Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wam. Mój problem przedstawia się następująco:

Od długiego czasu meganka 97r 1,6 8v ma duży problem z odpalaniem. Gdy samochód stoi ok. 7h lub więcej trzeba go kręcić minimum 6 razy żeby odpalił, czasami dochodzi do 10/12, a rzadko do tego, że pada akumulator i trzeba przewodami odpalać. Gry stoi 4/5h raz odpali za pierwszym, albo za drugim. Jak stoi do 3h samochód pali bez zarzutu za pierwszym strzałem. Jakieś pół roku temu palił maksymalnie za 3 razem, ostatnio ( tj. jakiś miesiąc temu ) niestety mu się pogorszyło. Temperatura otoczenia nie ma wpływu na odpalanie. Ma ktoś może jakiś pomysł co może być przyczyną? Z góry dziękuję za pomoc <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwowa była wyciągania i sprawdzana, wszystko było w porządku.

 

Edit:

przewody i świece wymienione ok. Miesiąc temu. Dzisiaj samochód po 20/25 próbach kręcenia nawet nie dał oznak życia.

Edytowane przez z17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnij wtyczkę od kompa i zobacz czy nie ma zielonego nalotu na wtyczce i pinach kompa.

Sprawdź też czujnik położenia wału odepnij wtyczkę i zobacz jaką ma oporność powinna być w granicach 250ohm.

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłby ktoś podać instrukcję jak dostać się czujnika położenia wału.

 

Dodano: 10 kwi 2014 - 19:01

Znalazłem, wyczyściłem. Odpaliłem z przewodów i odpalił. Dam znać jutro jak będę go kręcił rano czy odpalił <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj jeździłem przez prawie 2h więc bateria się podladowala. Dzisiaj rano odpalił za 2 razem. Ale trzeba było go trzymać na rozruszniku ok. 4/5 sekund. Dzisiaj wezmę na noc akumulator do domu i naładuje i zobaczymy czy się coś poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij kolego od wymiany filtra paliwa i sprawdzenia stanu akumulatora. Stan akumulatora możesz sprawdzić w dobrym punkcie gdzie sprzedają akumulatory. Muszą go sprawdzić pod obciążeniem... Jeśli to nie da rezultatu to będziemy myśleć dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Filtr wymieniony, problem występuje nadal. Zauważyłem, że w gorące dni jak na tą porę roku ( ok. 25 stopni ) samochód trochę lepiej odpala, natomiast gdy jest chłodniej, trzeba go kręcić.

Mógłby mi ktoś powiedzieć za co odpowiada czujnik temperatury.

Edytowane przez z17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że to problem z dawnym tzw. ssaniem czyli wzbogaceniem mieszanki zapłonowej przy rozruchu zimnego silnika .

I tu mogło by być powiązanie z czujnikiem temp. .

Ściągnij sobie książki napraw , korzystaj z dobrodziejstw doby internetu i się doszkalaj przy pomocy wujka G .

Bo nie sądzę aby byli chętni na tracenie czasu aby cię poważnie douczać .

Czujnik temp. jak sama nazwa wskazuje służy do badania temp. tego gdzie jest zamontowany .

Następnie przekazuje tę info. do urządzeń z którymi jest połączony , a one z kolei wykorzystują to info dalej np. do włączenia wiatraka chłodnicy , przestawienia zapłonu czy wzbogacenia mieszanki zapłonowej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!