Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MIIPhI zmiana języka z ELM327


Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie to wszystko w katalogu DDT2000Data.

W podkatalogu vehicles można znależć CAN ID na które trzeba zainicjować ELM'a.

A potem trzeba odnależć odpowiedni plik w katalogu ecus dla ECU z którym chcemy gadać i w nim są wszyskie polecenia do wysłania.

 

Pracuje obecnie nad aplikacją na Android'a która będzie gadała z ELM'em.

Póki co udało mi się np. odczytać aktualne wartości ciśnień w oponach z UCH lub kody czujników.

 

Będę was informował o wynikach prac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Możecie spróbować w ostatnim kroku wpisywać :

3B 11 01 80

to ustawi język na polski (o ile jest, a jeżeli nie ma to wróci do francuskiego). WG bazy DDT nowsze ph1 też powinny go mieć - u mnie niestety nie ma.

W phII procedura powinna wyglądać tak samo (pisze powinna bo nie sprawdzałem doświadczalnie tylko wg bazy).

do wpisania ostatniej sekwencji wszystko przebiegało poprawnie, po jej wpisaniu otrzymałem odpowiedź 7F 3B 80 i język się nie zmienił.

Panowie proszę o pomoc, co jest nie tak??

Moje autko to MII PHII 1,9 dci 2006 rocznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich zainteresowanych zmianą języka komputera instrukcja przedstawiona przez Tomer-a działa, trzeba tylko poćwiczyć prędkość wpisywania komend. Po wielu próbach udało się !! mam w mII phII język polski.

Dzięki WIELKIE

Należy się przynajmniej 4-pak <piwko>, a nawet cała skrzynka.

Użyłem aplikacji ScanMaster-ELM

Edytowane przez Bodziok2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie też muszę jeszcze jutro spróbować i przyspieszyć prędkość wpisywania ;)

 

Dodano: 13 paź 2014 - 08:49

Udało się :) Musiałem zmienić program do wpisywania i mam już j.angielski. Miałem cichą nadzieje, że będzie polski, bo Meganka jest z 2005r. października ale lepszy angielski od niemieckiego :) Dzięki

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi dziś też się udało zmnienić język w moim Scenicu. Dla autora tego wątku należy się duuuże <piwko>

Przy okazji uruchomiłem program ScanTool którego używałem do mojego wcześniejszego samochodu czyli Hondy Civic. No i po uruchomieniu okazało się że spora część parametrów pracy silnika jest odczytywana poprawnie takie jak obroty, temperatura płynu i powietrza, odczyty sondy lambda itp.

 

Mam nadzieję że wkrótce z ELM'em uda się zdziałać jeszcze więcej :)

Po moich dzisiejszych próbach jestem pewnien że uda się zdziałać znacznie więcej. :) Interesuje mnie jeszcze parę ustawień. Może uda się dalej zdziałać w tym temacie?

 

Kody wziąłem z bazy DDT2000.

Skąd wziąć tą bazę DDT2000?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się Musiałem zmienić program do wpisywania i mam już j.angielski. Miałem cichą nadzieje, że będzie polski, bo Meganka jest z 2005r. października ale lepszy angielski od niemieckiego Dzięki

Też mam PCMSCAN i miałem próbować nim zmieniać język wyświetlania, ale widzę, że Tobie się nim nie udało. Możesz mi powiedzieć jakiego programu użyłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Przeczytałem o tym zanim napisałem pierwszy post w tym temacie i dla potwierdzenia pytałem czy kolega jarecki25 użył tego samego programu czy innego jeszcze ;) Czekam na interfejs i w najbliższym czasie przetestuje różne programy.

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie

Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi scanmaster niestety nie zadziałał. Użyłem programu proscan i tam za pierwszym razem mi sie udało. Wydaje mi się że też dużo zależy od sterowników kabla. Mój ma już ładne parę lat więc może dla tego miałem problemy. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś próbował może z takim interfejsem?

ELM327

 

bo nie wiem czy opłaca się go kupić, a jeżeli działa to z jakim programem?

Edytowane przez mlodysitek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent Scenic II z 2008 roku, ja użyłem programu ScanMaster-ELM DEMO oraz ELM'a iCar2 Vgate Bluetooth zakupionego u chińczyków za 12 $ ( z przesyłką)

 

silnik nie odpalony , pierwsze próby nieudane log wyglądał tak :

>ATZ
ELM327 v2.1
>ATSP6
OK
>ATSH743
OK
>1086
50 86 
>3B110180
7F 3B 80 

 

jednak po 3 próbach uzyskałem taki efekt :

>ATZ
ELM327 v2.1
>ATSP6
OK
>ATSH743
OK
>1086
50 86 
>3B110180
7B 11

 

Licznik dalej gadał po francusku , wyjście z pojazdu, zamkniecie centralnego i ponowne otwarcie i licznik już do mnie pisze po polsku :)

 

Wielkie dzięki za udostępnienie solucji

Ps. Jeśli po ostatnim poleceniu dostajecie odpowiedź 7F 3B 80 to znaczy że polecenia wpisywane są za wolno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!