Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16V nie chce jechać, muli


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Przejrzałem forum i nie znalazłem tematu który w 100% odpowiadałby mojemu problemowi.

<><><><><><><><><><>><><><><>

A więc mam problem z moja meganką, objawiający się w ten sposób: samochód odpala bez żadnych problemów, reaguje na gaz i generalnie wszystko jest w porządku. Do czasu, aż złapie muła. Przykładowo - jadę ze stałą prędkością 60km/h na czwórce i nagle samochód zaczyna zwalniać. Dodawanie gazu nic nie daje, czuć lekkie szarpanie, tak jakby chodził na 3 cylindrach. Chwilę to potrwa i autko znowu wydaje się być sprawne, reakcja na gaz wraca do normy, można jechać dalej. Oczywiście nie na długo, bo efekt się powtarza. Podczas zatrzymania auta z tym objawem, obroty na jałowym spadają do ok 500 rpm, ale samochód nie gaśnie. Mogę dodawać gazu, ale tylko do 2000 rpm, powyżej nie chce się wkręcić, trochę mocniej szarpie i się dusi. Objawy te występują zarówno podczas jazdy na benzynie jak i na gazie.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Niedawno wymieniałem olej + filtr oleju i filtr powietrza.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Co zostało zrobione w celu pozbycia się tych objawów: wymienione świece (na EYQUEM RFN58LZ), zmienione cewki (oryginalnie mam DENSO, kupiłem komplet używanych BERU). Po podłączeniu do komputera pokazuje błąd sondy lambda.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Po podmienieniu cewek odpaliłem auto, wyjechałem z garażu, po jakichś 200 metrach troszkę mi przymulił, ale jechał dalej. Po ok 2 kilometrach zmulił całkowicie, na stałe, nie chciał odpuścić. Jechałem tak ok 3 kilometrów, wróciłem do garażu, tam zgasiłem silnik. Po chwili go odpaliłem i chodził normalnie, ale nie miałem już odwagi wyjeżdżać nim na ulice. Nie wiem czy to kwestia gorszych cewek, czy po prostu objaw się nasilił do tego stopnia, że nie ustąpił po chwili, jak to miało miejsce wcześniej.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jak to zwykle bywa mechanicy rozkładają ręce. Dlatego zwracam się z prośbą o pomoc do szanownych forumowiczów, może ktoś z Was ma jakieś pomysły?

<><><><><><><><><><>><><><><>

PS

<><><><><><><><><><>><><><><>

Nie wiem czy to może być powiązane z tematem, ale napiszę: dodatkowo coś stuka, teoretycznie w zawieszeniu (tego typu dźwięk), ale mechanik znalazł tylko końcówkę stabilizatora do wymiany, co też uczynił. Stukanie to najbardziej jest słyszalne podczas jazdy po w miarę płaskiej nawierzchni, tak jakby nie do końca było zależne od nierówności na drodze...

 

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmieniałem sondy (jeszcze), ale nie sądzę, żeby to było to... W każdym razie rozmawiałem z 3 mechanikami parającymi się elektryką i każdy powiedział, że sonda nie dawałaby takich objawów. Z drugiej strony to jest renault, więc może być, że to właśnie sonda ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale, żeby poprawnie zdiagnozować usterkę wszystkie podzespoły silnika muszą być sprawne. Wymień sondę i jak się nic nie poprawi to szukaj wtedy przyczyny. I tak przecież musisz tę sondę wymienić.

Edytowane przez gregs0n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze , jeśli chodzi na 3 gary , to znaczy że któraś z cewek jest niesprawna. wymieniłeś na używki więc , nie wiadomo czy sprawne. najprościej je sprawdzić : odkręć śruby mocujące cewki , odpal silnik , i po kolei wyjmuj cewki , po wyjęciu tej cewki przy której praca silnika się nie zmienia , czyli dalej będzie chodził na 3 już masz winowajcę.

co do sondy - jeśli masz taki błąd to uwierz mi że jest odpowiedzialna za brak mocy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie do końca chce mi się wierzyć, żeby inne cewki (teoretycznie sprawne) dawały taki sam objaw. Ciężko również sprawdzić je wyjmując z gniazd, najpierw samochód musiałby zacząć dawać objawy zmulenia, a jak napisałem w pierwszym poście - raz muli, raz nie. Przy wyjęciu cewki podczas normalnej pracy silnika objaw jest nieco inny, przede wszystkim można dodawać gazu i się wkręca na obroty powyżej 2000 rpm. Sprawdziłem w ten sposób wszystkie cztery.

Zrobię jak zalecacie i wymienię sondę. Dam znać czy coś się zmieniło.

Przy okazji jeszcze zapytam o zawór EGR. Od jakiegoś już czasu miałem objaw terkotania nie wiadomego pochodzenia, objawia się ono przy pewnych obrotach silnika. Ostatnio doszliśmy z mechanikiem, że to terkoce EGR, powiedział mi żebym to zostawił i się nie przejmował. I teraz pytanie czy walnięty EGR może mieć wpływ na opisane przeze mnie dolegliwości?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze.

jeśli chodzi na 3 gary

Nie, nie chodzi, koledze się wydaje, że tak jest, ale to nic pewnego.

odawanie gazu nic nie daje, czuć lekkie szarpanie, tak jakby chodził na 3 cylindrach.

Nie ma powodu trzymać się uporczywie cewek i świec, Choć możliwe, ze jak te elementy się nagrzeją świrują, możliwy jest taki przypadek.

Komputer pokazał sondę i trzeba ją wymienić, jak nie zadziała to trzeba szukać dalej.

Przy okazji jeszcze zapytam o zawór EGR.

W silniku 1,6/16V nie ma!

PS

A tak w ogóle to przydało by się uzupełnić profil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm jak nie ma, to co ten Pan sprzedaje? :)

 

http://allegro.pl/renault-megane-i-1-6-16v-lift-zawor-egr-krakow-i4124028969.html

 

Szkoda że nie dał zdjęcia. Chodzi o taką puszkę, która umieszczona jest przy pompie ABS, na lewym błotniku (stojąc przed maską, przodem do silnika). Do niego dochodzi rurka, której początek jest z lewej strony kolektora ssącego / dolotowego.

 

PS

 

tak jest, uzupełnię profil, być może nawet dziś! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie!

 

Teraz pytanie: czy niesprawny pochłaniacz (nie wiem jak bardzo niesprawny - terkoce podczas jazdy przy pewnych obrotach silnika) może mieć wpływ na pracę silnika, w szczególności jego zamulenie? Czy tak jak powiedział mechanik - olać to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na puszce masz elektrozawór, więc jak najbardziej może coś tam być słychać.

Wypnij wtyczkę z elektrozaworu, albo zaślep rurkę idącą od kolektora i będziesz wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie. Sprawa rozwiązana - była to jednak sonda lambda. Zdechnięta na amen, prąd do niej dochodził, ale nie wychodziło z niej nic, kompletnie. Po zmianie jeżdżę już tydzień i jest spokój, a żona twierdzi, że zauważyła powrót dawno zaginionej mocy silnika :D Terkotanie zaworu od pochłaniacza par myślałem, że ustało całkowicie, jednak od czasu do czasu pojawia się, ale o wiele rzadziej, jak i dużo ciszej, niż było to przed wymianą sondy.

Także dziękuję wszystkim za chęć pomocy i życzę szerokości!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!