Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana uszczelki pod głowicą


redrenata

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą w silniku 1,6 z 96 roku i w związku z tym zapytuję szanowne grono jakie części oprócz oczywiście samej uszczelki głowicy trzeba zakupić. Chciałbym dostarczyć mechanikowi maximum części aby robota poszła sprawnie i auto nie stało ze 3 dni w warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak więc ja myślę że: (oczywiście nie trzeba będzie sie z wszystkim zgodzić)

-uszczelka pod pokrywę zaworów( to potrzebne na pewno)

-pasek rozrządu jeżeli był dawno wymieniany bo podobno nie można dwa razy naciągać a trzeba go będzie raczej zdjąć żeby ściągnąć głowicę

-trzeba będzie spuścić płyn chłodniczy( wiec podobnie jeżeli nie wiesz kiedy był zmieniany to można to zrobić teraz tak przy okazji)

- co prawda ściągałem głowicę tylko w maluchu ale tam wymieniałem też uszczelki od kolektora wydechowego( nie wiem jak to w megance)

-podobnie możesz sie zaopatrzyć w świece zapłonowe jeżeli nie były dawno wymieniane

Jak głowica jest ściągnięta to można pomyśleć nad wymianą uszczelniaczy zaworów. ale to tylko tak na marginesie.

To wszystko co mi przyszło do głowy. jeżeli w czymś sie pomyliłem to proszę o poprawienie błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Można by jeszcze:

-uszczelke pod kolektor dolotowy,

-olej bo jak mechanior nie będzie uważał to go spaskudzi,

-można też termostat.

 

Ja dziś odebrałem auto od mechanika wymienił uszczelke pod głowicą pod kolektorem wylotowym i dolotowym termostat i uszczelniacze na zaworach.

A i planowanie głowicy.

Auto dostało tak jakby nowe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Ja dziś odebrałem auto od mechanika wymienił uszczelke pod głowicą pod kolektorem wylotowym i dolotowym termostat i uszczelniacze na zaworach.

A i planowanie głowicy.

Auto dostało tak jakby nowe życie.

 

A ile ten zabieg kosztował? Części i robocizna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

przeniesiony

Witam.

Jutro czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą. Mam dwóch mechaników i tu zaczyna się problem.

Jeden z nich mówi, że trzeba wymienić oczywiście uszczelkę, planowanie głowicy, czyszczenie gniazd zaworów, wymiana uszczelek pod klawiaturą i na kolektorze ssącym oraz obowiązkowo nowe śruby na głowice.

Drugi uważa, że wystarczy tylko zmienić uszczelkę pod głowicą. Mówi, że planowanie głowicy robi się tylko w dieslach, a jak to rozkręci to zobaczy jak bedzie wyglądać.

Obaj za robotę biora te same pieniądze(200zł +50 planowanie).

Co robić???

Zaznaczam, że chcę mieć autko zrobione dobrze. Zastanawiam sie czy ten "pierwszy" nie wymieni mi tego wszystkiego i jeszcze sobie zarobi na częściach.

Dzięki za radę.

 

Kliknij tu :)Następnym razem najpierw poszukaj, czy już ktoś nie odpowiedział na pytanie, które chcesz zadać. Powyżej masz kilka postów dokładnie o tym samym. Na razie upomnienie, :) następnym razem paseczek. - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

witam,

koledzy ja jestem swiezo po wymianie uszczelki pod głowica w piatek wybralem z warsztatu. kosztowalo mnie to 600 zł (400 zł robocizna + 200 zł czesci tj. uszczelka pod głowice , plyn chlodniczy, olej silni. filtr oleju, i 10 srub) planowanie nie robili bo ja ponoc sparwdzali i wszystko miescilo sie w normie wiec nie planowali, ale koszty robocizny wola o pomste do nieba zaj......cie drogo, tylko ze to zakład z dobrymi mechanikami, juz kilka raz przekonalem sie ze chytry dwa razy taci. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

wymiana w różnych regionach Polski jest różnie ceniona ,średnio 200 zł ,uszczelka elring trochę ponad 100 zł , można wymienić odrazu uszczelniacze , wiadomo,że dojdzie wymiana płynu chłodniczego i powinna być wymiana przynajmniej paska rozrządu ,bo nie powinno się tego samego paska dawać ,a że się to często robi to już inna sprawa 8-) Przy okazji można wyregulować zawory 20 zł . Planowanie głowicy-instrukcja mówi że się nie robi,w praktyce głowice się planuje - koszt ok 50 zł . W moim regionie całość zamyka się w 400 - 500 zł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

A szpilki musowo wymienić na nowe ? w sobote szykuje się do wymiany uszczelki pod głowicą (zakupiona elring). Paska nie wymieniam bo wymieniałem i przejechane mam na nowym pasku 500 km :P i z tego co wyczytałem to szpilki dokręcamy z momentem 20 n-m i obkręcamy o 100 ° ktoś się tego stosuje ? chodzi mi o te stopnie, musze kupić przy okazji nafte i sprawdzić prostym sposobem szczelność zaworów jak i tłoków.

Zastanawiam się nad sprawdzeniem głowicy na szczelność tylko ile może kosztować koszt takiej operacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej dać nowe śruby bo podobno się rozciągają z czasem i to już nie to samo - komplet reinze 45zł

Ja stosowałem się do momentów i kątów tak na oko bo nie miałem kątomierza, a na koniec dokręciłem wszystkie dokładnie takim samym momentem kluczem dynamometrycznym. Wyszło chyba 65nm. Od tej pory zrobiłem jakieś 3000km i nic się nie dzieje. Głowicy nie planowałem tylko sprawdziłem tak z grubsza w miejscu przebicia. Producent dopuszcza odchylenie 0,05mm. Ja wziąłem sobie suwmiarkę i położyłem ją na głowicy jej płaską krawędzią i próbowałem wepchnąć kawałek szczelinomierza 0,05mm. Nigdzie się nie dało więc nie trzeba było planować. Przygotuj sobie coś do wyskrobania starej uszczelki. Ja użyłem nożyka "do tapet". Zagiąłem go i skrobałem środkową częścią ostrza. Ten silnik jest prosty jak budowa cepa, najgorsze w tym wszystkim było wyskrobanie starej uszczelki tak żeby nie uszkodzić głowicy. Pasek dałem stary tylko, że nie naciągałem go ponownie. Aktualnie ma jakieś 25kkm przebiegu i jest w bardzo dobrej kondycji :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :P wczoraj wymontowałem głowicę z samochodu teraz tylko czas ja sprawdzić (chodzi mi o płaskość płaszczyzny) tylko pytanie jak oczyścić ten syf z głowicy i bloku ? pozostałości po starej uszczelce ! Przyczyna : przepalone okucie metalowe na uszczelce a zaraz obok komora z płynem !

 

Prosze o oglądnięcie fotek i wypowiedzenie się na temat odbarwienia zaworów?

 

20110301097.jpg

 

 

 

20110306108.th.jpg

20110306109.th.jpg

20110306110.th.jpg

20110306111.th.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widocznie słaby punkt uszczelki :/ co myślicie o posmarowaniu tego kanału wodnego silikonem czerwonym ? wzmocni uszczelke ?

 

[ Dodano: 2011-03-06, 21:22 ]

i kto mi powie jakim momentem dokręcić szpilki głowicy ? bo mam rozpisane 20 n-m i 100° jak można ominąć te stopnie ? ile n-m zwiększyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!