Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane I 2.0 Coupe Pompa Paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem pompę paliwową w megane I coupe 2.0, bardzo słychać jak pompa pracuje i do tego jest pisk, chodzi auto na wolnych obrotach jak dodaje gazu to się dławi a czasem jest tak że normalnie moge dodać gazu, korek wlewu paliwa jest strasznie zapowietrzony, strzela bardzo powietrzem i wtedy pompa stuka i znowu piszczy, co to może być? czyżby pompa lipna? czy może robi zwarcie? poprzednia pompa się spaliła stopiona była, a jeszcze poprzednia też siadła bo nie miała obudowy same bebechy były...

ratujcie ludzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej staraj się kupować pompy używane oryginalne (podejrzewam że jest dokładnie taka sama pompa jak dla silnika 2.0 8V jeśli chodzi o wydajność pompowania) bo te podróbki po 150zł to jakaś totalna porażka sam przerabiałem temat takiej pompy która pracowała cały tydzień choć w Fieście (moim osiołku) nie szło z używki znaleźć sprawnej to zakupiłem Melle za 205zł i od 4 miechów chodzi jak ta lala.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy

Nie cytuj całego posta skoro odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:!:

pompe kupiłem oryginalną używaną... franceauto pabianice. może to nie pompa? tylko coś robi zwarcie.... dlaczego we wlewie paliwa zassany jest powietrzem, a potem pompa stuka po odpaleniu i znowu nabiera sie powietrze... może za bardzo dokręcona ta nakrętka pompy? nie wiem, nie znam się.... czekam na odpowiedzi..

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - ortografia i logika wypowiedzi, 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

 

Dodano: 25 maj 2014 - 15:22

oki sorki, jestem tutaj nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj przede wszystkim te pompy mają to do siebie że muszą być w jednym miejscu (ciężko trafić ale do zrobienia) fabryka daje nawet na baku i obudowie pompy odpowiednie znaki, w przeciwny razie mogą występować dziwne problemu (u mnie nie pokazywało rezerwy, cała pompa miała luz i zawieszał się pływak poniżej 1 kreski na liczniku); trzeba by sprawdzić czy nie masz zawalonego wężyka odpowietrzania baku niestety to raczej wiąże się z jego demontażem, kolejna sprawa czy uszczelka między bakiem a obudową pompy dokładnie wpasowała się na swoje miejsce, lubi pęcznieć przez benzynę i potem jest problem z jej zamontowaniem przez nią możne ciągnąc powietrze a nie paliwo. Zawsze jak montowałem pompę to dość solidnie smarowałem wazeliną techniczną uszczelkę by lekko weszła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejna sprawa czy uszczelka między bakiem a obudową pompy dokładnie wpasowała się na swoje miejsce, lubi pęcznieć przez benzynę i potem jest problem z jej zamontowaniem przez nią możne ciągnąc powietrze a nie paliwo.

Zaraz, co ma do tego uszczelka? Pompa ma być zanurzona w paliwie inaczej nie ma szans żeby cokolwiek pociągnęła. Paliwo służy też do chłodzenia pompy.

Jak będzie źle założona uszczelka to będzie śmierdzieć paliwem i ewentualnie pompa może być źle ustawiona w baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem problemy z zakręceniem nakrętki ale w końcu po wielu próbach dobrze weszła i zakęciłem bardzo mocno (dostukiwałem nawet młotkiem, jest bardzo dokręcona) oring też dobrze wszedł. teraz zauważyłem takowy problem:

Odpalam auto, korek we wlewie jest zakręcony, pompa wydaje dziwne dźwięki, odkręcam korek a pompa się cała jakby wynurza jakby z bakiem normalnie takie ciśnienie łapie (moze źle się wyraziłem, że wynurza, unosi się pompa po odkręceniu korka wlewu) bez korka wlewu nic się nie dzieje... Więc problem leży w tym, że gdzieś powietrze łapie.... filtr paliwa był wymieniany niedawno... (robiłem konserwacja podwozia specjalnym srodkiem w sumie to robił mi to serwis ale chyba nie ma to znaczenia, że np. kable stwardniały albo filtr paliwa się uszkodzil? nie wiem... pomocy potrzebuję.... bez korka jest ok nie zapowietrza sie i pompa pracuje normalnie chociaż przejechałem się bez tego korka z kilka KM i powiem, że znowu zaczął dusić ale nie tak szybko jak z korkiem. stanąlem, dmuchnąłem powietrzem tam do wlewu i normalnie...

