Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jadąc na trasie Karpacz - Gorzów zauważyłem dziwne zachowanie koła kierownicy. Mianowicie ma ono lekki luz ruszając nią w kierunku lewo-prawo.

Przy tych ruchach koła w ogóle nie reagują. Nie jest to luz drążków ani końcówek, ponieważ nie reaguje w ogóle przekładnia.

Najbardziej jest to widoczne po zgaszeniu silnika i zablokowaniu kierownicy. Wyraźnie mogę nią ruszać delikatnie lewo-prawo bez reakcji kół i całego układu.

 

Spotkał się ktoś z tak dziwnym objawem? Gdzie może być przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa, ponieważ zauważyłem to po ustawieniu zbieżności przez warsztat. Czy mogli coś sknocić?

Wcześniej wszystko było cacy i sztywno - świeżo po wymianie drążków i końcówek.

 

Poza tym tak jak pisałem wcześniej kreci sie tylko samo koło kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem być przy ustawianiu zbieżności, ale wyprosili mnie z warsztatu niby ze względów bezpieczeństwa :blink:

Nie dość, że ustawiali pół godziny, to jeszcze bez dowodu rejestracyjnego zrobili sobie rundkę po mieście. Magicy...

 

Dodano: 30 cze 2014 - 13:49

Eureka, luz znaleziony :applause:

Jest na zębach regulacji długości kolumny kierowniczej. Ktoś już tam ładował smar :angry:

Pytanie tylko jak to nasmarować. Czy po demontażu kola kierownicy będzie miejsce na wciśnięcie tam tawotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie znajduje się to pod osłona dolną kierownicy, parę cm w górę od blokady.

Jest tam wieloklin, gdzie wchodzi kolumna w sztyce od wspomagania elektrycznego. Ale coś mi się wydaje, że trzeba będzie wymienić kolumnę.

Fotki niestety nie zrobię, ponieważ skręciłem już wszystko do kupy.

 

Wklejam poglądowe zdjęcie, które powinno pomóc.

post-71709-0-76887200-1404149298_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 95% uporałem się. Powodem były opony - ścięte na zewnętrznej stronie.

Te 5% to polskie drogi budowane z ukosa jak: \, lub dziurawe.

Po prostu Scenic jest czuły na takie nierówności.

Najważniejsze rzeczy w przypadku ściągania:


  •  
  • luzy na drążkach i końcówkach drążków
  • wahacze
  • opony

 

Mniej ważne ale także warte sprawdzenia, to kąt zerowy wspomagania. Od razu mówię, że sposoby typu "odpal, pokręć kierownicą" nie działają.

Trzeba podpiąć się pod CLIP`a. Ja miałem przestawiony kąt o 25 stopni oraz ustawione felgi 18'', gdzie jeżdżę na 15''.

Oraz najważniejsza rzecz patrzcie mechanikom na ręce! Zwiedziłem wiele warsztatów i tylko jeden mnie pozytywnie zaskoczył - Dziakowicz w Gorzowie.

Reszta to magicy. Teraz właśnie nie wiem, czy przez tych magików nie wygenerował się luz na wieloklinie kolumny. Spróbuję odkręcić kolumnę od pulpitu i władować świeżego smaru. Może pomoże do czasu wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Pytanie do korsakpawel. Czy wymieniłeś już kolumnę kierowniczą, a jeśli tak czy po wymianie trzeba było auto na lawecie zawieść do serwisu w celu adaptacji wspomagania, czy wystarczy wymienić starą blokadę kierownicy i kupić przekładnie od takiego samego modelu z tym samym silnikiem i wszystko będzie ok. U mnie również występuje lekki luz na kole kierownicy i chciał bym wymienić lecz boje się że narobię sobie większej biedy. Jeśli wystarczy przełożyć kolumnę i blokadę to dam sobie rade. Myślałem też czy jest możliwe dojście do tego wieloklinu i na przykład zespawanie go na stałe tracą możliwość regulacji kierownicy w poziomie lub usztywnienie wielkoklinu za pomocą jakiegość kleju. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!