Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Clio II czy warto kupować?


rook96

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, potrzebna mi opinia czy Clio II warto kupować. Miałem kiedyś styczność z Clio II po fl, ale tylko jako pasażer. Wujek miał takie, ale z tego co kojarzę bardzo często było w serwisie, ponieważ ciągle się psuło. Potrzebuję auta, które mało pali w benzynie (dzienny kurs to ok 30km), w miarę wygodne i mało awaryjne. Jedyne co bym chciał mieć z "luksusów" to centralny zamek i radio <szukaj>.

Chciałbym wiedzieć, które z tych aut będzie najlepsze, ponieważ gdziekolwiek pytałem ludzie mieli jakieś małe pojęcie n.t clio, więc się nie wypowiadali czy warto. Budżet to 5 tys, a auta do wyboru:

- Renault Clio II

- Volkswagen Golf III

- Volkswagen Polo III

- Opel Corsa B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jeszcze Fiata Pandę, Punto, grande punto, wiele innych. VW? Unikaj lepiej. Nikt ci nie doradzi. Poszukaj o koszty na 1 km plus eksploracyjne. Psuło? Clio II? A jaki silnik bo nie pisałeś miał wujek. Skoro ma być tani w eksploatacji to domyślam że benzynowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak benzynowy miał. 1.2 75Km. Chyba coś było, że auto podczas jazdy się wyłączało samo, gasło itd. Co prawda wujek sobie chwali teraz tamto auto, odsprzedał je koledze, który nadal podobno bez większych problemów nim jeździ. Ja osobiście bym planował z silnikiem 1.2 75Km lub silnikami 1.4 . Co do punto to właśnie nie wiem, podobno w kwocie do 5 tys trudno będzie znaleźć dobre/zadbane punto. A panda wgl mnie się nie podoba z wyglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam dokładnie cen, ale gdyby udało się kupić za taką kasę Corsę B 1.4 albo 1.2 16v z końcówki produkcji i bez korozji, to byłaby to fajna opcja. Ceny czegokolwiek są bardzo niskie. Co do wyposażenia to nie kupiłbym bez wspomagania kierownicy, mimo że to małe i lekkie auto. Punto też jest bardzo ok jeżeli chodzi o koszty (paliwo i części), ale w tym przypadku chyba jeszcze bardziej niż w corsie trzeba uważać na korozję podłogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wnikając w to, czy pierwszy padnie opel z upadku firmy czy VW z powodu silników. Lepszym wyborem wg. Was byłby w takim wypadku corsa b czy clio II? Bo mimo wszystko nikt jakoś nie odniósł się co do cliówki xD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rook96 zarejestruj się na forum clio i tam pytaj. Jeszcze możesz się pokusić o Twingo. Małe z zewnątrz ale za to wielkie w środku. W mojej rodzinie jeździ Twingo I z 2001r. Kupiłem je jako 5 letnie, po 4 latrach wziął je ode mnie tata i jest zadowolony z niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Merkaba - a opłaci się na takie krótkie dystanse diesel? Tzn, czytałem, że podobno na krótkich dystansach diesel się tylko zajedzie? W sumie gdyby nie psuł się ani nie był drogi w naprawach byłby faktycznie ciekawy <szukaj>. Ale ogólnie też chciałbym wiedzieć jak poza silnikiem sprawdza się cliówka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Jeśli już, to poczekałbym na Clio IV. Wcześniejsze modele miały zgrabną sylwetkę i nic poza tym, jeśli chodzi o moc czy niezawodnosc pozostawały daleko w tyle za innymi Renówkami. Dopiero od czwórki sprawy wyglądają trochę lepiej, jak w opisie: http://www.motospace.pl/testy/renault_clio_iv_0.9_tce_koniec_taryfy_ulgowej!/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!