Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dłużej kręci przy nawet małych spadkach temperatury


elbandito

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie masz korekcje wtryskiwaczy?

Moze sie myle ale w wiekszosc silnikow do odpalenia potrzebuje cpwk, cpwr, czujnika temp cieczy. Z tego co widzialem to je wykluczyles wiec warto zwrocic uwage na uklad paliwowy. Przelewy to nie wszystko.

 

Zaznaczam, ze dci posiadam od niedawna i dopiero zaczynam poznawac jego choroby.

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

i mnie dopadł podobny problem... zaczyna sie problem z pierwszym uruchomieniu silnika po np nocy. Rozrusznik musi zarecić pare razy żeby zaskoczył. Gdy już odpali o przez pierwszy kilometr klekocze niesamowicie ale dzwięk sie ten wycisza. Dziś przy zerowej temp. zauważyłem że jeszcze trudniej mu odpalić ale jak tylko raz zaskoczy to silnik można zgasić i kolejny rozruch jest już bezproblemowy. Czytałem wszystkie wpisy w tym temacie i problem wydaje sie podobny. Lecz ciekawi mnie czemu odrzucony został czujnik temp w przepływmomierzu ... naprawde nie ma on wpływu na rozruch ? pytam ponieważ poprzedniej zimy spr. jak zachwouje sie silnik po odłaczeniu przepłyomierza i efekt był taki że silnik zaskakiwał ale od razu gasł. Wiec może to jednak przepływomierz ?? Dodam że świece wszystkie wymieniłem poprzedniej zimy tak samo Aku. Pod komputerem zero błędów a temp z czujnika prawidłowa. chyba że clip pokazuje temp z czujnika na deske. Może macie koledzy jakiś pomysł co to może być ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odgrzebuję swój temat, ponieważ probiłem kilka testów, którymi chciałem się podzielić. Może komuś uda się zobaczyć jakieś nieprawidłowości.

Film z testem

Generalnie doszło do tego, że jak temperatura jest poniżej zera stopni, to muszę rano odpinać czujnik temperatury cieczy i wkładać w kostkę opornik, aby oszukać komputer, że nie jest -1*C, a np. -7*C. Ta operacja pomaga odpalić auto. Bez opronika auto nie odpali. Przypomnę, że jak auto odpali na oporniku, to po 1-2 minutach mogę je zgasić i podpiąć na właściwe miejsce kostkę do czujnika temperatury cieczy. Wtedy auto mogę już odpalić bez problemu. Co rano operacja musi być powtórzona.

Na filmie dźwięk się bardzo źle zarejestrował. Czasami rozrusznik nadal kręci, a na filmie tego nie słychać. Dlatego dodałem komentarze na filmie kiedy kręci, a kiedy nie. Powycinałem też zbędne momenty, w których wkładałem opornik lub go wyjmowałem, aby nie było trzeba oglądać 20 minut ekranu, na którym nic się nie dzieje. Na filmie widać komentarz kiedy jest opornik, a kiedy go nie ma. Poza otwartymi oknami w tle widać korekty przepływu paliwa - dotyczy momentu gdy już odpali.

Temperatura na zewnątrz około -1*C. Temperatura paliwa -1*C. Bez opornika odpalałem tylko dwa razy, ponieważ po odgłosie rozrusznika oraz z doświadczenia, wiem, że nie odpali. Z opornikiem odpalił dopiero za 5 razem, ale z każdym kręceniem słychać było, że powoli łapie. Dziś rano, już nie nagrywałem, ale przy -1*C dałem większy opornik i oszukałem komputer, że jest -13*C i odpalił od razu po 1-2 sekundach kręcenia. W weekend testowałem również na oporniku wskazującym temperaturę -33*C, ale na nim nie chciał odpalić - chyba przesadziłem i dawka paliwa była zbyt duża i się zadławił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!