Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zbyt wysokie spalanie w.g komputera


zzzbychol1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na wstępie chciałbym się przywitać ze wszystkimi forumowiczami <piwko> . Niedawno stałem się posiadaczem scenica 2 2004 1.6 16v. Zaraz po zakupie zagazowałem go i ku mojemu zaskoczeniu po przejechaniu 100km w cyklu miejskim spalanie wyszło 17 litrów SZOK. Na komputerze wykazuje spalanie PB około 15ltr. Pierwszy raz mam francuskie auto i w tej sytuacji jestem zdezorientowany. Będę wdzięczny za udzielanie jakiejś pomocy czemu takie spalanie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź tankując do pełna, przejedź 100 km i dolej do pełna. Będziesz miał pewność ile pali na prawdę. Jeśli nie czujesz benzyny w spalinach, a silnik się nie muli, to komputer mógł trochę zaszaleć i Cię straszy. W innym przypadku mogą lać wtryski albo sonda za katalizatorem powoli dogorywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam byłem na regulacji LPG zobaczę czy coś poprawili. Koledzy mam jeszcze jedno pytanie czy w trakcie jazdy na LPG komputer główny pokazuje średnie spalanie benzyny które w trakcie jazdy spada natomiast na postoju na biegu jałowym np. światła rośnie. Czy to jest normalne? Czy jeżeli instalacja jest dobrze wyregulowana to czy duża jest różnica między spalaniem PB a LPG. Komputer pokładowy pokazuje średnie spalanie PB ok 11,5ltr, czy to norma czy za dużo?Z góry dziękuję za pomoc

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam świeże auto i wynikający z tego brak doświadczenia.

 

czy w trakcie jazdy na LPG komputer główny pokazuje średnie spalanie benzyny które w trakcie jazdy spada natomiast na postoju na biegu jałowym np. światła rośnie. Czy to jest normalne?

Nie wiem czy to normalne ale u mnie też tak jest.

Komputer pokładowy pokazuje średnie spalanie PB ok 11,5ltr, czy to norma czy za dużo?

Nie napisałeś w jakich warunkach odbyła się jazda. W moim przypadku w mieście (duże korki, długie podjazdy pod górkę, jednorazowo przejazdy po 2-3 km) komputer pokazywał 11 litrów, a po tankowaniu okazało się że spalił 12 litrów/100 km - 11 litrów gazu i 1 litr benzyny. Od dawna w tym względzie nie ufam komputerom, a tym bardziej w sytuacji kiedy "oszukuję" je gazem.

 

Nie jeżdżę według wskazań strzałeczki na tablicy rozdzielczej podpowiadającej zmianę biegu, bo zanudziłbym się wlokąc kiedy miałbym podczas rozpędzania włączać szóstkę już przy ok. 60km/h.

 

Jestem jeszcze przed regulacją LPG, którą kazali mi zrobić po pierwszym 1000 km. Instalacja BRC.

Edytowane przez Firan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam generalnie jazda tylko po mieście krótkie odcinki i korki.Tylko że komputer pokazuje w granicach 11ltr benzyny ale jazda odbywa się na lpg a po przejechaniu 100km zatankowałem i weszło prawie 16ltr lpg także coś jest nie tak.Dziwi mnie to że na postoju średnie spalanie rośnie natomiast w trakcie jazdy spada mówie o odczycie z głownego komputera,dzis patrzyłem u znajomego ma takiego samego scenica i u niego nie ma takiego czegoś komputer pokazuje cały czas 8,5 ltr Pb na komputerze.Byłem dziś podpiać auto pod komputer i okazało się ze był błąd sonda lambda, błąd został wykasowany tylko ciekawe czy jest uszkodzona i trzeba wymienić czy wystarczyło wykasować błąd i będzie ok.Ztego co zdążyłem się zorientować to sonda w tych autach ma duży wpływ na ilość spalania paliwa.Prosiłbym o pomoc jak to jest z tym spalaniem i tą sondą.Dzieki

 

Połączono z już istniejącym tematem.

Witam ,koledzy ja mam takie pytanie ,byłem dziś na komputerze z moim scenikiem ponieważ pali ok 16ltr LPG w mieście gaz świeżo założony, i wyszedł błąd na sondzie tej za katalizatorem.Czy jest możliwość że jest uszkodzona i przez to spalanie jest tak wysokie?Dziekuje za wszystkie odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!