Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dci 130KM FAP czy to jest prawidłowa praca ?


mlp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie pracy silnika F9Q E8 czyli 1.9 dci 130km FAP, dźwięk przypomina zbyt duży luz zaworowy, hałas jest słyszalny szczególnie w okolicach 1200-1800 obrotów w okolicy 2000 tyś jakby jest ciszej i tu moje pytanie czy ten silnik tak pracuje (kiedyś tak pracowały silniki FSO polonez, 1500, 1600 - dokładnie było słychać zawory), byłem u jednego magika i stwierdził ze jest OK, ale mnie to spokoju nie daje, silnik normalnie przyśpiesza, ma moc nie generuje żadnych błędów. Na youtube nie mogę znaleźć dźwięku takiego silnika do porównania, wszystkie 120km pracują inaczej,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam dokładnie ten sam slinik.. I mam ten sam "problem" jak jadę z uchyloną szybą to słychać takie objawy jak opisałeś.. ale wydaje mi sie, że tak musi być.. Przejechałem już kilkanaście tysięcy km i odpukać w niemalowane nic sie nie dzieje :)

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w ASO Pan pooglądał, posłuchał i stwierdził, że takiego stukotu być nie powinno, ponieważ rozrząd muszę zmienić zabrałem się do roboty i mam kilka pytań:

 

Silnik wydaje w okolicy 1500 obrotów dźwięki jakby klekoczących zaworów (takie cykanie), nie przypomina do klekoczących panewek.

1. zdjąłem pokrywę zaworów i sprawdziłem luzy - są OK

2. zdjąłem pokrywę rozrządu -rozrząd według znaków jest OK

3. uruchomiłem silnik bez koła pasowego - dźwięk cykania dalej jest.

4. zdjąłem miskę olejową - nie ma żadnych opiłków ani zabarwienia oleju (metalem)

pompa jest 24 ząbkowa, łańcuch trochę jakby za luźny - chyba go wymienię.

5. Przy kręceniu silnika kluczem za śrubę koła pasowego odzywa się koło dwumasowe.

I tu moje pytania:

1. czy w tej wersji silnika warto wymienić panewki na nowe (130km pompa 24 ząbkowa, raczej to nie one stukają), sprawdziłem dwie panewki główne są OK, jest równo "wytarta" (mają tylko kolor ciemniejszy w miejscu pracy) bez wżerów i rys, wał idealnie błyszczy,

2. czy koło dwumasowe może taki stukot powodować ?

3. Mógłbyś nagrać dźwięk twojego silnika ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!