[EDIT] - Przy większych obrotach jak dodam gazu to dymi z rury

Edytowane przez Raventador
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany :) Tylko teraz pytanie czy tak można jeździć....

Otóż:

Ten cały filtr powietrza paliwa czy coś nie pamiętam nazwy to taka tuba prostokątna od której idą dwie rurki (jedną odpiąłem i obroty wskoczyły silnika, więc podpiąłem ją, następnie odpiąłem drugą rurkę całkowicie wyjąłem i odłączyłem kostkę do której podłączone były te dwa przewody, nie zapowietrza sie, pompa pracuje normalnie, jedynie jakie zmiany to z rury zaczęło kapać wydechowej... Można tak? stanie się coś? Dziękuję z góry za podpowiedzi i proszę o odpowiedź dotyczącą tego filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedynie jakie zmiany to z rury zaczęło kapać wydechowej..

Z jakiej rury?

Z wydechu zawsze będzie kapać. Paliwo się spala i powstaje woda, która gdzieś się musi wydostać.

Wg. tego co piszesz to masz zalany filtr pochłaniacza par paliwa.

W zasadzie albo go wymień, albo podłącz z powrotem wtyczkę, wypnij tylko rurkę idącą do baku.

Jeżeli nadal będą problemy, pomoże wymiana tego pochłaniacza, albo długotrwałe przedmuchiwanie sprężonym powietrzem z niewielkim nadciśnieniem. Tzn dajesz ok 0,5 bara a nie np. 15. z tym, że zawór pochłaniacza musi być otwarty.

Tak sobie jeszcze myślę że możesz odkręcić zawór (w lewo) i zobaczyć czy flit nie jest mokry w środku.

Może da się wysypać wypełnienie żeby się wysuszyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z końcówki wydechowej jakby bardziej kapało, a można tak jeździć to co zrobiłem?

 

Dodano: 25 maj 2014 - 20:49

Rurka która idzie do baku od tego filtra jest podpięta. natomiast druga rurka została odpięta wraz z kostką od tego drugiego urządzonka. jedyne co zostało to rurka od tego co wypiąłem kostkę idzie dalej do silnika i odpinając ją skaczą obroty, więc zostawiłem.

Edytowane przez Raventador
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździć można, tyle, że komputer załapał błąd przekaźnika pochłaniacza par paliwa.

Ja bym zdemontował ten filtr i obejrzał. Przypuszczam że jest pełen paliwa.

Najprościej będzie zdjąć koło, odkręcić nadkole wewnętrzne, filtr zamocowany jest na dwóch śrubkach.

Na ale używka jakieś 50 zł + wysyłka.

 

Dodano: 25 maj 2014 - 20:54

idzie dalej do silnika i odpinając ją skaczą obroty, więc zostawiłem

Ta rurka idzie na przepustnicę i będzie nieszczelność, obce powietrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już sam nie rozumiem, jedyne rurki jakie zostawiłem to ta co idzie od filtra do baku paliwa i ta bez której skaczą obroty. tamtą zdjąłem i odpiąłem kostkę.

Postaram się wymontować ten filtr i go zobaczyć... ew. kupie drugi.

(Czy od tego jak się tak działo, że przez tą rurkę pompa mi stukała i piszczała, i się zapowietrzał wlew mogła sie spalić poprzednia pompa)? prosiłbym jeszcze o wytłumaczenie dlaczego to wszystko ustało jak wykonałem te czynności??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!