Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zamulone auto,słaba moc motor 1.4


maximusproximus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od niedawna jestem użytkownikiem megane 1.4 (8V) z 2000r, auto ma bardzo słabą moc byle górke trzeb pokonywac na 2 biegu mimo że wcześniej był rozpędzony.Silnik podczas jazdy słabo się wkręca w obroty a jeśli już się wkreci to nie odbija się to na prędkości.Kupiłem go z Francji wiem że był tam wstawiany kat. od 1.6 bo poprzedni był zapchany ale nic to nie dało,postanowiłem go naprawić:

1 naprawa -wymiana filtra paliwa,wyczyszczenie wydechu razem z kat.,skasowanie błędów na komputerze- bardzo znikoma poprawa

2 naprawa już w bardziej fachowym serwisie- wymieniony kompletny rozrząd (stary przestawiony o jeden ząbek) wymiana całego wydechu (bez poprawy więc mechanik założył stary zeby mi nie dokładać kosztów) diagnostyka na kompie (nic nie wykazało) po wszystkich tych manewrach sprawdzenie spali (spaliny idealne jak autka z salonu) po wszystkim zauważyłem różnice ale auto dalej jest zamulone pomimo że jakotako wkręca się w obroty to i tak jest słabe.

Na biegu jałowym spokojnie wchodzi w obroty i ładnie odpala od kopa, ale podczas jazdy słaby.Po ostatniej wizycie jeszcze się dowiedziałem że ma za wysokie ciśnienie paliwa podobno powinno być 2.5 a mój ma 4, narazie z tym nie robili bo nie mam ani nie mają żadnej zastępczej pompy paliwa bo tam jest regulator ciśnienia a nowej się nie opłaca kupować bo jak to nie pomoże to tylko wejde w następne koszty i to nie małe.Zastanawiam się czy nie zrobić tak jak radzicie w innych postach (sprawdzić cewki i świece) tylko z drugiej strony to czy mógłby takie prozaiczne usterki przegapić mechanik, i czy one by nie miały wpływu na emisje spalin i odczyty na komputerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak niestety 1,4 8V ma, że jest słaby. Do 80 jakoś daje radę. Dalej do 100 jest gorzej, a później to już trzeba się bujać dłuższą chwilę. Nie wymagaj od tego silnika żeby był zrywny. Silnik ten jest dobry dla ludzi, którzy nie jeżdżą szybko a głównym celem jest ekonomia, ewentualnie bardzo dobry samochód rodzinny-do miasta i wycieczki krajoznawcze. Nic nie kombinuj bo nic nie poprawisz. Chcesz mieć dobre osiągi kup sobie 2,0 albo coś z 16V, najlepiej 1,6 w górę albo dieselka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem taki silnik w poprzedniej megane był słaby ledwie ciągnął wywaliłem katalizator

nie wiele to pomogło a usterka była prozaiczna regulacja zaworów sprawdź to

i daj znać pozdrawiam

 

 

 

Jest taka możliwość z tymi zaworami.Tylko czy by to nie wyszło przy pomiarze spalin, ale zmieze jeszcze mu kompresje na tłokach i zobaczymy.Nie wiem także czy tam są zawory kolizyjne czy nie bo jak są kolizyjne to się boje czy podczas przestawienia się rozrządu któreś zawory się nie pokrzywiły

 

[ Dodano: 2008-01-28, 22:24 ]

[cięcie]

 

na razie mam dowód francuski, a te "żabojady" nie piszą nic konkretnie ale chyba jest 75KM

 

Nie cytujemy posta w całości, odpowiadając bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin. - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli 75 KM. Tak jak mówiłem. Silnik do spokojnej jazdy, a w dzisiejszych czasach przy ruchu jaki występuje na naszych drogach, praktycznie bez możliwości wyprzedzenia, samochodu który leci 90km/h. Nie masz co kombinować, tylko albo się przyzwyczaisz do tego muła albo go po prostu zmień na mocniejszą wersję. Z drugiej strony, jeżeli każdą byle górkę pokonujesz na 2-ce to coś jest nie tak. Pozostaje jeszcze układ napięciowy, którego jeszcze nie ruszyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!