Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poduszki silnika - zuzyte stukaja


macwolf1

Rekomendowane odpowiedzi

Tam na sankach jest tylko jedna tulejka :!: To raz. A dwa ona nawet jak wygląda na zużytą to i tak nie będzie stukała. U mnie były stuki właśnie z sanek i jak się okazało to śruba mocująca sanki właśnie przy tej tulejce było poluzowana. Dokręciłem ją i od tamtej pory jest :( Pytałem znajomego w ASO i powiedział że nie opłaca się wymieniać tej tulejki. Za dużo roboty a efekt będzie niezauważalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a jak właśnie wymieniłem tą tulejke i teraz o niebo lepiej. Nic się nie tłucze tak jak przedtem, zostało jednak tylko bardzo delikatne stukanie amorków (gorne okolice-słychac delikatnie przy gorze, czyli tak jakby cos przy amorkach), chociaż to dziwne bo są nowe KYB. Ale to juz nie jest to co przedtem, trzeba sie bardzo wsłuchac (jestem juz przewrazliwiony na tym punkcie).

 

No ale ja jestem ogólnie zadowolony, nic nie tłucze w podłoge i nie grzechocze. Przedtem to była masakra.

 

Całkowity koszt wymiany tulejki na sankach wyniósł 80 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi też coś puka w zawieszenie, też wszystko nowe mam poza sprężynami, amorki KYB, nowe gumy, cale wahacze, drążki, sworznie, końcówki, poduszki amorków, łożyska amorków

 

stawiam na jeden amorek u mnie, mimo, że nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bronius, a czy Ty wymieniłeś ten pukający amorek?? U mnie oba pukaja chociaż są nowe (maja przejechane 10000). Czy cos sie bedzie dziac jak bede jezdzil z tymi pukajacymi amorkami?? Czy to wpływa na inne podzespoly zawieszenia, czyli na ich wczesniejsze zuzycie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem właśnie po wymianie łożysk amorków mimo że wyglądały na dobre, zmieniłem tez gumy końcówek drążka stabilizatora i megi cacy :) inaczej ..ciszej sie jedzie jednak przy większych dziurach wciąż mam stukot więc podejrzewam (jako ze w zawieszeniu mam wszystko nowe) te tuleje pod poduszką silnika :-? jednak to juz nie jest tak istotne u mnie. Da sie wytrzymać :( a takie pytanko poboczne przy jakiej temp. albo inaczej na jakiej kresce przy pomiarze temperatury silnika załącza się u Was chłodzenie (wiatrak) :-? u mnie na 3/4(prawie) ...to tak ma być ? :roll: po czym schłodzony spada ciut poniżej połowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam jeszcze pytanko mianowicie mowicie mi ze nawet nowe amorki KYB moge pukac. Gdzies wyczytalem na forum ze przy wymianie amortyzatorow powinno sie tez wymienic odboje gumowe, ja tego nie zrobilem bo mechanik powiedzial ze sa jeszcze dobre. I dlatego moje pytanie czy te odboje moga powodowac tez takie głuche stukanie??? I jakie jest ich zadanie w zawieszeniu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mogą powodować to nie wiem bo u mnie są już bardzo zużyte ale ich jeszcze nie wymieniałem i nie wiem jaki będzie efekt ale zadanie ich jest takie że przytrzymują amortyzator tak żeby nie złożył się do końca bo mogło by się coś uszkodzić i bardzo głośno stukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze nawet nowe amorki KYB moge pukac
no własnie chyba Bronius tak ma u siebie z tego co sie orientuje..zobacz tez samą sprężyne, z tego co widze masz 120000 km i mozliwe że to ona się zużyła.
U mnie oba pukaja chociaż są nowe (maja przejechane 10000)
to jeszcze zalezy jakie kupiłes, ostatnio na rynku pojawiło się duzo podróbek (szczególnie chińskie Monroe), które pocą sie po 15 tysiącach więc i pukanie przy 10eciu tysiącach może byc czymś normalnym...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

dołączę się do tematu stuków. Przerobiłem temat kompleksowo włącznie ze zmiana amorków na nowe KYB olejowe i ponowne założenie starych amorków. Wynik, pukają-stukają poduszki amortyzatorów. zakładałem SASIC i SWAG czyli firmowe - drogie poduszki, ale są robione ze zbyt twardej gumy. W tańszych zamiennikach jest ok. jak i w orginałach - jest użyta bardziej miękka guma i efektem jest brak stuków. Obecnie mam w bagażniku nowe amorki KYB i poduszki SWAG i są mi nie potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No właśnie, zapytałem faceta, który w mojej okolicy zajmuje się regeneracją, maglownic, amortyzatorów itd., o rzekome pukanie amortyzatorów, a warsztat ów prowadzi już bardzo długo, no i mnie wyśmiał nawet jak mu powiedziałem że taki pukający przyniosę pokazać. Potem trochę pogadaliśmy o amorkach i uświadomił mi kilka rzeczy przeczących prawom logiki, podtrzymując swoją tezę iż same w sobie amorki nie stukają i tym samym nie przenoszą ich do wnętrza kabiny. Tak że sam już nie wiem jak to jest naprawdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!