylne, zegary, silnik (134km, chyba przed liftem bylo 135/136?).

Tymczasem nawet w ubezpieczalni trzeba było wybrać wersje 06-08. Tylko w jednym artykule w internecie znalazłem informacj że wersja ph2 rozpoczęła się pod koniec 2005r. wszystkie inne piszą o 2006)

Wie ktoś jak z tym jest, może ktoś się tym pilniej zainteresował ;)

Edytowane przez cookie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o samą jakość świecenia to za mocno to od oryginału nie będą odbiegać ale jakość odbłyśnika i samego plastiku lampy jest po prostu marna dość szybko ci się wypalą - zmatowieją (mam meganeI i z przodu właśnie depo założone to po 2 latach są do wyrzucenia a tam są tylko żarówki H4 a zakładam tylko Bosch/Bosma).

Do do produkcji aut to np. Megane I były produkowane od 10.1995 a nie od 1996 podobnie jest z M1/M2 można trafić M1 z 2003 roku i M2 też z 2003.

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampe wystaw na e-bay i na naszym forum dokładnie zaznaczając, że jest angielska.

Oryginał choć drogi to nawet po wypaleniu można go spokojnie regenerować.

Podzwoń na szrotownie, stacje rozbioru aut itp.

Nawet na forum w "zniżki dla użytkowników" jest parę takich miejsc.

A akurat trafisz na komplet używanych lamp dla ruchu prawostronnego.

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokój z tym depo bądź inpro bo to to samo. Zakładałem ostatnio teściowi do b5 depo i powiem tak, że wykonanie nie jest złe jeżeli chodzi o spasowanie elementów, natomiast sam plastik jest delikatny i wygląda na kruchy. Kwestia świecenia: szału nie ma, brak wyraźnej linii odcięcia, światło nie świeci na całej szerokości, tylko skupione jest w jednym punkcie co nie jest komfortowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

depo i podobne bardzo ładnie wyglądają na zew

lecz bardzo słabo świeca a w zależności od modelu wręcz tragicznie

koleżanką kiedyś do polo zmieniła i po ok 6 mieś wyrobiły się mocowania silniczków

lampy latały jak w starym tirze

poszukaj dobrze bo lepiej kupić oryginalna lampę świecić będzie super

zmieniłem w innej renufce tez lampy xenon na nowe i są extra

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dzięki wielkie Panowie za porady. Znalazłem już oryginał przez znajomego w okazyjnej cenie, poszukam jeszcze używanych na szrotach (chociaż może być ciężko, gdyż nie dużo meganek miało/ma ksenony) a jak nie znajdę to kupię nowy.

 

Co do regeneracji, to prawy reflektor mam dobry (prawostronny ruch) aczkolwiek świeci o wiele słabiej niż ten "nowy" angielski z lewej, chyba będę musiał oddać go do regeneracji.

 

Dodano: 20 sie 2014 - 13:39

Witam, Niestety nie udało mi się kupić nowego w rozsądnej cenie, dlatego od jakiegoś czasu rozglądam się za używanym. Czytam i czytam w necie o tych oznaczeniach na reflektorze i już się gubię, bo wszystkie te opisy nie trzymają się kupy z tym co widzę na swoich reflektorach.

W załączeniu zdjęcia oznaczeń górnych na moich reflektorach (do naklejek nie mam dostępu)

- pierwsze zdjęcie - reflektor kierowcy anglik (do ruchu lewostronnego)

- drugie zdjęcie - reflektor pasażera "europa" (do ruchu prawostronnego - dobry)

 

Przeczytałem gdzieś, że w MII, jedna strzałka mówi o stronie reflektora (kierowca/pasażer), a druga o przystosowaniu do kierunku jazdy (prawostronny ruch/ lewostronny)

W całym internecie, w wielu miejscach można też znaleźć taką legendę:

1. strzałka w prawo - reflektor przeznaczony do ruchu lewostronnego (np. z auta z rynku UK)

2. brak strzałki - reflektor do ruchu prawostronnego (lub strzałka w lewo)

3. strzałka z lewym i prawym grotem - reflektor symetryczny lub z możliwością przestawienia wiązki (nadaje się i do UK, i do Polski.)

Nie trzyma mi to się logiki, bo są u mnie 4 strzałki, dwie pary po dwie.

Ok zakładając że jedna para wskazuje stronę reflektora a druga kierunek świecenia to na tym moim kierowcy reflektorze-angielskim wszystkie strzałki mam w prawo (na zewnątrz) (stojąc przed maską, patrząc w kierunku tyłu auta). Więc ok można wywnioskować że jedne strzałki w prawo wskazują że reflektor do montażu po prawej stronie (kierowcy - patrząc od maski), a drugie że ruch lewostronny.

Ale nie trzyma się ta wersja kupy z reflektorem pasażera, który jedną parę strzałek ma w lewo (mniemam iż analogicznie wskazywały by że reflektor do montażu po lewej stronie od maski czyli po stronie pasażera) ale druga para strzałek jest też w prawo, czyli ruch lewostronny. Chyba że na te strzałki trzeba patrzeć nie od strony maski ale od strony kabiny i tak odczytywać prawo/lewo??

 

Zaczynam się w ogóle zastanawiać czy te strzałki wygrawerowane w plastiku cokolwiek oznaczają czy nie lepiej się sugerować strzałkami na naklejce (niestety nie mam do niej dostępu bez wyjęcia reflektora). Sprzedawca reflektora którym jestem zainteresowany podesłał mi taką naklejkę, twierdzi że reflektor jest 100% do prawostronnego, a oznaczenia na plastikach ma dokładnie takie same jak ja na moim angliku. http://img05.allegroimg.pl/photos/oryginal/45/24/07/25/4524072530_2

 

Zgodnie z powyższą legendą strzałki są w prawo, czyli niby ruch lewostronny.

Aczkolwiek ojciec w Lagunie III ma na 100% dobrze świecący fabryczny reflektor kierowcy do prawostronnego i ma tak samo w prawo strzałki na naklejce Valeo (3 załącznik)

Aby było śmieszniej na reflektorze pasażera tez 100% prawostronny, strzałki są w drugą stronę... (4 załącznik) OCB?

Czy ktoś wie o co tu chodzi? Nie chciałbym się naciąć na kolejnego anglika. Z góry dziękuję.

 

Dodano: 20 sie 2014 - 14:22

W sumie to opinie są rozbieżne, bo inna "legenda" mówi że jest na odwrót. Grot w lewo = lewostronny, grot w prawo lub brak == prawostronny. Niestety nigdzie nie piszą z której strony patrzeć...

Tabelka: http://naforum.zapodaj.net/thumbs/4adebf5fc956.jpg

 

Dodano: 04 wrz 2014 - 02:02

Kupiłem reflektor, okazał się kontynentalny - na przyszłość dla potomności: angielski reflektor lewy Xenon do MII lift, który wymontowałem miał trzy strzałki (dodatkowa strzałka przy oznaczeniu T83)

 

W załączeniu zdjęcie reflektora kontynentalnego, reflektor angielski miał trzecią strzałkę w prawo w miejscu oznaczonym przeze mnie kółkiem. (5 zdjęcie od lewej)

 

Gdyby ktoś potrzebował zdjęcie naklejki tego anglika, to proszę pisać, zrobię.

post-68602-0-98023800-1408534624_thumb.jpg

post-68602-0-65646200-1408534633_thumb.jpg

post-68602-0-16514000-1408534702_thumb.jpg

post-68602-0-47772500-1408535829_thumb.jpg

post-68602-0-66287900-1409788920_thumb.png

Edytowane przez cookie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!