Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadające obroty silnika po wymianie rozrządu


slawko_23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po wymianie rozrządu marki INA (sprawdzony mechanik) zauważyłem pewne problem: przy zapalaniu (zwłaszcza na ciepłym silniku) obroty z 1000 spadają poniżej 500, silnik się trzęsie i często gaśnie.

Pozytyw jaki zauważyłem, to to, że przy zapalaniu na zimnym silniku obroty już nie lecą na 2000 tylko na 1000-1200 i delikatnie spadają na 750. Jednak na ciepłym to co napisałem wyżej. Wcześniej nigdy nie było takiej sytuacji. Auto paliło od 1 razu. Obroty co prawda nurkowały poniżej 750 ale silnik nie gasł.

W piątek rano byłem u mechanika ale na zimny silniku tego nie było. Rozrząd ten stary miał miał przesunięcie minimalne ok pół ząbka jak to mechanik powiedział. Nowy założony z blokadami niby prawidłowo. Silniczek krokowy wymieniony w sierpniu (oryginał), filtr powietrza też wymieniany w sierpniu. Przepustnica była czyszczona ok 1,5 roku temu. Kolektor dolotowy też czyszczony. Próbowałem resetować silniczek krokowy ale nic. Pomóżcie. Jako, iż sobota nic nie załatwię, a do mechanika mogę podjechać dopiero w piątek. Czy przyczyna leży w temacie dolotu powietrza? Przepustnica - silniczek krokowy? Mój silnik: K4J750 1.4 16V.

 

Ma ktoś jakieś pomysły? Ponowna zabawa w wymianę korkowca mnie nie bawi. Najbardziej mnie dziwi, że na zimnym silniku jest ok, a na ciepłym problem z odpaleniem - lecą obroty w dół.

 

Witam po przerwie. Problem został rozwiązany. Ostatnio doszło do tego, że po 12h w słońcu gdy silnik był ciepły od słońca to był problem przy zapalaniu. AG Centrum z Sosnowca poleciło mi fachowca który załatwił sprawę. Co zrobił? Tak ogólnie z tego co zapamiętałem, to był problem z podciśnieniem, ze szczelnością wtryskiwaczy gazu, z źle ustawionymi mapami gazu...... Co do oceny montażu instalacji to też swoje zdanie wyraził. Wiercone bez ściągania głowicy, dysza pod złym kątem i zbyt blisko zaworu ws wtryskiwacza PB. Gdybym wiedział to nie wydałbym 600 zł w szukaniu i wymianie rzeczy które opisywałem wcześniej.

Edytowane przez slawko_23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!