Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Słaby silnik - już nie wiem co robić - długa


WiMeX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich po raz pierwszy. :?:

Po wnikliwej lekturze archiwum, i mając kilka zastrzeżeń co do swojego autka... zdecydowałem się napisać ten post.

Ale może od początku - w grudniu 2007 zakupiłem scenica I ph II z 2001 roku z silnikiem 1,9 dci z przebiegiem 95 tys. km (przebieg faktyczny, udokumentowany)

Wcześniej jeździłem poczciwym Matizem, i myślałem sobie, że ten scenic powinien chyba jeździć lepiej - a tu... prawie to samo... Myślałem, że to może nieumiejętnośi moje - ale chyba nie, autko faktycznie chodzi prawie jak matiz, ma prawie identyczne osiągi na poszczególnych biegach. :cry:

Przy badaniu komputerem w serwisie Renault nic nie wyszło - zero błędów.

Byłem dzisiaj wymienić rozrząd, przy okazji - na podstawie lektury ninijeszego forum -wyczyszczono zawór EGR, ale to nic nie dało.

Katalizator i cały układ wydechowy nowy, sprzęgło nowe, fitr paliwa nowy a auto mulaste...

Acha - jak zapytałem mechanika o przepływomierz - to po długim oglądaniu silnika stwierdził, że chyba nie ma ... - czy to jest możliwe???

Zapodam jeszcze kilka danych z moich obserwacji po przebiegu 2000 km (1300 w trasie i ok. 700 w mieście):

 

Obroty

4500-4600 obr. na 1, 2, 3 biegu

na 4 dojdzie do ok. 4200 obr.

na 5 poniżej 4000 obr

 

Spalanie (wg wskazań komputera):

przy 100 km/h, 5 bieg, na prostym odcinku - ok 6l/100

przy 150 km/h, 5 bieg, na prostym odcinku - ok. 14l/100

średnia na trasie (przy prędkościach około 90-100 km/h - 6,2 l/100)

średnia w mieście - około 9-10 l/100

 

Maksymalnie udało mi się dzisiaj osiągnąć prędkość 165 km na "autostradzie" po długim rozpiędzaniu.

 

Może ktoś z szanownych forumowiczów miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać? Co jeszcze można sprawdzić/wymienić aby auto miało normalną moc.

A może ten typ tak ma i ja niepotrzebnie szukam dziury w całym? (to mój pierwszy diesel)

Prosze o jakieś podowiedzi i sugestie za co się zabrać w pierwszej kolejności.

sorry za długaśny tekst, ale starałem się w miarę opisać cały problem

 

dziękuję i pozdrawiam wszystkich - maciek (wimex)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[cięcie]

 

Turbinę sprawdzałem u mechanika, stwierdził że pracuje w porządku, auto nie kopci, daje ten "gwizd", więc raczej ok

 

Nie cytujemy posta w całości, odpowiadając bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin. - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Po dość długisz poszukiwaniach co może być przyczyną, mechanik doszedł do wniosku, że najprawdopodobniej komputer. W tym aucie był przekładany silnik i podobno w komputerze są po prostu złe nastawy i dlatego tak pracuje. Turbinę wyjmowali, sprawdzali ciśnienia pod obciążeniem i wszystko z nią jest w porządku. Natomiast jest chyba częściowo uszkodzony przepływomierz - działa tylko czujnik temperatury powietrza i nic więcej, więc po dojściu do ładu z kompem, będą badać inne podzespoły.

Z komputerem potwierdzili mi to jeszcze dwaj inni mechanicy, więc raczej to on, choć 100% pewności nikt nie daje - wiadomo. Najdziwniejsze jest to, że dwa tygodnie temu robilem diagnostykę komputera w serwisie renautla i tam im nic nie wyszło, ale podobno "te serwisy tak mają" ;-).

Jak już będzie wiadomo i wszystko będzie dobrze - napiszę co było i jak się skończylo.

Na upartego - zawsze można zwrócić auto sprzedającemu - mam tak z nim ugadane, ale szkoda by było, bo poza tą mułowatością nic mu nie dolega, blachy, lakier, tapicerki - wszystko jest prawie w idealnym stanie.

Pozdrawiam wszystkich - maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik był przekładany z prostej przyczyny - stary był przegrzany i zatarty, taniej podobno było go wymienić niz naprawiać, zresztą to juz był problem sprzedającego samochód.

