Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16 V K4M rozrzad i pompa wodna - zamienn


Rafaltp

Rekomendowane odpowiedzi

a tak na marginesie pytano, co ile w 1,6 16V wymienia sie rozrząd ? Moje auto było mało co użytkowane przez poprzedniego pierwszego właściciela. Oleum zmieniał nie co przebieg lec co rok, wszystko w ASO i zgodnie z ich zaleceniami. Obecnie ma nastukane 92 000 (w tym 12 000 moje :mrgreen: ), rozrząd wymieniali przy 70 000 chyba o ile mnie pamięć wpisu w książke nie myli (dla wiadomości 2000zika wraz z pompą wody). Robili to 4 lata temu. Wydaje mi sie że czas nie gra roli (choć ASO twierdzi że rozrząd co 60 000 lub co 4 lata). Auto czyli pasek nie stało, był mało ale jednak obracany. Ma wszak teraz 22000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze mnie nie chodzi o cene czesci bo akurat do tego mam dostep, tylko chodzi mi o to czy ktos to rozbieral i czy jest przy tym duzo roboty, znajomy mechanik zna sie na razrzadach robi tez V6 mowil ze zrobi mi to za 100 sadze ze chyba niewygorowana cena jak na taka usluge, ale ja jestem takim typem ze jestem dumny jesli zrobie sobie cos samemu, ma mechanice sie znam, ale nie mam dosyc cywilnej odwagi zeby to zrobic szkoda by bylo usmiercic swoj silniczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro masz zamiłowanie i deko pojęcia, bierz sięza to. Przed odpaleniem obróć wałem (kluczem) pełny obrót, jak sie pomyliłeś poczujesz pod ręką, jak nie odpali bez problemu. W każdym razie do uśmiercenia daleka droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja jestem takim typem ze jestem dumny jesli zrobie sobie cos samemu, ma mechanice sie znam, ale nie mam dosyc cywilnej odwagi zeby to zrobic szkoda by bylo usmiercic swoj silniczek

 

Ja też uwielbiam sam, bo to frajda :)

Jeśli masz pojęcie i czujesz się na siłach to do roboty.

Dreszczyk emocji to jest to.

Ja akurat w tym przypadku stopuję, nie mam narzędzi np: brak blokady

wałów rozrządu itd. i brak kasy na naprawę błedów .

Ponadto trochę ostatnio przesadziłem z majsterką, więc kubeł zimnej wody ale co zwaliłem to i sam naprawiłem (adrenalinka była ). :shock:

 

Reasumując:

Do odważnych świat należy.

Jak źle zrobisz rozrząd to tylko kilka tys. w plecy. :cry:

Nic to dla prawdziwych twardzieli 8-)

To oczywiście żart :mrgreen:

_________________

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak na marginesie pytano, co ile w 1,6 16V wymienia sie rozrząd ?

Z tego co sie orjetuję 120 tyś lub co 5 lat. Tak piszą.

Ja bym jednak nie czekał do 120 tyś. ;-)

 

[ Dodano: 2007-02-13, 22:43 ]

Taaaaa, chciałbym widzieć jego jedno zamknięte oko i zaciśnięte zęby przy pierwszym starcie z kluczyka

 

Extremalne sporty nie są tanie. Ale jakie emocje :mrgreen:

Osobiscie wole coś tańszego, moja Haus Gestapo co dzień mi to za friko zapewnia :-x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki kusicie, potem bedzie zrzutka na nowy silnik:D

 

blokady rozrzadu tzw. KM'ki nie sa potrzebne, w serwisie tego urzywaja zeby zkrocic czas pracy, jak patrzylem w ksiazkze WKL to do 1,6 jest rozrzad dosyc slabo opisany, zato do 1,8 to istne zlotko fajnie zaznaczone znaki. jakby tak byl opisany 1,6 to nawet bym sie nie zastanawial, poki co do wiosny objade bo jakos niezbyt mila to przyjemnosc siedziec w zimnym garazu, choc zawsze lepszy zimny garaz niz chmurka :mrgreen:

 

Vivaldi twoj ostatni tekst mnie rozbawil na maxa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij sam a potem poproś tego mechanika znajomego o poradę skończ sam i wyjdzie na to że sam to zrobisz................ hihihihihihihihih pamiętaj pierwszą śrubkę odkręć ty i ostatnią też i pełna satysfakcja jest twoja żartuje sobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blokady rozrzadu tzw. KM'ki nie sa potrzebne, w serwisie tego urzywaja zeby zkrocic czas pracy, jak patrzylem w ksiazkze WKL to do 1,6 jest rozrzad dosyc slabo opisany

 

Jest bardzo słabo opisany.

Właśnie wymieniałem rozrząd, nie sam, i WKŁ to można sobie co najw. tyłek pod. :mrgreen:

Są myki.

Konkluzja, jak nie wiesz co i jak w jakiej kolejności to można silnik rozwalić.

To nie jest niestety robota dla domorosłych mechaników

:-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienilem 2 rozrzady (pasek i rolki) w odstepie jakichs 100km :mrgreen:.

 

Pojechalem na wymiane i mowie ze jesli pompa juz nie abla to tez ja niech wymienia. A oni ze spoczko spoczko dziala nic sie z nia nie dzieje. Zalozyli nowy rozrzad i sie zaczelo :)

Stukanie szarpanie piszczenie, okazalo sie ze pompa wody ma rozwalone lozysko, pasek idzie krzywo a do tego pompa stawia opor i niszczy pasek (dobrze ze sie nie zatarla). No i pojechalem, wymienili 2 raz rozrzad (oczywiscie na wlasny koszt) + pompe wody i juz jest cacy.

 

W sumie kosztowalo mnie to 780zl i kilka siwych wlosow. :)

 

Aha, a ten 2 rozrzad zalozyli o pol zabka za wczesnie, i jeszcze musialem na nastepny dzien jechac na poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, a ten 2 rozrzad zalozyli o pol zabka za wczesnie, i jeszcze musialem na nastepny dzien jechac na poprawki.

jak można założyć o 1/2 ząbka?/??????????? Tam nie ma połówek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, a ten 2 rozrzad zalozyli o pol zabka za wczesnie

 

Po prostu przestawili ci rozrząd.

W tych silnikach bardzo łatwo się pomylić.

Mechanik trochę mi to tłumaczył.

Chodziło o prawidłowe zamontowanie napędu paska rozrządu na wale.

Podobno jest to częsty błąd mechaników, bo w tym silniku chwila nieuwagi i

wszystko się rozjeżdża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!