Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silniczek krokowy oraz temperatura


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie,

Słuchajcie, mogę was prosić o wstawienie zdjęcia gdzie znajdę silniczek krokowy w Megi 1.6 8v . Drugi problem to nie mam w aucie podświetlenia na centralnych zegarach , wyśwetlacz od radia jest podświetlony a od zegarka i temperatury niestety nie . A na tym wyświetlaczu temperaturę pokazuje na poziomie 80 stopni, tp wina jakiegoś czujnika ? Jeśli tak to jakiego i gdzie skubany jest schowany.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek krokowy masz przy przepustnicy od strony przegrody silnika. Zacznij od filtra powietrza i podażaj wzdłuż rury idącej do przepustnicy, na jej końcu jest silniczek. Poznasz bo wtyczka do niego podłączona :)

Co do podświetlenia to musisz wymontować kokpit, trzyma się na dwóch śrubach i masz łatwy dostep do tych wyświetlaczy. Wymieniasz żaróweczki i już. Jeśli chodzi o temperature to prawdopodobnie uszkodzony czujnik, jest schowany w lusterku od strony pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ten cycek to oznaka, że tam jest czujniczek. Zacznij od wtyczki za wyświetlaczem, ale myślę, że jak ona by się wypięła to w ogóle nie byłoby temperatury. Czujnik da się wymienić, ale chyba trzeba rozebrać lusterko. Na forum są tematy dotyczące tego czujnika, poszukaj sobie.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak już tak jesteś pomocny to podpowiedz mi bo trochę falują mi obroty nie za każdym razem ale są, więc zacznę od przeczyszczenia go czy najlepiej wymienić go od razu ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, najpierw go wyczyść i zobacz co będzie. Jak to wszystko rozmontujesz to wyczyść też przepustnice bo zapewne nie będzie wyglądać zbyt ciekawie. Składając dobrze uszczelnij i dokręć wszystko bo wystarczy lekka nieszczelność i przepustnica łapie masę lewego powietrza. Falujące obroty mogą być jednak wynikać z wielu awarii. U mnie na przykład kiedyś silnik dostawał lewe powietrze przez uszkodzony wężyk i taki był efekt, a też myślałem że to krokowiec.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, w weekend opanuje tamacik z tym ;) i jeszcze muszę rozebrać drzwi gdyź dwie klameczki nie odbijają , jak pociągnę aby otworzyć to zostają juz w górze i nie powracają na swoje miejsce :/ przyczyna ? Jakaś sprężyna spadła czy co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, to też typowe :) W Seicento miałem to samo to podjąłem się rozebrania klamki i tam jest taka sprężynka, która przerdzewiała. Wlałem na to dużo WD40 i przestało się blokować, ładnie odbijało. W Megance jak na razie jedną klameczkę dotknęła ta przypadłość i myślę, że konstrukcja klamki będzie podobna. Ja zrobiłem tak, że podniosłem klamkę do góry i tam jest tak otworek gdzie wlewałem WD40 aż wypływało bokami po drzwiach. Trochę rozruszałem klamkę, znów dawka WD40 i ze dwa lata mam spokój B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powodzenia :) Jak będziesz robił tam przy przepustnicy i po złożeniu silnik Ci będzie trzymał obroty powyżej 2.5 tysiąca na luzie to znaczy, że źle złożyłeś i dostaje lewe powietrze, to tak przy okazji żebyś miał świadomość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, no dobra, dzięki za info. Zostawiam to na weeken i pochwale się co i jak wyszło

 

Dodano: 30 cze 2014 - 20:34

Jak bedę odpinał krokowy to muszę odłączyć ako ?

 

Dodano: 01 lip 2014 - 14:04

Allo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!