Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16 V K4M rozrzad i pompa wodna - zamienn


Rafaltp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam:

W najbliższym czasie czeka mnie wymiana rozrządu.

Przy okazji chcę wymienić pompę wodną.

Jeśli chodzi o rozrząd raczej nie szukam oszczędności natomiast, pompa wodna oryginał to spory wydatek (każą sobie płacić 400 zł. z wymianą za sama pompę :shock: ).

Warsztat w którym będę przeprowadzał operację (raczej dobry, podpisują się pod tym co robią) poleca zamiennik firmy Graf. Nie znam się na tym. Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenie proszę o opinię.

Ew. jaki zamiennik jest godny uwagi.

Polecano mi pompy Valeo (podobno oryginalne Renault to Valeo w innym opakowaniu. Tak mi tłumaczył jeden ze sprzedawców???) oraz czytałem o Fsk?

Nie chcę pakować badziewia do auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

od niedawna też mam 1,6 16V ale jeszcze nie przypatrywałem sie budowie. Prawdopodobnie pompa jest zintegrowana z rozrządem i stad ta cena (prawdopodobnie robocizna droższa od części). Przemyśl czy przy okazji pompy nie wymienić paska rozrządu i rolek. Zaoszczędzisz na przyszłość drugi raz tej samej roboty. Ja kupiłem auto po wymianie rozrządu i ..... pompy dodatkowo przy okazji (choć nic jej sie nie działo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem pompa nie jest w dosłownym tego znaczeniu zintegrowana z rozrządem.

Jest ona jednak w tej wersji silnika napędzana paskiem rozrządu.

W przypadku wymiany paska, nie jest konieczna wymiana pompy. Jedna jest to zalecane. Choćby z tej przyczyny, iż ew. późniejsza jej awaria (wyciek) wiąże się z ponownym demontażem paska rozrządu (podwójne koszty).

Wymieniam rozrząd więc przy okazji podmienię pompę.