Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Równomierne stukanie przy skrętach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jest to mój pierwszy post na forum, tak więc proszę o wyrozumiałość. Postaram się w miarę dobrze przedstawić mój problem.

 

Posiadam Renault Megane ph II, 1.4e 8V 75kM. Od paru miesięcy zaobserwowałem dziwne stuki (z lewej strony) podczas skręcania, na początku były one ledwo słyszalne ale ostatnio dźwięk się nasilił. Przechodząc do sedna: dźwięk występuje przy wyraźnych skrętach podczas wychodzenia z zakrętu, gdy kierownica się "odkręca" i gdy dodaje gazu, jest to stuk równomierny. Gdy skręcam bez wbitego biegu (na luzie) jest cisza. Ponadto podczas jazdy na biegu samochód ściąga w prawą stronę, ale gdy mocno hamuję to idzie jak po sznurku bez żadnego ściągania.

Wymieniona została lewa półoś, lecz stuki nie ustąpiły.

 

Proszę o jakieś porady bo za bardzo nie wiem co się tam sypie ani kiedy się sypnie.

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź,

Pozdrawiam, Paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to stukanie przypomina terkot to prawdopodobnie przegub kończy swoje życie. Na początku będzie terkotał przy skręconych kołach kiedy są na nim największe obciążenia. Jak zignorujesz sprawę to terkot będzie już ciągły, także przy jeździe prosto. Niektórzy twardziele jeżdżą z takimi przegubami do momentu aż zacznie hałasować właśnie przy jeździe prosto, ale nie polecam takiego zachowania :unsure: Zobacz czy osłona nie jest pęknięta. Jak jest to możesz próbować ją wymieniać i oczywiście dołożyć tam nowego smaru, ale jak problem masz dłuższy czas to przegub mógł już ulec nieodwracalnym uszkodzeniom.

Oczywiście to sugestia, bo stuki z okolic kół mogą mieć naprawdę różnorodną genezę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewa półoś została wymieniona w całości, a więc przegub też jest nowy. Dźwięk wydaję się pochodzić z lewej strony, chociaż różnie lubią się te dźwięki w meganach roznosić. Może to być też prawa półoś, ale stuki w 7-8/10 przypadków występują przy skręcie w prawo, a więc wtedy gdy lewa strona jest bardziej obciążona. Nie chciałbym wymieniać co chwile czegoś innego żeby się okazywało, że to nie to.

 

Myślicie, że na stacji diagnostycznej bedą w stanie ogarnąć mniej więcej co to może być? Bo przegląd wychodzi 27.06.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadzenia wiem, co prawda w phI, ale że takie stuki kiedyś powodowały mi zapieczone łożyska amortyzatorów. Sprawa mocno niebezpieczna bo jak to się rozsypie w czasie jazdy to koło może się położyć. Słyszałem kiedyś też o stukach powodowanych przez łożyska, aczkolwiek sam się z tym nie spotkałem. Ja z dźwiękami dobiegającymi z zawieszenia prawie zawsze jadę na stację diagnostyczną, ale to dlatego, że mam tam zaprzyjaźnionego człowieka więc za darmo. Chyba jednak za sprawdzenie czegoś takiego normalnie nie zapłacisz dużo i myślę, że warto podjechać to zdiagnozować jeszcze przed przeglądem nawet.

Dla mnie dźwięki dochodzące z kół i zawieszenia nigdy nie są ignorowane bo tam są elementy mocno odpowiedzialne za bezpieczeństwo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska amorów były wymieniane razem z amorkami i to było 18 tys. km temu. Amorki olejowe Kayaby a łożyska SNR-a, tak więc raczej na to bym nie stawiał, chociaż nigdy nic nie wiadomo. A możliwa jest jakaś grubsza awaria w postaci sypiącej się skrzyni albo mechanizmu różnicowego? Przy wymianie tej lewej półosi, na tym trójzębie wchodzącym w skrzynie wszystko było elegancko.

Łożyska na przodzie mają odpowiednio: lewe- ok 60 tys. km/ 6lat a prawe: 70 tys. i 7 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!