Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Równomierne stukanie przy skrętach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jest to mój pierwszy post na forum, tak więc proszę o wyrozumiałość. Postaram się w miarę dobrze przedstawić mój problem.

 

Posiadam Renault Megane ph II, 1.4e 8V 75kM. Od paru miesięcy zaobserwowałem dziwne stuki (z lewej strony) podczas skręcania, na początku były one ledwo słyszalne ale ostatnio dźwięk się nasilił. Przechodząc do sedna: dźwięk występuje przy wyraźnych skrętach podczas wychodzenia z zakrętu, gdy kierownica się "odkręca" i gdy dodaje gazu, jest to stuk równomierny. Gdy skręcam bez wbitego biegu (na luzie) jest cisza. Ponadto podczas jazdy na biegu samochód ściąga w prawą stronę, ale gdy mocno hamuję to idzie jak po sznurku bez żadnego ściągania.

Wymieniona została lewa półoś, lecz stuki nie ustąpiły.

 

Proszę o jakieś porady bo za bardzo nie wiem co się tam sypie ani kiedy się sypnie.

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź,

Pozdrawiam, Paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to stukanie przypomina terkot to prawdopodobnie przegub kończy swoje życie. Na początku będzie terkotał przy skręconych kołach kiedy są na nim największe obciążenia. Jak zignorujesz sprawę to terkot będzie już ciągły, także przy jeździe prosto. Niektórzy twardziele jeżdżą z takimi przegubami do momentu aż zacznie hałasować właśnie przy jeździe prosto, ale nie polecam takiego zachowania :unsure: Zobacz czy osłona nie jest pęknięta. Jak jest to możesz próbować ją wymieniać i oczywiście dołożyć tam nowego smaru, ale jak problem masz dłuższy czas to przegub mógł już ulec nieodwracalnym uszkodzeniom.

Oczywiście to sugestia, bo stuki z okolic kół mogą mieć naprawdę różnorodną genezę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewa półoś została wymieniona w całości, a więc przegub też jest nowy. Dźwięk wydaję się pochodzić z lewej strony, chociaż różnie lubią się te dźwięki w meganach roznosić. Może to być też prawa półoś, ale stuki w 7-8/10 przypadków występują przy skręcie w prawo, a więc wtedy gdy lewa strona jest bardziej obciążona. Nie chciałbym wymieniać co chwile czegoś innego żeby się okazywało, że to nie to.

 

Myślicie, że na stacji diagnostycznej bedą w stanie ogarnąć mniej więcej co to może być? Bo przegląd wychodzi 27.06.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadzenia wiem, co prawda w phI, ale że takie stuki kiedyś powodowały mi zapieczone łożyska amortyzatorów. Sprawa mocno niebezpieczna bo jak to się rozsypie w czasie jazdy to koło może się położyć. Słyszałem kiedyś też o stukach powodowanych przez łożyska, aczkolwiek sam się z tym nie spotkałem. Ja z dźwiękami dobiegającymi z zawieszenia prawie zawsze jadę na stację diagnostyczną, ale to dlatego, że mam tam zaprzyjaźnionego człowieka więc za darmo. Chyba jednak za sprawdzenie czegoś takiego normalnie nie zapłacisz dużo i myślę, że warto podjechać to zdiagnozować jeszcze przed przeglądem nawet.

Dla mnie dźwięki dochodzące z kół i zawieszenia nigdy nie są ignorowane bo tam są elementy mocno odpowiedzialne za bezpieczeństwo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska amorów były wymieniane razem z amorkami i to było 18 tys. km temu. Amorki olejowe Kayaby a łożyska SNR-a, tak więc raczej na to bym nie stawiał, chociaż nigdy nic nie wiadomo. A możliwa jest jakaś grubsza awaria w postaci sypiącej się skrzyni albo mechanizmu różnicowego? Przy wymianie tej lewej półosi, na tym trójzębie wchodzącym w skrzynie wszystko było elegancko.

Łożyska na przodzie mają odpowiednio: lewe- ok 60 tys. km/ 6lat a prawe: 70 tys. i 7 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!