Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zamulone auto,słaba moc motor 1.4


maximusproximus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od niedawna jestem użytkownikiem megane 1.4 (8V) z 2000r, auto ma bardzo słabą moc byle górke trzeb pokonywac na 2 biegu mimo że wcześniej był rozpędzony.Silnik podczas jazdy słabo się wkręca w obroty a jeśli już się wkreci to nie odbija się to na prędkości.Kupiłem go z Francji wiem że był tam wstawiany kat. od 1.6 bo poprzedni był zapchany ale nic to nie dało,postanowiłem go naprawić:

1 naprawa -wymiana filtra paliwa,wyczyszczenie wydechu razem z kat.,skasowanie błędów na komputerze- bardzo znikoma poprawa

2 naprawa już w bardziej fachowym serwisie- wymieniony kompletny rozrząd (stary przestawiony o jeden ząbek) wymiana całego wydechu (bez poprawy więc mechanik założył stary zeby mi nie dokładać kosztów) diagnostyka na kompie (nic nie wykazało) po wszystkich tych manewrach sprawdzenie spali (spaliny idealne jak autka z salonu) po wszystkim zauważyłem różnice ale auto dalej jest zamulone pomimo że jakotako wkręca się w obroty to i tak jest słabe.

Na biegu jałowym spokojnie wchodzi w obroty i ładnie odpala od kopa, ale podczas jazdy słaby.Po ostatniej wizycie jeszcze się dowiedziałem że ma za wysokie ciśnienie paliwa podobno powinno być 2.5 a mój ma 4, narazie z tym nie robili bo nie mam ani nie mają żadnej zastępczej pompy paliwa bo tam jest regulator ciśnienia a nowej się nie opłaca kupować bo jak to nie pomoże to tylko wejde w następne koszty i to nie małe.Zastanawiam się czy nie zrobić tak jak radzicie w innych postach (sprawdzić cewki i świece) tylko z drugiej strony to czy mógłby takie prozaiczne usterki przegapić mechanik, i czy one by nie miały wpływu na emisje spalin i odczyty na komputerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak niestety 1,4 8V ma, że jest słaby. Do 80 jakoś daje radę. Dalej do 100 jest gorzej, a później to już trzeba się bujać dłuższą chwilę. Nie wymagaj od tego silnika żeby był zrywny. Silnik ten jest dobry dla ludzi, którzy nie jeżdżą szybko a głównym celem jest ekonomia, ewentualnie bardzo dobry samochód rodzinny-do miasta i wycieczki krajoznawcze. Nic nie kombinuj bo nic nie poprawisz. Chcesz mieć dobre osiągi kup sobie 2,0 albo coś z 16V, najlepiej 1,6 w górę albo dieselka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem taki silnik w poprzedniej megane był słaby ledwie ciągnął wywaliłem katalizator

nie wiele to pomogło a usterka była prozaiczna regulacja zaworów sprawdź to

i daj znać pozdrawiam

 

 

 

Jest taka możliwość z tymi zaworami.Tylko czy by to nie wyszło przy pomiarze spalin, ale zmieze jeszcze mu kompresje na tłokach i zobaczymy.Nie wiem także czy tam są zawory kolizyjne czy nie bo jak są kolizyjne to się boje czy podczas przestawienia się rozrządu któreś zawory się nie pokrzywiły

 

[ Dodano: 2008-01-28, 22:24 ]

[cięcie]

 

na razie mam dowód francuski, a te "żabojady" nie piszą nic konkretnie ale chyba jest 75KM

 

Nie cytujemy posta w całości, odpowiadając bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin. - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli 75 KM. Tak jak mówiłem. Silnik do spokojnej jazdy, a w dzisiejszych czasach przy ruchu jaki występuje na naszych drogach, praktycznie bez możliwości wyprzedzenia, samochodu który leci 90km/h. Nie masz co kombinować, tylko albo się przyzwyczaisz do tego muła albo go po prostu zmień na mocniejszą wersję. Z drugiej strony, jeżeli każdą byle górkę pokonujesz na 2-ce to coś jest nie tak. Pozostaje jeszcze układ napięciowy, którego jeszcze nie ruszyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!