A co do mulowatości - problem rozwiązany, dzwonili mi mechanicy, że winnny był jednak komputer - nie został zresetowany czy coś takiego po wymianie, i teraz autko jeździ jak "ta lala" :?:. Zobaczymy - po 20.00 jadę go odebrać i przetestować - wówczas też będę wiedział dokładnie co zrobili, co wymienili - to napiszę

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pomału dochodzi auto do siebie.

Walnięty na pewno był zawór wysokiego ciśnienia do pompy no i jednak komputer.

Po znalezieniu dobrego komputera i założeniu auto dostało mocy, zbiera się teraz normalnie i da się nim spokojnie wyprzedzać. Nareszczie pomału widać koniec napraw.

Z moim koputerem cos jest nie tak, bo sprzęt diagnostyczny się nie może z nim dogadać. Na razie mam inny komputer a z moim "walczy ostro" żeby go ustawić tak jak trzeba.

 

pozdrawiam - maciek

 

ps. na marginesie - nie wiecie czasami jakie ramie tylnej wycieraczki mozna zalozyc do scenica (od jakiego innego samochodu) - oryginalne jest dosc drogawe - 140 zl w salonie, a na szrotach i innych sklepach z częściami nie udalo mi się go nigdzie znaleźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich. mam podobny problem jak ten opisany na początku z ta różnicą ze mój scenic ma silnik 1.9dt, a mianowicie jest slaby. wszystko zaczęło się jak jechałem 150km/h i nie ruszając nogi z gazu nagle zwolnił do 120km/h. Od tamtej pory auto jest słabe, aż strach wyprzedzać. filtry są powymieniane turbo ciśnie, więc nie wiem co jeszcze może być. przeglądając wasze opinie zauważyłem ze bardzo często pada stwierdzenie żeby sprawdzić przepływomierz a ja takiego urządzenia nie posiadam przy swoim silniku. Inni pisali żeby wyrzucić katalizator. W moim przypadku nic to nie dało. Jeszcze wspomnę ze na luzie postoju silnik wkręca się na obroty.

Na biegu 1, 2 i 3 też się wkręca na 4 już mniej bo tylko do jakichś 4000 a na 5 to z trudem do 3000.

Może ktoś z was ma jakieś pomysły co to może być??

 

[ Dodano: 2009-08-26, 22:38 ]

jest jakis mechanik na tym forum co mogl by mi doradzic co moze byc z moim autem. moj przypadek opisalem we wczesniejszym poscie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam wszystkich. mam podobny problem jak ten opisany na początku z ta różnicą ze mój scenic ma silnik 1.9dt, a mianowicie jest slaby. wszystko zaczęło się jak jechałem 150km/h i nie ruszając nogi z gazu nagle zwolnił do 120km/h. .

 

Hej. Mialem to samo. Wg mnie jest to walniety wtryskiwacz. Jak wtryskiwacz nawali (koszt ok 1000 zl) to komputer blokuje obroty do 3000. Niestety to jest ten wtryskiwacz z cewka. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za zainteresowanie ale bylem u mechanika i wykrył przyczyne. Walniety był czujnik przy pompie wtryskowej odpowiedzialny za dawke paliwa.

Wg mnie jest to walniety wtryskiwacz. Jak wtryskiwacz nawali (koszt ok 1000 zl) to komputer blokuje obroty do 3000.
Wszystko by sia zgadzalo ale moj silnik jest wyposazony w zwykle wtryskiwacze. Moj silnik to 1,9 dt a ten co piszesz to 1,9 dti lub 1,9 cdti

 

[ Dodano: 2009-12-01, 21:13 ]

koszt takiego czujnika wyniósł mnie 400zł z montażem.

Samochód odzyskał swoja pierwotna moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich!

Ja od jakiegoś czasu również mam problem ze swoją Meganką 1.9dti, rocznik 2002 po lifcie. Auto jest mega słabe, zwłaszcza jak jest "rozgrzane",po przejechaniu kilku kilkunastu km słabnie aczkolwiek nie zawsze, na górkach jest tragedia, nie może się w ogóle wyzbierać. Był brany na komputer i nie wyszły żadne błędny, myślałam że to może właśnie turbina, ale słyszałam że jak turbina się kończy to samochód kopci, a mój nie... Jaka może być przyczyna tego? Wcześniej nie wchodził na obroty, ale teraz znowu chodzi w miarę normalnie. Orientuje się może ktoś co może być nie tak?

Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam Kasia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!