Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ustawianie Gazu u (Fachowca)


Konrad20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam drodzy koledzy, mam do was jedno pytanie jak powinien ustawić gazownik gaz zwykły. Byłem kilka tygodni temu u gazownika aby mi ustawił gaz. Ale on podszedł pokręcił na wężu śrubą i niby mi ustawił oczywiście jak to w Polsce wszystko było ustawiane na oko. Przecież powinien chyba użyć analizatora spalin? Liczę na odpowiedzi bo się z tym gazownikiem spierałem ja mu powiedziałem, że za takie coś nie zapłacę. A on twierdził że na analizator spalin nie da się ustawić. Posiadam Zwykłą instalację gazową chyba drugiej generacji.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest śruba na wężu, to jest to instalacja I generacji. W takiej instalacji wolne obroty ustawia się śrubką na reduktorze, a śrubą na wężu kopyto silnika. Jakie są niedomagania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Igen zawsze ustawiałem na ucho. Najpierw wolne obroty wspomnianą śrubą na reduktorze (napięcie membrany). Czyli tak: przykręcałem ją aż zaczynały obroty spadać, potem odkręcałem ją wzbogacając mieszankę do momentu aż znowu obroty zaczynały spadać. Liczyłem obroty śruby od punktu mieszanki zbyt ubogiej do zbyt bogatej i ustawiałem na środek tego zakresu.

Podobnie ze śrubką na wężu. Ustawiałem 2tys obr i przykręcałem ją do nieznacznego spadku obrotów. Odkręcałem z pół lub jeden obrót i już.

Później usprawniłem ten proces podłączając analogowy woltomierz do sondy lambda i patrzyłem na skład mieszanki.

Z tego co pamiętam to w warsztacie ustawiali to jednak na analizatorze. Ale czy zawsze to nie jestem pewien. Czasem właśnie na wyczucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ta instalacja nie pochodzi z XXI wieku. Zasada jej działania jest prymitywniejsza niż zasada działania gaźnika, więc cudów nie oczekuj. To nigdy nie będzie pracowało precyzyjnie niezależnie od metody ustawienia.

Mało tego. Jeśli to silnik z wtryskiem i katalizatorem i faktycznie jest założona Igen to jest to niezgodne z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że jakiś "komputerek" sterujący dawką gazu jednak tam się znajduje. Choćby na sztukę aby być w zgodzie z przepisami. Często jednak ten "komputer" nic nie robi a obok silniczka krokowego dawkującego gaz znajduje się śrubka jak w Igen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzel fotkę instalacji. Zobacz czy masz i jaki masz sterownik silnika krokowego (Stag 50,100), który służy również jako emulator sondy lambda. Poszukaj gdzieś wtyczki do silnika krokowego. Jeśli to jest to w pierwotnej wersji była instalacja II generacji z silniczkiem krokowym (aktuator,Attuator) gdzie po pewnym czasie zastąpiono go śrubą czyli I generacją . Jest to bardzo prymitywna instalacja i w samochodach z sondą i katalizatorem nie ma prawa bytu. To krok wstecz.

Regulacja przeprowadza się obowiązkowo wtedy analizatorem spalin w pełnym zakresie obrotów.

Gdyby okazało się, że jednak masz sterownik i emulator, dokupujesz attuator, pełna regulacja i masz instalację II generacji Mój odnośnik

"Warto zaznaczyć, że zamontowanie instalacji niższej generacji (tańszej - nie wyposażonej w Układ Sterujący) do pojazdu wyposażonego w sondę lambda i katalizator oznacza gorsze własności jezdne (dynamika, spalanie), a przede wszystkim powoduje w niedługim czasie uszkodzenie katalizatora i sondy lambda, których koszt wymiany przekracza różnicę w cenie pomiędzy instalacją I i II generacji. "

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Mam problem tego typu. Jak już się zorientowałem mam instalację II gen. (z silniczkiem krokowym, ze sterownikiem sondy itp.). Jakiś czas temu robiłem regenerację reduktora. Sam później regulowałem instalację (śrubką na parowniku). Problem polega na tym, że czuć gaz, najprawdopodobniej z wydechu i przez to spalanie mam za duże. Mam wątpliwości czy krokowy działa (razem z krokowym jest śruba chyba do regulacji). Jak sprawdzić czy wogóle krokowy działa? (Po odłączeniu wtyczki żadnej zmiany w pracy silnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!