Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sporadyczne stuki podczas jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam Renault Megane I Classic z 1996 roku. Niedawno miałem wymieniane części z przodu tzn.: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, końcówki drążka kierowniczego, sworznie wahacza, końcówki drążka stabilizatora, geometria auta, wyważane opon, łożyska amortyzatorów, amortyzatory przednie, poduszki amortyzatorów. Piszę do Was, ponieważ po wymianie w/w części dalej borykam się z problemem sporadycznego stukania. Przeważnie stuk objawia się gdy podjeżdżam pod krawężnik / zjeżdżam z niego. Ostatnio też stuk pojawia się kiedy skręce kierownicą w lewo, jest to pojedynczy głuchy stuk, metaliczny, WYSTĘPUJE TO RACZEJ SPORADYCZNIE. Rzadko zdarza się też kiedy jadę prosto, ale nie wiem od czego to zależy, prawdopodobnie od głębokości dziury, musi być głeboka / duża, żeby autem zatelepało, wtedy wyrażnie to słychać. Moje sugestie padły na tuleje wahacza, jednak mechanik powiedział mi że PRAKTYCZNIE w tej Megance te tuleje rzadko się psują i raczej nie są powodem stuków. Jeżeli tuleje wahacza nie są powodem stuków to mogą to być również poduszki silnika ? Dodam że podczas jazdy auto mi terkocze nieustannie, kierownica wibruje a samochód generalnie jest głośny lecz tutaj winowajcą jest raczej układ wydechowy... ? Co według Was należałoby przejrzeć / wymienić ? Proszę Was o rady, gdyż opadają mi już ręce i nie wiem co robić a nie chcę wpakować znów mnóstwo pieniędzy na naprawę czegoś co nie wyeliminuje mi mojej usterki.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, więc tak co do gum tłumika końcowego, to z grubsza wiem że 1 guma (po prawej stronie) jest już tak naciągnięta, że ledwo trzyma tłumik, w związku z tym pytanie; czy jest sens wymieniać, czy czekać aż całkowicie się rozerwie ? czy to może być przyczyną moich problemów ?

Co do sprawdzenia poduszek silnika, jak najprościej zdiagnozować uszkodzone poduszki ?

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez rotteros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety gumy trzymające tłumik w meggy to jakiś żart. Żeby tłumik stał równo i "sztywno" na swoim miejscu musiałbyś najlepiej wymienić wszystkie gumy (u mnie są trzy - megane cabrio), a i tak potrzymają góra parę miesięcy.

U mnie występuje podobny stuk co u ciebie, mechanik podwiesił mi mocniej tłumik i stuki uspokoiły się trochę, ale nadal można je usłyszeć.

Jeżeli chodzi o "Co do sprawdzenia poduszek silnika, jak najprościej zdiagnozować uszkodzone poduszki ?" to wrzuć auto na ręczny i niech np. twój kolega próbuje lekko ruszyć (tak żeby silnik dostał obciążenia), a ty zobacz czy jakaś poduszka nie wydaje się wybita. Dodatkowo jeżeli odczuwasz mocne ruchy drążka zmiany biegów to do wymiany jest taka "łapa" która trzyma skrzynię z podwoziem.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Problem w końcu rozwiązany. Dzisiaj pojechałem do innego mechanika, który odrazu znalazł przyczynę: niedokręcona śruba/nakrętka mocowania sworznia wahacza... poprzedni mechanik przy wymianie przedniego zawieszenia chyba zapomniał o dokręceniu śruby... nigdy bym nie wpadl na to, żeby tam szukać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam podobne stuki tak jak kolega napisał wjerzdzając na krawężnik bądź z niego zjeżdzając, podobnie dzieje się pry jeździe na wprost i wjechaniu w obniżenie drogi prawa strona. Albo z większą prędkością najeżdzając na spiącego policjanta dzieje się podobnie głośny stuk metaliczny jak by metal o metal i nie wiem co to może być w zawieszeniu raczej wszystkoi wymienione. Macie jakieś propozycje proszę pisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!